  • 61. Data: 2010-04-01 13:46:37
    Temat: Re: Miśkowe pułapki
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Michał - zaplac prosze 200zł. Ale nie mnie. oim rodzicom. W koncu ja z
    > tego
    > nic nie mam.
    > Aha, oczywiscie ja wezme od rodziców stówke, bo pokaze, jaki jestem
    > skuteczny, ze dzieki mnie dostali dwie stówki.

    ok cacy ale oni nie dostana wiecej jak zbiora wiecej mandatow - to powinno
    sie moim zdaniem zmienic. tak wiem ze strzeklam sobie w stope na pms mowiac
    takie rzeczy. Jakby dostawali kase za mandaty w 100% to policja byla by
    dobrze wyposazona a z wypadkami byloby tak jak wczechach jak nalozyli
    drakonskie karuy za wykroczenia.

    zacytuję:
    Receptą drakońskie prawo?

    Jak wskazuje przykład naszych południowych sąsiadów, do zmniejszenia skali
    niebezpiecznych zachowań kierowców, które są przyczyną większości wypadków,
    może się przyczynić zaostrzenie kar za wykroczenia drogowe. W Czechach od
    początku lipca obowiązuje zaostrzony kodeks drogowy, który przewiduje bardzo
    ostre kary (zarówno punkty karne jak i mandaty) za najdrobniejsze nawet
    wykroczenia drogowe. Czeska policja jednak bezlitośnie egzekwuje twarde
    przepisy, karząc kierowców mandatami, karnymi punktami i zabierając im prawa
    jazdy. Kierowcy w Czechach wprawdzie nie są zadowoleni z nowych przepisów,
    ale nawet najwięksi krytycy nowych regulacji nie mogą polemizować z
    liczbami. A ich wymowa jest oczywista. Podczas weekendów ginie teraz na
    czeskich drogach 3-8 osób. W poprzednich latach ginęło w weekend nawet 20
    osób. Jeśli pod uwagę weźmie się cały okres kończących się wakacji, to na
    czeskich zginęły na drogach 72 osoby, czyli o 79 osób mniej niż podczas
    minionych wakacji. Mniej wypadków było aż przed 36 laty. Czeskie
    ministerstwo zdrowia obliczyło, że tylko w lipcu dzięki zmniejszeniu liczby
    wypadków z rannymi zaoszczędziło 500 milionów koron (około 70 mln zł). W
    sierpniu rannych było o 1.012 mniej w porównaniu z 2.802 w sierpniu
    poprzedniego roku. W lipcu odnotowano tylko 437 zranień w wyniku wypadków
    drogowych. Swoje oszczędności liczą też kasy chorych, policja, sądy a nawet
    urzędy skarbowe. Podobnie jak ministerstwo zdrowia, również czeski resort
    transportu wyliczył 500 milionów koron oszczędności w lipcu. Tym samym w
    okresie wakacyjnym czeski budżet, na skutek obowiązywania drakońskiego
    kodeksu drogowego, mógł zaoszczędzić równowartość ponad 300 milionów
    złotych.

    http://wiadomosci.polska.pl/specdlapolski/article,%2
    8Nie%29_bezpieczne_drogi,id,237091.htm

  • 62. Data: 2010-04-01 13:55:06
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Sugerujesz, że będzie to pierwsza w Łodzi ulica z dozwoloną
    > setką? ;>>

    No właśnie odpowiedziałes sobie na pytanie;)

  • 63. Data: 2010-04-01 14:09:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010 13:46:37 +0200, Michał Gut wrote:
> [...]
    >takie rzeczy. Jakby dostawali kase za mandaty w 100% to policja byla by

    zapominasz o drugiej stronie zdarzenia - jak policja sie za dobrze
    wyposazy, to drogi sprzet stanie sie bezuzyteczny, bo kierowcy zaczna
    jezdzic przepisowo :-)

> [...]
    >niebezpiecznych zachowań kierowców, które są przyczyną większości wypadków,
    >może się przyczynić zaostrzenie kar za wykroczenia drogowe.

    Czyz nie jest ciekawe ze nie pisza o ilosci wypadkow, tylko o
    "zmniejszenia skali niebezpiecznych zachowań" ?

    No dobra, wypadkowosc im spadla znacznie.

> [...]
    >liczbami. A ich wymowa jest oczywista. Podczas weekendów ginie teraz na
    >czeskich drogach 3-8 osób. W poprzednich latach ginęło w weekend nawet 20

    Czekaj, z kiedy jest ten artykul ? data niby 2006-08-31, to kiedy
    wprowadzili nowe przepisy i czy juz sie dalo odczuc spadek ?

    Kolejne zaostrzenie przepisow mialo miejsce chyba w lipcu 2007 -
    wprowadzono tez wtedy obowiazkowe swiatla, i wypadkow znow drasycznie
    ubylo, tylko nie wiadomo czemu.

    >Podobnie jak ministerstwo zdrowia, również czeski resort
    >transportu wyliczył 500 milionów koron oszczędności w lipcu.

    A to z jakiego tytulu ? Wplyw z mandatow ?

    >okresie wakacyjnym czeski budżet, na skutek obowiązywania drakońskiego
    >kodeksu drogowego, mógł zaoszczędzić równowartość ponad 300 milionów
    >złotych.

    A ktos potrafi powiedziec o ile spadly skladki OC w Czechach ? :-)

    >http://wiadomosci.polska.pl/specdlapolski/article,%
    28Nie%29_bezpieczne_drogi,id,237091.htm

    Z ciekawostek - u nich jak przybywa samochodow to przybywa wypadkow, a
    u nas ubywa :-)

    Tak czy inaczej, to wszystko sie sprowadza do jednego podstawowego
    pytania: czy tego naprawde sami chcemy. Jak myslisz, czy jesli jade
    120-150 zamiast 90, to dlatego ze marzy mi sie wypadek ?

    Sa tez znane bardzo ciekawe statystyki z Montany :-)

    J.

  • 64. Data: 2010-04-01 14:13:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > proponuje żebyś nie wymyślał, herezji bo kiedyś możemy spotkać się w 4
    > oczy i co wtedy powiesz?

    Jakie znów "herezje"? Sam kiedyś stwierdziłeś, że każdy kto łamie
    przepisy to debil, mylę się? Czy może ta zasada już przestała obowiązywać
    albo dotyczy wszystkich oprócz Ciebie?

    --
    cokolwiek

  • 65. Data: 2010-04-01 14:13:40
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 1 Apr 2010 13:33:42 +0200, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

    > no nie powiesz mi ze tam sie zasadzali

    Oczywiście: jedno z ulubionych łowisk jeżdżącego fotoaparatu. No
    i czasem mięśni też stawiali swoją skrzynkę za krzakami.

    r.
    _____________

  • 66. Data: 2010-04-01 14:27:29
    Temat: Re: Mi?kowe pułapki
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał Gut wrote:

    > a kogo? chyba nie zlodziei nawracajacych sie cudownie? auta nadal gina
    > ale glownie na czesci.

    Przestało się opłacać, skoro można łatwo ściągnąć takie auto z zachodu za
    grosze i bez ryzyka.

    --
    cokolwiek

  • 67. Data: 2010-04-01 14:27:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał Gut wrote:

    > ...kwota nijak nie zwiazana z tym co zebrali w mandatach.

    Tak, tak, oczywiście.

    --
    cokolwiek

  • 68. Data: 2010-04-01 14:30:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > Ja miałem niedawno taką
    > nieprzyjemność w sklepie w mojej okolicy, pojechałem po (browary) wracam
    > a tam dwóch typków opartych o moje auto. Tak że nie mogłem cofnąć,
    > zwróciłem uwagę nic to nie dało, więc wsiadłem w auto i zacząłem cofać,
    > jeden z nich uderzył łokciem w szybę, wysiadłem uderzyłem go pięścią w
    > twarz, poszedł w krzaki drugi uciekł po temacie.

    Bijesz każdego kto opiera się o Twoje auto?

    --
    cokolwiek

  • 69. Data: 2010-04-01 15:13:53
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > Bijesz każdego kto opiera się o Twoje auto?

    oczywiście że nie, bo pierwszy raz się ktoś oparł :) a poza tym jeśli
    prośba nie pomaga to co można innego zrobić?

    --
    krzysiek82

  • 70. Data: 2010-04-01 15:19:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia 1 Apr 2010 14:27:54 +0200, to napisał(a):

    > Tak, tak, oczywiście.

    Policja jest finansowana z budżetu, jeśli jeszcze nie zauważyłeś.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl