  • 11. Data: 2010-11-15 21:25:25
    Temat: Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jak 12 kB to stary i zapomniany AT89S8253.
    > Niestety - jeden UART. Na siłę możesz dorzucić zewnętrzne uarty na
    > SPI... choć to bez sensu.

    Miłosz, ale te 12k RAM-u dosyć specyficznie wygląda w 8253 ;)))

    Przy okazji, gdzie obecny?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2010-11-15 21:31:42
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 15/11/2010 19:26, Pszemol wrote:
    > Szukam mikrokontrolera (może być 8 bitowiec z rodziny 8051
    > ale niekoniecznie) co miałby sporo pamięci ram na pokładzie...

    AVR32? Np: AT32UC3A0512 i pochodne. AFAIR 3 USARTY ma.

    --
    Jerry1111

  • 13. Data: 2010-11-15 22:08:16
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-11-15 21:25, Irek N. pisze:

    > Miłosz, ale te 12k RAM-u dosyć specyficznie wygląda w 8253 ;)))

    To prawda... ale tego Pszemol nie zdefiniował ;)
    W ogóle papranie się natentychczas w rodzinę '51 uważam za lekki sport
    ekstremalny. Ale czemu by nie ;)
    Ze 3-4 lata temu musiałem się zmierzyć z własnym projektem który wymagał
    rozszerzenia z 8252 na 8253... i tylko dlatego pamiętam ten procek.

    > Przy okazji, gdzie obecny?

    Nadal Dundee. Axeon. Przy okazji... zmieniłeś numer... podeślij nowy ;)

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 14. Data: 2010-11-15 23:11:38
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > się po prostu być zaprojektowany dla Ciebie ;-)
    >
    > to już lepiej wyrwać się od razu w świat ARM7... ten procek w tej chwili
    > to ślepa ścieżka ewolucji :)
    >
    > e.
    W przeciwieństwie do '51 :-)
    S.

  • 15. Data: 2010-11-15 23:49:15
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W przeciwieństwie do '51 :-)

    51 jest legendą :) Muzealnym, ale dość popularnym standardem. Jeśli ktoś
    ma świadomość tego co robi, zna 51 i uważa, że 51 wystarczy, to czemu nie.
    16-bitowe PIC-e nie są legendą ;) a i z popularnością też sporo gorzej -
    jeśli ktoś się do nich nie dotykał, to lepiej, żeby się nie dotykał nadal
    :)

    e.

  • 16. Data: 2010-11-16 00:21:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010 00:49:15 +0100, entroper wrote:

    >51 jest legendą :) Muzealnym, ale dość popularnym standardem. Jeśli ktoś
    >ma świadomość tego co robi, zna 51 i uważa, że 51 wystarczy, to czemu nie.

    Ale nie wtedy jak sie jeszcze chce duzo pamieci. Ten procek bardzo
    wtedy utrudnia.
    To juz chyba jakas ATmega lepsza, nawet po uwzglednieniu wad.

    J.

  • 17. Data: 2010-11-16 00:32:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > AT91SAM7S64. 16kB RAM. Cena około 8 dol. W TME za jedną sztukę w sklepie
    > który do tanich nie należy. Przypuszaczam ze Philipsowe LPC bedą tańsze,
    > ale nie mam doświadczeń.

    Podoba mi się - widzę że 1.8V core jest popędzane z wewnętrznego regulatora.
    Nie wymaga dwu zasilań, byłaby porażka... :-) Wejścia 5V-tolerant -
    fajnie...
    Szkoda że ma tylko 2 uarty, zawsze lepiej niż 1 ale gorzej niż 4.
    No i generator RC nie da się użyć do popędzenia procka i uartów bo 42kHz
    max.
    Muszę więc dać zewnętrznego kwarca...

    Ta płytka ma mieć zero zbędnych elementów :-)

    > 60MHz? To sobie zmniejsz do ilu chcesz. Pracuj nawet na wewnętrznym
    > zegarze jeśli masz ochotę.

    :-)

    > Nie widzę sensu wkładania średniowiecznej technologii '51 na którą nie ma
    > kompilatorów normalnych języków, składa sie głównie z ograniczeń kiedy
    > obok leży w tej samej cenie coś znacznie wygodniejszego.

    Co zatem myślisz o serii Texasa, konkretnie MSP430F5419?
    Sprzętowo dałby mi ten scalak Texasa wszystko co potrzebuję...
    Z tego co czytam nawet 4 uarty mają "autosensing baudrate" - no piknie!
    Ciekawi mnie jak to jest zrobione, chyba wezmę datasheeta do poduszki.
    A jak się z nim oswoję to może się któryś inny z rodziny przyda przy
    budowie jakichś czujników, czy czegoś sterującego, analogowego...
    Coraz bardziej mi się ten procek podoba :-)

    Tylko co z narzędziami? Jest do tego jakieś przyzwoite IDE? Eclipse?
    Kompilator C++? Inne "normalne" języki mi naprawdę nie są potrzebne...

  • 18. Data: 2010-11-16 00:36:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote in message
> [...]
    > jeśli ktoś się do nich nie dotykał, to lepiej, żeby się nie dotykał nadal

    Wbrew pozorom 8051 wciąż żyje i trzyma się całkiem nieźle.
    Wielu producentów ma swoje rodziny klonów tych małych procków.
    Tak jak piszesz - to legenda.

    Przy okazji tego projektu chciałbym jednak zrobić coś nowego.
    Płytka jest na tyle prosta (proc + 4 drivery linii RS232...) że można
    łagodnie wejść w nową rodzinę procków i poznać coś nowego.
    Czy ARM7? Nie wiem... jakiś wydaje się zbyt duży do tego celu.
    Zwłaszcza w kontekście przesiadki z 8-bitowca 8051 :-)))

  • 19. Data: 2010-11-16 00:51:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message news:ibs7n8$2jcu$1@news.mm.pl...
    > Pszemol przemówił ludzkim głosem:

    > Coś z rodziny stm32. Do 5 uartów, z RAMeme też nie będzie problemu.

    No zerkam sobie na STM32F101 i 102. Powiem, że nie głupie to...
    Rdzeń 32-bit ARM Cortex M3 :-)))
    Internal 8 MHz factory-trimmed RC, jak w tym moim SiLabs 8051.
    5V tolerant... Niestety tylko 3 uarty. Ten od Texasa chyba ciut lepszy.

    Który z tej rodziny ma 5 uartów?
    O, już widzę... STM32F105, ale jest droższy 10-12USD.

    I jak jest z narzędziami do tego STM32? Jakieś IDE? Kompilator C++?
    Interfejsy JTAG? Używałeś tego?

  • 20. Data: 2010-11-16 00:53:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > AVR32? Np: AT32UC3A0512 i pochodne. AFAIR 3 USARTY ma.

    AT32UC3A0512 jest zdyskwalifikowany bo digikey.com go nie ma ;-)
    Nie chcę proca z którym mam problemy przy kupnie już na początku...