  • 161. Data: 2013-06-26 22:22:23
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: <4...@5...222224.invalid> (Tom N)

    Cavallino w
    <news:51cb04be$0$1468$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Jingiel" <x...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ktoś rozjechał gościa w Golfie?

    Pendolino kierowane przez Cavallino, tylko nikt nie widział, bo śmigło...

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    --
    'Tom N'

  • 162. Data: 2013-06-26 22:41:33
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tak, tylko ze na ogol wyglada to inaczej. Prawym pasem jedzie kolumna
    > ciezarowek, pedza powiedzmy cale 90 km/h.
    > Zmieniasz pas na lewy, sprawdziwszy wczesniej, ze nie ma na nim nikogo i
    > zaczysz wyprzedzac te kolumne. I za chwile dogania cie pajac, ktory byl
    > pareset metrow w tyle i doskonale cie widzial z daleka. Zanim ty skonczysz
    > wyprzedzanie, on siedzi ci na dupe, miga, trabi, robi miny i caly jest
    > obrazony.

    Absolutnie nie. Zazwyczaj wygląda to tak, że prawy pas jest pusty 'po
    horyzont', a pacjent jedzie lewym pasem, bo mu się nie chce kierownicą
    ruszać, gdy wyprzedza nieliczne samochody jadące prawym i nagle, gdy
    zaczynamy go wyprzedzać prawym, okazuje się, że jednak może przyspieszyć...
    (to taki obrazek m.in. z S8 2 tygodnie temu i codzienny o 6:30 z Trasy
    Łazienkowskiej w DC).

    (a trąbienie i mruganie uważam za chamstwo)

    --
    Axel

  • 163. Data: 2013-06-26 22:44:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 20:57:28 +0200, ddddddd napisał(a):
    > mnie tam jeszcze żaden do gwałtownego hamowania nie zmusił - ale może ja
    > daję im wyraźne znaki i jak przez jedną sekundę patrzy w lusterko to
    > widzi że się szybko zbliżam, a jak jadę sobie spokojnie 140 to przecież
    > prawie hamulca nie trzeba używać żeby do 90km/h zwolnić :P

    Prawie nie trzeba, jak zostawil 200m.
    A jak zostawia 20, to jest gorzej.

    Nie mowie ze czesto, ale pare razy zajechali mi droge na granicy
    bezpieczenstwa.

    J.

  • 164. Data: 2013-06-26 23:02:11
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > Nikt nie mówił o mocnym hamowaniu :) Jaśniepan musiałby zwolnić ze 140 do
    > 120 więc wyprzedził ślimaka z prawej strony.

    Rozumiesz to, co sam piszesz? Skoro ten z tyłu wyprzedził prawą stroną, to
    było wystarczająco dużo miejsca, żeby ten jadący wolniej z przodu zjechał na
    prawy pas i przepuścił szybciej jadącego.

    > Jeśli mu to podnosi tak ciśnienie, że zakazuje wjeżdżać na lewy pas z
    > prędkością mniejszą niż maksymalna, to ma problemu z równowagą emocjonalną
    > i nie powinien prowadzić. Jeżdżę czaami po autostradach i IMHO ślimaki nie
    > są problemem. Z reguły nie wjeżdżają tuż przed nosem. Po prostu długo
    > wyprzedzają, albo wyprzedzają jednym ciągiem kilka aut a mogliby zjechać.
    > Ale wtedy musieliby zwolnić i tłuc się za tirem aż na horyzoncie będzie
    > pusto i nikt się nie czepi że wjechali na lewy.

    Nieprawda.

    Wystarczy zjechać, przepuścić szybciej jadącego i znów wyprzedzić. Bez
    zwalniania. Zwykle na autostradzie szybko jadący nie jadą w stadach...

    > Zagrożeniem są tirmani, gwałtownie zjeżdżający na lewy pas.

    To też.

    > I zagrożeniem są ci co im się łatwo ciśnienie podnosi przez to, że na ich
    > drodze śmiał się pojawić ktoś przed nimi.

    Jeśli pojawił sie ktoś, kto może jechać prawym pasem bez zwalniania, to
    rzeczywiście mają prawo mieć pretensje. A co do zagrożenia.... ja zawsze
    wychodzę z założenia, że idiotów wolę mieć daleko z przodu, albo daleko z
    tyłu. Dlatego przepuszczam wszystkich, którzy jadą szybciej ode mnie i
    staram się jak najszybciej wyprzedzić jadących wolno i zachowujących się
    dziwnie lub niejasno.

    --
    Axel

  • 165. Data: 2013-06-26 23:08:15
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    > Byl, ale pod warunkami:
    > a) kolega nie dodawal gazu w czasie wyprzedzania,
    > b) za nim byla dluzsza luka.
    >
    > Bo jak do tira byla odleglosc na tyle niewielka ze delikwent po
    > zjechaniu w prawo musialby hamowac do tych 80-90, bo Tomasz jadac
    > stale 140 uniemozliwilby mu powrot na lewy pas, lub ktos za nim,
    > to w zasadzie prawidlowo wyprzedzal ...

    Bzdura. Jeśli ten z tyłu był w stanie po zwolnieniu do prędkości tego z
    przodu wyprzedzić prawym pasem, to znaczy, że ten z przodu mógł spokojnie
    zjechać, przepuścić tego szybszego i wrócić na lewy pas bez zwalniania. I
    jeszcze miałby czas na prawym w nosie podłubać... Przećwicz to na
    autostradzie i się przekonasz.

    --
    Axel

  • 166. Data: 2013-06-26 23:13:46
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > Problemem są ci co przekraczają prędkość i przez to normalne wyprzedzanie
    > jawi im się jako blokowanie ICH drogi.

    Nie, problemem są "oszczędzacze" oszczędzający żarówki kierunkowskazów i
    paliwo, wyprzedzający bez 'gazu'. Jeździłem po autostradach samochodami z
    silnikami 1.1 albo 1.2 i też nie utrudniałem innym jazdy...

    --
    Axel

  • 167. Data: 2013-06-26 23:30:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 15:35:52 +0200, MadMan napisał(a):

    > Jedzie z prawidłową prędkością po nieprawidłowym pasie. Jakbym jechał
    > szybciej to bym go wyprzedził z prawej i nie robił z tego problemu.

    Pocytaj PoRD dokładniej. Na przykład tamowanie ruchu oraz obowiązek jazdy
    przy prawej krawędzi.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 168. Data: 2013-06-26 23:31:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 14:39:58 +0200, Michoo napisał(a):

    > Dodajmy do tego, że taki "tnący" lewym pasem nie ma prawa tego robić w
    > myśl 16.4 - powinien natychmiast po zakończeniu wyprzedzania zjeżdżać na
    > prawy pas i potem zaczynać kolejny manewr wyprzedzania. Upewniając się
    > najpierw co do jego bezpieczeństwa.

    Owszem nie.

  • 169. Data: 2013-06-26 23:32:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 18:24:32 +0200, Mario napisał(a):

    > Wyprzedzam bo nie chcę jechać 85. I nie obchodzi mnie to ze ktoś chce
    > jechać 180.

    No to, że jestes samlubnym dupkiem mającym w zadku innych juz wiemy.

  • 170. Data: 2013-06-26 23:34:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 17:03:21 +0200, Cavallino napisał(a):

    > To małe miki.
    > Paniusia w Smarcie cabrio, tydzień temu posuwała lewym pasem 80-tką przez
    > cały odcinek poznańskiej A2.
    > Nic jej nie robiły światła, klaksony, wyprzedzające ją prawym pasem TIR-y.

    Nie było nikogo, kto by przed nią wjechał, wrzucił luz i sobie tak
    zwalniał?