    From: Michał Gut <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Miśkowe pułapki
    Date: Thu, 1 Apr 2010 13:46:37 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Michał - zaplac prosze 200zł. Ale nie mnie. oim rodzicom. W koncu ja z
    > tego
    > nic nie mam.
    > Aha, oczywiscie ja wezme od rodziców stówke, bo pokaze, jaki jestem
    > skuteczny, ze dzieki mnie dostali dwie stówki.

    ok cacy ale oni nie dostana wiecej jak zbiora wiecej mandatow - to powinno
    sie moim zdaniem zmienic. tak wiem ze strzeklam sobie w stope na pms mowiac
    takie rzeczy. Jakby dostawali kase za mandaty w 100% to policja byla by
    dobrze wyposazona a z wypadkami byloby tak jak wczechach jak nalozyli
    drakonskie karuy za wykroczenia.

    zacytuję:
    Receptą drakońskie prawo?

    Jak wskazuje przykład naszych południowych sąsiadów, do zmniejszenia skali
    niebezpiecznych zachowań kierowców, które są przyczyną większości wypadków,
    może się przyczynić zaostrzenie kar za wykroczenia drogowe. W Czechach od
    początku lipca obowiązuje zaostrzony kodeks drogowy, który przewiduje bardzo
    ostre kary (zarówno punkty karne jak i mandaty) za najdrobniejsze nawet
    wykroczenia drogowe. Czeska policja jednak bezlitośnie egzekwuje twarde
    przepisy, karząc kierowców mandatami, karnymi punktami i zabierając im prawa
    jazdy. Kierowcy w Czechach wprawdzie nie są zadowoleni z nowych przepisów,
    ale nawet najwięksi krytycy nowych regulacji nie mogą polemizować z
    liczbami. A ich wymowa jest oczywista. Podczas weekendów ginie teraz na
    czeskich drogach 3-8 osób. W poprzednich latach ginęło w weekend nawet 20
    osób. Jeśli pod uwagę weźmie się cały okres kończących się wakacji, to na
    czeskich zginęły na drogach 72 osoby, czyli o 79 osób mniej niż podczas
    minionych wakacji. Mniej wypadków było aż przed 36 laty. Czeskie
    ministerstwo zdrowia obliczyło, że tylko w lipcu dzięki zmniejszeniu liczby
    wypadków z rannymi zaoszczędziło 500 milionów koron (około 70 mln zł). W
    sierpniu rannych było o 1.012 mniej w porównaniu z 2.802 w sierpniu
    poprzedniego roku. W lipcu odnotowano tylko 437 zranień w wyniku wypadków
    drogowych. Swoje oszczędności liczą też kasy chorych, policja, sądy a nawet
    urzędy skarbowe. Podobnie jak ministerstwo zdrowia, również czeski resort
    transportu wyliczył 500 milionów koron oszczędności w lipcu. Tym samym w
    okresie wakacyjnym czeski budżet, na skutek obowiązywania drakońskiego
    kodeksu drogowego, mógł zaoszczędzić równowartość ponad 300 milionów
    złotych.

    http://wiadomosci.polska.pl/specdlapolski/article,%2
    8Nie%29_bezpieczne_drogi,id,237091.htm