  • 41. Data: 2011-01-10 20:33:03
    Temat: Re: Mit o wielkich przebiegach samochodow w DE...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości
    news:igflhd$dh$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
    >
    > Jakby ogłosił się na otomoto i tu dyskutowano jego ofertę potraktowano by
    > go identycznie.
    > Cena ma być ja za złom, ew 5% więcej za super stan. Inne opcje są
    > nieakceptowane.

    Opcja, że auto z każdym rokiem zyskuje na wartości, faktycznie jest ciężka
    do zaakceptowania.
    PRL już dawno się skończył.

  • 42. Data: 2011-01-10 20:38:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 19:22:11 +0000 (UTC), Massai wrote:

    >No, to nadal nie jest średnia 40kkm ;-), licząc jako 2,5 roku - bliżej
    >30 kkm.

    Srednia nie. Ale jak jeden tatus kupi sobie wygodne auto dla rodziny i
    ograniczy sie do 15kkm rocznie, to poltora innych musi robic 40kkm,
    zeby srednia wyszla 30. No chyba ze jeden kreci 100, a pieciu innych
    po 15.

    >Swoją drogą - czołówka. Reszta się trzyma w zakresach 40-60...

    Czolowka, ale to nie jest wybrana czolowka rekordowych kierowcow.
    Mozna by rzec ze prawie wszystkie A8 zap* jak male samochodziki :-)

    Jeszcze rozumialbym ulubiony pojazd taksowkarzy, ale s-klasa ?

    >Może i tak ;-)

    A swoja droga musi byc w tym jakas glebsza przyczyna.
    Np - takie przebiegi oplacaja sie tylko lepiej zarabiajacym, a im nie
    wypada jezdzic byle passatem. No tak, ale mondeo tez tam jest :-)

    J.

  • 43. Data: 2011-01-10 20:47:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 19:49:39 +0100, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2011-01-10 19:41, J.F. pisze:
    >(...)
    >No i? Później wrócić też jakoś trzeba.

    No i ? Wsiadasz w auto i wracasz.

    >Ojoj, niecała godzina na ten odcinek to długo?

    Dlugo. Chcialbys codziennie jechac godzine ?
    Co prawda nie wiem ile sie jedzie autem :-)

    >W jakim względzie? Pojechania raz, czy też codziennej jazdy
    >i parkowania w okolicach lotniska?

    A jak pracujesz na lotnisku, albo gdzies w okolicy ?

    >Bardzo dobry i przewidywalny czas dojazdu.

    Ale maja tam tez autostrade przez srodek, ktora kiedys w ciagu godziny
    przejechalem jakies 70km, i nie bylo to o polnocy.

    J.

  • 44. Data: 2011-01-10 20:58:30
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-10 19:43, gri pisze:

    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > Mnóstwo kilometrów można nabić wyłącznie zawodowo.
    > Prywatnych wyjazdów nabić 100 000 km rocznie wydaje się absurdem, a może
    > są tacy co prywatnym autem jeżdżą 200km dziennie do roboty?

    w jedna czy w obie strony liczac?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 45. Data: 2011-01-10 21:16:03
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Na peryferiach jakos latwiej zaparkowac :-)

    > Ponad godzine. Co prawda dzis podobno 40-50 minut wedle rozkladow.

    No to super czas. Samochodem bys tej trasy w godzinach popoludniowych
    (jak ludzie z pracy wracaja) nie pokonal w takim czasie. Korki chyba
    jeszcze lepsze niez u nas. A bilet miesieczny (jak ostatnio mialem w
    rece) kosztuje cos kolo 120EUR - benzyna wychodzi duzo drozej. Tyle
    tylko ze... jak widac po tych korkach wielu i tak jezdzi samochodem.
    Najczesciej to ludzie spoza Berlina dojezdzajacy do pracy "do stolicy" :)

    > Zacheca do pojechania wlasnym wozkiem.
    >
    > Berlin to rozwlekle miasto. w/w trasa to ~20km.

    Jak na taki moloch to calkiem sprawnie sie tam przemieszcza, ale tez
    kultura jazdy inna niz u nas. Jak samochody ruszaja ze swiatel to jak
    przyklejone do siebie - wszystkie rowno i jednoczesnie. Mieszkancy to
    wiedza gdzie jakie pasy i gdzie skrecac, to nieraz nie ma czasu na znaki
    popatrzec albo jak pasa zmienic :P

    --
    venioo
    GG:198909

  • 46. Data: 2011-01-10 21:21:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-10 18:40, Robert_J pisze:

    > Ale zwróć uwagę że "statystyczny" Polak nie może żyć bez zakupów ;-).
    > Więc same wyjazdy na zakupy mogą natłuc spory przebieg ;-)))

    To zależy gdzie się mieszka i co się chciało osiągnąć ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 47. Data: 2011-01-10 21:32:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-10 20:47, J.F. pisze:
    (...)
    > No i ? Wsiadasz w auto i wracasz.

    I stoisz w korku.

    > Dlugo. Chcialbys codziennie jechac godzine ?

    Na takiej odległości i w takich warunkach? Oczywiście, to bardzo dobry
    czas.

    > Co prawda nie wiem ile sie jedzie autem :-)

    To sprawdź - najlepiej w miarę regularnie.

    > A jak pracujesz na lotnisku, albo gdzies w okolicy ?

    A ile osób pracuje na takim lotnisku i w okolicach, ma miejsce do
    parkowania i ich czas dojazdu samochodem jest krótszy od dojazu KM?

    > Ale maja tam tez autostrade przez srodek, ktora kiedys w ciagu godziny
    > przejechalem jakies 70km, i nie bylo to o polnocy.

    No, mają i kiedyś przejechałeś. Którykolwiek z tych 'argumentów'
    pozwala na ekstrapolację?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 48. Data: 2011-01-11 13:52:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 18:57:18 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Dorzuć jeszcze do zbioru bajek "zachodnich", opowieść o bogatym Hansie,
    >który wymienia swoją Astrę czy innego Golfa co rok lub dwa lata na nowy
    >samochód.
    >Zazwyczaj przyczyną jest to, że mu się kolor znudził.

    Ale to nie zawsze jest bajka, bo wystarczy ze 95kkm nastukal.

    >Ale przy średnich zarobkach szesnastu pierdyliardów euro miesięcznie -
    >wszyscy sobie mogą tam na to pozwolić ;)

    A jak zarabia glupie 5000 euro, a zona 3000 ?

    Auto kosztuje 15 czy 20 tys, ale przeciez wystarczy oddac stare i
    doplacic polowe.

    No i wez pod uwage popularne tam 3-letnie leasingi. Ktore miewaja
    ograniczenia przebiegu :-)

    J.

  • 49. Data: 2011-01-11 14:31:38
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > Największy mit o autach z Niemiec: wszystkie auta są tańsze niż w
    > Polsce. A prawda jest taka, że tylko te zajechane są tańsze niż w Polsce.

    Dlugaśny link ale nie mogłem się powstrzymać :)
    Ten mi sie podoba na giełdzie w PL będzie opisany jako sztuka nówka
    przebieg 50.000 :)

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?i
    d=138843433&__lp=37&scopeId=C&sortOption.sortBy=pric
    e.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&m
    akeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.mode
    lId=47%2C48%2C49%2C50%2C51%2C52%2C53%2C54%2C55%2C56%
    2C57%2C58%2C59%2C60%2C61%2C62%2C177%2C64%2C178%2C66%
    2C179&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeM
    odelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant
    3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment
    =Car&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstReg
    istrationDate=2000-12-31&ambitCountry=DE&siteId=GERM
    ANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMA
    GE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&
    lang=de&pageNumber=1

  • 50. Data: 2011-01-11 14:31:47
    Od: szymo <s...@w...pl>