  • 41. Data: 2010-11-18 16:57:16
    Temat: Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message
    news:4ce52b6c$0$27041$65785112@news.neostrada.pl...

    > Developerzy zbiesili się na binarne sterowniki do ftdi i skompilowane
    > OpenOcd może być dystrybuowane tylko z libusb, które jest dużo
    > woooolniejsze. Jak masz trochę czasu to warto samemu skompilować
    > OpenOcd z binarnymi sterownikami do ftdi.

    Rozumiem, dzięki.

    > Prawdopodobnie tak.
    > Z tego co widać w internecie to USB Blaster jest oparty na ftdi.

    No to $300 w kieszeni zostaje :-)

    > Programistów :-). A tak na serio to insighta.

    Dzięki.

    > Na początek lepiej będzie jak znajdziesz w internecie opis konfiguracji
    > eclipse i ściągniesz skompilowane arm-gcc z code sourcery.

    Tak będę musiał zrobić...

    Mam krótkie pytanko - nie widzę odpowiedzi w pobieżnie przejrzanym
    datasheet - czy źródłem zegara do PLL może być wew. generator RC 8MHz?
    Chciałbym proca i uarty popychać wewnętrznym generatorem RC (1%)
    ale 8MHz to ciut za mało i potrzebuję to przemnożyć w PLL... :-)

  • 42. Data: 2010-11-18 19:12:51
    Od: AK <a...@g...pl>

    W dniu 2010-11-18 17:41, Pszemol pisze:
    > "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote in message

    > Dziś na ten przykład znalazłem innego procka z takim samym core
    > ARM Cortex-M3 tylko z innej stajni: NXP, part#: LPC1763 .. LPC1769.

    Do coretx-ow z NXP polecam srodowisko LPCExpresso:
    http://ics.nxp.com/lpcxpresso/
    Jest to darmowe IDE oparte na eclipse, z kompilatorem gcc i
    debugowaniem, darmowa wersja ma ograniczenie do 128k kodu - ale tylko
    narzedzie do programowania ma to ograniczenie.
    Sa tez tanie development board - za 20 EUR masz plytke eval i JTAG
    http://www.embeddedartists.com/products/lpcxpresso/l
    pc1768_xpr.php
    JTAG mozna 'odlaczyc' od eval board-u i uzywac ze swoja plytka.

    Pozdr
    AK

  • 43. Data: 2010-11-18 19:35:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AK" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    pc1768_xpr.php
    > JTAG mozna 'odlaczyc' od eval board-u i uzywac ze swoja plytka.

    Dzięki. Przyda się informacja.

  • 44. Data: 2010-11-18 19:38:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Pszemol przemówił ludzkim głosem:

    > Mam krótkie pytanko - nie widzę odpowiedzi w pobieżnie przejrzanym
    > datasheet - czy źródłem zegara do PLL może być wew. generator RC 8MHz?

    To widać na "Clock tree" w datasheetach.

    > Chciałbym proca i uarty popychać wewnętrznym generatorem RC (1%)

    To nie jest dobry pomysł. Ten 1% nie jest zagwarantowany w pełnym
    zakresie temperatur i napięć zasilających. Dla temperatur dodatnich masz
    rozrzut -2...2,5%. Czy to wystarczy dla RSa? Musisz policzyć.
    Jeśli mnie pamięć nie myli to tylko NXP gwarantuje 1% dokładność w całym
    zakresie temperatur w nowszych armach.

  • 45. Data: 2010-11-20 22:24:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zbych <a...@o...pl> napisał(a):
    > Tak.

    Rozumiem, że kompilatorem pozostaje GCC? Jest gdzieś jakiś tutorial jak to
    pożenić z MS VS?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 46. Data: 2010-11-21 14:39:59
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Grzegorz Niemirowski przemówił ludzkim głosem:

    > Rozumiem, że kompilatorem pozostaje GCC? Jest gdzieś jakiś tutorial jak to
    > pożenić z MS VS?

    Odpowiadam w kolejności: tak, nie wiem :-)

  • 47. Data: 2010-11-22 16:35:51
    Od: Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl>

    W dniu 2010-11-16 01:51, Pszemol pisze:
    > Który z tej rodziny ma 5 uartów?
    > O, już widzę... STM32F105, ale jest droższy 10-12USD.
    >
    > I jak jest z narzędziami do tego STM32? Jakieś IDE? Kompilator C++?
    > Interfejsy JTAG? Używałeś tego?

    Może IAR? W wersji do 32k jest bezpłatny.
    http://supp.iar.com/Download/SW/?item=EWARM-KS32

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 48. Data: 2010-11-28 20:00:27
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Nadal Dundee. Axeon. Przy okazji... zmieniłeś numer... podeślij nowy ;)

    Ależ gdzie tam, od początku ten sam, choć od pół roku inny operator...
    może toto :(

    Miłego.

    Irek.N.

  • 49. Data: 2010-11-28 21:15:23
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-11-28 20:00, Irek N. pisze:

    > Ależ gdzie tam, od początku ten sam, choć od pół roku inny operator...
    > może toto :(
    > Miłego.

    Zatem zapróbuję zaponownie ;)

    Pozdrowionka Irku.