-
301. Data: 2013-04-03 23:35:25
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: tá´Ź
masti wrote:
> a co chcesz udowodnić? że poldek z uszkodzonymi hamulcami jest
> reprezentatywny?
Uszkodzone hamulce to póki co czyjaś teza a nie fakt. A nawet JEŚLI to
tak "uszkodzone" hamulce miał co drugi polonez, co przyznają nawet jego
fani z tego wątku.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
302. Data: 2013-04-03 23:43:49
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 03 Apr 2013 21:35:25 +0000 osobnik zwany t? napisał:
> masti wrote:
>
>> a co chcesz udowodnić? że poldek z uszkodzonymi hamulcami jest
>> reprezentatywny?
>
> Uszkodzone hamulce to póki co czyjaś teza a nie fakt. A nawet JEŚLI to
> tak "uszkodzone" hamulce miał co drugi polonez, co przyznają nawet jego
> fani z tego wątku.
a masz jakiś dowód, ze to nieprawda?
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
303. Data: 2013-04-03 23:44:05
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 03 Apr 2013 23:35:03 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:
> W dniu 2013-04-03 23:25, masti pisze:
>>>> "Jakieś porównanie z 1996 albo 1997 w prasie. OIDP to testowy poldek
>>>> miał uszkodzony układ hamulcowy (coś ściągało na boki, wynik był przy
>>>> nagrzanych hamulcach (zimne koło 50m) Jak powtórzyli test na
>>>> fabrycznie nowym poldku, ze sprawnym układem hamulcowym, to wyniki
>>>> były koło 45 metrów bez różnicy czy ciepłe czy zimne"
>>> O tak, tak, to pokaż te testy z 50 m.
>> a co chcesz udowodnić? że poldek z uszkodzonymi hamulcami jest
>> reprezentatywny?
>
> A kto twierdzi że uszkodzone?
a uczyli czytać? czy tylko pisac?
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
304. Data: 2013-04-03 23:54:08
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: k...@g...com
W dniu środa, 3 kwietnia 2013 20:27:33 UTC+2 użytkownik tá´ napisał:
> kogutek444 wrote:
>
>
>
> > Siła tarcia nie zależy od powierzchni tylko od siły w tym wypadku
>
> > dociskającej klocki i współczynnika tarcia. Mnie uczyli tego w okolicach
>
> > siódmej klasy podstawówki. Z czterdzieści lat od tamtych czasów
>
> > upłynęło. Teraz inaczej uczą?
>
>
>
> A nauczyli Cię, jak się zmieni współczynnik tarcia jak w trakcie
>
> hamowania zjarasz klocki?
>
>
>
> --
>
> ss??q s? ??u??ou??
Używając Poloneza i 125p do celów do jakich został zaprojektowany nie da się zjarać
klocków. Oczywiście jakiś jebnięty właściciel uważający że Polonez to seryjnie
produkowana wyścigówka jest w stanie zniszczyć nie tylko klocki ale i zaciski.
Producent Poloneza w takiej sytuacji nie ponosi żadnej odpowiedzialności. Oczywiście
FSO jak każdy producent samochodów robił w ośrodku badawczo rozwojowym co jakiś czas
ze dwa samochody dla swojej fabrycznej ekipy kierowców. Jeździli nimi w rajdach. Taki
obyczaj w tej branży jest. Z wyglądu były takie samochody podobne do seryjnych. Ale
tylko z wyglądu. W tych nazwijmy je " eksperymentalnych" tak jak w seryjnych nie
można było zjarać klocków. Bo zanim oddali je w ręce kierowców to sprawdzili na taką
okoliczność.
-
305. Data: 2013-04-04 00:04:37
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: tá´Ź
masti wrote:
> a masz jakiś dowód, ze to nieprawda?
ROTFL.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
306. Data: 2013-04-04 00:06:08
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: tá´Ź
kogutek444 wrote:
> Używając Poloneza i 125p do celów do jakich został zaprojektowany nie da
> się zjarać klocków.
To dlaczego nawet jego fani w tym wątku przyznają, że skutecznie dało się
zahamować z większej prędkości RAZ? Polonez magicznie wiedział, kiedy już
zahamował i wtedy "psuły się" hamulce?
--
ss??q s? ??u??ou??
-
307. Data: 2013-04-04 00:47:28
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: k...@g...com
W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 00:06:08 UTC+2 użytkownik tá´ napisał:
> kogutek444 wrote:
>
>
>
> > Używając Poloneza i 125p do celów do jakich został zaprojektowany nie da
>
> > się zjarać klocków.
>
>
>
> To dlaczego nawet jego fani w tym wątku przyznają, że skutecznie dało się
>
> zahamować z większej prędkości RAZ? Polonez magicznie wiedział, kiedy już
>
> zahamował i wtedy "psuły się" hamulce?
>
>
>
> --
>
> ss??q s? ??u??ou??
którzy fani tak pisali?
-
308. Data: 2013-04-04 01:06:36
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: tá´Ź
kogutek444 wrote:
> którzy fani tak pisali?
Poszukaj sobie.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
309. Data: 2013-04-04 01:24:03
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia 03 Apr 2013 20:37:56 GMT, tá´ napisał(a):
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> No to i tak chyba lepiej niż w niektórych nowych autach. W mojej Vectrze
>> C, hamulce bez wspomagania są po prostu żałosne
>
> A jak to wersja? Bo większość Vectr ma z przodu tylko 280 czy tam 288 mm,
> a to mało jak na tą masę. Nawet ciężkie kombi 1.9 CDTI 16v miało takie.
> Chyba tylko do V6 dawali większe, ale tez nie wiem, czy do wszystkich.
Ja mam V6 i wentylowane 314 z przodu i wentylowane 292 z tyłu.
Nawet daje to radę.
Chyba lepiej niż wentylowane 300 i lite 260 z tyłu które mam w Hondzie.
Nie pamiętam tylko czy w Oplu to była opcja wyposażenia czy standard który
się zmienił od jakiegoś roku, ale były też wersje z 302 z przodu i litą 278
z tyłu, ale tu już szału nie było z hamulcami.
-
310. Data: 2013-04-04 07:06:25
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:57:08 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>>> Im mniejsza powierzchnia klocka, tym mniejsza podgrzewana objętość, co za
>>> tym idzie wyższa temperatura powierzchni klocka hamulcowego.
>>> W niewielkim uproszczeniu 1.5x mniejszy klocek osiągnie około 1.5x wyższą
>>> temperaturę i 1.5x szybciej zacznie gazować, topić się i znacznie obniży to
>>
>> Czy to takie proste ? Tarcza tam jeszcze jest.
>
> W przybliżeniu mniej-więcej tak.
> Jest klocek, ma jakieś ciepło właściwe, objętość i to jest grzane.
> Im tego więcej, tym mniejszą osiągnie temperaturę.
Ale jest tez tarcza. i grzane sa oba elementy. Czy po rowno ?
Klocek chyba niezbyt dobrze przewodzi cieplo, i przez pare sekund sie w
calej objetosci nie podgrzeje. Stalowa tarcza dobrze przewodzi cieplo ....
ale i dla niej bedzie za szybko.
>> A te klocki w polonezie to konkretnie jakie rozmiary maja ?
> Okładzina Poloneza ma jakieś 35x93mm
> Sierra 41x115mm - 44% większe.
ok, aczkolwiek znalazlem ciekawe zrodelko
http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15123,klocki-h
amulcowe-ford-sierra-1987-1993r-os-przednia
http://www.sklep.martec.pl/index.php?p14186,klocki-h
amulcowe-fso-polonez-1992-2002r-os-przednia
http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15855,klocki-h
amulcowe-fso-polonez-ii-1988-1992r-os-przednia
http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15856,klocki-h
amulcowe-fso-polonez-i-1977-1991r-os-przednia
Ale musialbym sobie wydrukowac aby porownac.
>> P.S. Tarcze do sierry
>> http://sklep.misbis.pl/tarcze-hamulcowe-sierra-13-16
-przod-239-mm-pelne-p-7422.html
>> 239 to znowu nie tak wiele wiecej niz 227.
> Jednak zawsze więcej, do tego Sierra to tarcza wentylowana, czyli tak
Jak zobaczysz - to niewentylowana.
Bo i po co wentylowana tarcza do auta z silnikiem 75KM, albo w ogole 1.3.
Mocniejsze wersje mialy lepsze.
> naprawdę pod względem pojemności cieplnej to dwie tarcze, plus dużo szybsze
> oddawanie ciepła dzięki wymuszonej wentylacji i ponad 2x większej
> powierzchni oddawania ciepła.
Przy jednym hamowaniu nawet ze 150, to chyba bez znaczenia.
> Ja tam się porządnych wentylowanych hamulców się w Cinquecento nie zdążyłem
> dorobić, ale wiedza ogólna jest taka, że o ile seryjne (pojedyncza tarcza
> 240mm) w sportowej jeździe się nie wyrabiały nawet mając 55KM
Ale znow prezentujesz rajdowe zboczenie. Normalny czlowiek nie hamuje
awaryjnie przed _kazdym_ zakretem, a klocki mu starczaja na 50 do 100kkm
:-)
>>> Dlatego samochody sportowe mają takie duże tarcze i również duże klocki.
>>> Nie dla ozdoby :-)
>> Ale inni nie jezdza wciskajac gaz i hamulec naraz ;-)
> Jak się wciska gaz i hamulec na raz, to 300mm tarcze robią tak ;)
> http://imageshack.us/a/img210/8606/hamulec.jpg
> http://imageshack.us/a/img16/2149/tarcze2p.jpg
Ale ta Honda to ch* hamulce daje do swoich samochodow :-P
J.