  • 361. Data: 2013-04-04 19:39:23
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: tá´Ź

    Artur Maśląg wrote:

    > Zasadniczo w kontekście tego co napisałem możesz tak uznać.

    Fakt, ze syrena miała 3x dłuższą drogę hamowania ze 100 km/h niż
    współczesne auta (o ile w ogóle była sprawna) nie ma pewnie żadnego
    znaczenia?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 362. Data: 2013-04-04 19:43:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 04 Apr 2013 19:43:44 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

    > Zasadniczo fizyka jest ta sama, a samochody też mają po 4 koła. Z tym że
    > mały samochód typu Peugeot 208 zatrzyma się przed przeszkodą z setki po
    > 37m, a skarpeta "raptem" 73m dalej rozsmarowując ci twarz na kierownicy.

    a czemu miałaby rozsmarować? Takie opóźnienie a nie hamuje? Chyba masz
    kłopoty z fizyką

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 363. Data: 2013-04-04 19:43:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 04 Apr 2013 19:39:18 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

    > Niestety zerżnąć z amerykańców nie umieliśmy, a do ruskich bliżej.

    nie "nie umieliśmy" ale nie było nam wolno. Wielki brat wiedział lepiej
    co nam jest potrzebne.

  • 364. Data: 2013-04-04 19:43:44
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

> [...]

    Z tym że mały samochód typu Peugeot 208 zatrzyma się przed przeszkodą z
    setki po 37m, a skarpeta "raptem" 73m dalej rozsmarowując ci twarz na
    kierownicy. Ot jeden z takich małych "drobiazgów".

    Pozdr.

  • 365. Data: 2013-04-04 19:47:12
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-04-04 19:43, masti pisze:

    > a czemu miałaby rozsmarować? Takie opóźnienie a nie hamuje? Chyba masz
    > kłopoty z fizyką

    Czego znowu nie zrozumiałeś?

  • 366. Data: 2013-04-04 19:47:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-04-04 19:19, DoQ pisze:

    >???

    wloski, wariacja na temat wloskiego, wloski, i ... nie wiem,
    amerykanski ?
    Bo Rosjanie tez chyba skopiowali.

    A na ile pozniejsze Syreny czerpaly z Wartburga, to jestem ciekaw ..

    J.

  • 367. Data: 2013-04-04 19:47:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-04 19:33, DoQ pisze:

    > A co tu wyjaśniać? Daewoo Lanos to też polska motoryzacja?

    Zasadniczo odnosiłem się wprost do "Nie widziałeś programu LEGĘDY
    PEERELU??? ", więc piszesz tak średnio temat.

    > Polski FIAT? Czy FIAT to polski koncern? Albo chociaż wywodzący się z
    > Polski? Czy 125 i 126 wraz z silnikami to działo polskich inżynierów?
    > Czy Warszawa to nie czasem ruska Pobieda?

    Znaczy pijesz do stwierdzenia:
    <cite>
    Coś takiego jak "polska motoryzacja" nie istnieje i nigdy nie istniało.
    </cite>

    Chcesz czy nie - Warszawy, Syreny, Fiaty maści różnej, Polonezy itd.
    to jednak polska motoryzacja. Ruska Pobieda to też w sumie jakiś
    hamerykański Chevrolet. Polscy inżynierowie się od cholery przy tym
    wszystkim narobili, by jakoś to unowocześnić, dostosować do wymagać
    itd.

  • 368. Data: 2013-04-04 19:47:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 04 Apr 2013 19:47:12 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

    > Czego znowu nie zrozumiałeś?

    przecież napisałem Ci 2 proste pytania. Za trudne?

  • 369. Data: 2013-04-04 19:48:57
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    > nie "nie umieliśmy" ale nie było nam wolno. Wielki brat wiedział lepiej
    > co nam jest potrzebne.

    Nie szkodzi, to też nie była polska motoryzacja.

  • 370. Data: 2013-04-04 19:53:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-04 19:47, J.F pisze:

    > wloski, wariacja na temat wloskiego, wloski, i ... nie wiem, amerykanski ?
    > Bo Rosjanie tez chyba skopiowali.

    Nie o tym pisałem.

    > A na ile pozniejsze Syreny czerpaly z Wartburga, to jestem ciekaw ..

    Ciężko stwierdzić, ale wprost to raczej niewiele. Zresztą idąc tym
    tropem to Wartburg był rozwinięciem IFA F9 i w sumie cała motoryzacja
    nie jest niczym nowym, a tylko kolejną adaptacją/rozwinięciem już
    istniejących konstrukcji + nowości :)