  • 11. Data: 2024-07-06 22:37:50
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    > Marcin Debowski:
    >
    > Zapewne. Dzisiaj rynek Workstation jest już chyba niszowy/martwy, software do
    > renderingu 3d i produkcji video korzysta z "cywilnych" GPU i ich bibliotek,
    > opiera się im wymagając dedykowanych praktycznie jeszcze chyba tylko soft
    > projektowy typu SolidWorks/ProEngineer, dla studenta do produkcji Cathedral zbyt
    > drogo, a komercyjne wytwórnie pokroju DreamWorks renderują swoje produkcje w
    > Datacentrach.

    Zaryzykuję nawet tezę, że rynek domowych Desktopów zaczyna zanikać. Obecnie
    promowany w np. pierwszej lepszej współczesnej amerykańskiej produkcji filmowej
    model użytkowania komputera w domu, to laptop (zazwyczaj product placement
    Apple) plus ew. konsola do gier.

  • 12. Data: 2024-07-07 08:56:34
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ciekawe, że All in One nie zalały rynku domowego, wariant duży ekran z małą lekką
    klawiaturą wydaje mi się lepszy od wielkiej a i
    tak kiepskiej klawiatury laptopa z małym ekranem.
    Jako końcówki widać za to sporo AiO.

    -----

  • 13. Data: 2024-07-07 16:27:13
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    ąćęłńóśźż:
    > Ciekawe, że All in One nie zalały rynku domowego, wariant duży ekran z małą lekką
    klawiaturą wydaje mi się lepszy od wielkiej a i
    > tak kiepskiej klawiatury laptopa z małym ekranem.
    > Jako końcówki widać za to sporo AiO.

    Dużym ekranem poza laptopem może obecnie być i smart tv w salonie lub w
    sypialni. Dla wygody można bezpośrednio podpiąć bezprzewodową klawiaturę i mysz.
    Idzie nowe - streaming muzyki, filmów, gier i docelowo (to oficjalny roadmap M$)
    Windows 365 dla wszystkich enduserów. Na razie testują to na korpo.

  • 14. Data: 2024-07-07 17:47:17
    Od: Klakier <g...@p...pl>

> [...]
    > Windows 365 dla wszystkich enduserów. Na razie testują to na korpo.

    Przykład:
    https://www.samsung.com/pl/support/tv-audio-video/ja
    k-korzystac-z-funkcji-dostepu-zdalnego-w-samsung-sma
    rt-tv/

    I po kiego grzyba Pani Zosi kupować jakiś komputer?

  • 15. Data: 2024-07-07 18:32:20
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 17:47, Klakier pisze:

> [...]
    k-korzystac-z-funkcji-dostepu-zdalnego-w-samsung-sma
    rt-tv/

    > I po kiego grzyba Pani Zosi kupować jakiś komputer?

    Żeby był dostępny jak mąż z synem oglądają meczyk na tv.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2024-07-08 02:39:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-06, Klakier <g...@p...pl> wrote:

    > Zaryzykuję nawet tezę, że rynek domowych Desktopów zaczyna zanikać. Obecnie

    To jest MZ teza prawidłowa . Zresztą to samo widzi się w w biurach. Nam
    polikwidowali dkestopy już z dobrych 5-6 lat temu. Zamiast tego, na
    każdym stanowisku jest monitor ze stacją dokującą/hubem.

    > promowany w np. pierwszej lepszej współczesnej amerykańskiej produkcji filmowej
    > model użytkowania komputera w domu, to laptop (zazwyczaj product placement
    > Apple) plus ew. konsola do gier.

    Konsola nie wystarczy chyba jeszcze długo. Ale do przeciętnych
    zastosowań, laptop spokojnie zastąpi desktop, szczególnie jak będzie do
    tego monitor.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2024-07-08 06:58:42
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Marcin Debowski:

    > To jest MZ teza prawidłowa . Zresztą to samo widzi się w w biurach. Nam
    > polikwidowali dkestopy już z dobrych 5-6 lat temu. Zamiast tego, na
    > każdym stanowisku jest monitor ze stacją dokującą/hubem.

    Następnie wdrożą Windows 365. Na dzień dzisiejszy rozwiązanie dla użytkownika
    domowego nieopłacalne (koszt subskrypcji), no ale po 30 latach od premiery X
    Window System idea okienkowej pracy terminalowej zaczyna jednak w końcu trafiać
    pod strzechy. ;-)

  • 18. Data: 2024-07-08 07:02:43
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    > po 30 latach

    Pardon, 40 latach :-)

  • 19. Data: 2024-07-09 13:02:45
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    To po to, żebyś zapierdalał dla korporacji 7/24.
    Zaraz Wam jeszcze BOYD wprowadzą.
    A wykładacze na półki będą własnymi wózkami widłowymi do roboty dojeżdżali.

    -----

  • 20. Data: 2024-07-10 00:50:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-09, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
> [...]
    >

    > -----
    temu. Zamiast tego, na każdym stanowisku jest

    Zapewne, na szczęście u mnie w bardzo niewielkim stopniu. Bardziej
    chodziło im o zrobienie hot-desking i redukcje przestrzeni biurowej, za
    którą płacą grube miliony dolarów rocznie.

    --
    Marcin