  • 1. Data: 2009-05-05 14:20:43
    Temat: Mikrofalówka - praca jałowa.
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    Zastanowił mnie bilans energetyczny mikrofalówki, tj. jaki wpływ na
    konsumpcję energii ma obecność/nieobecność masy odbierającej energię RF z
    magnetronu.

    Zapiąłem miernik cęgowy (zwykły, nie True-RMS) na kabel zasilania i tenże
    miernik wykazał wzrost prądu zasilania o ~10% po włożeniu kubka z wodą.

    Jałowy prąd ( na pusto ) jest jednak dość duży. Gdzie wówczas podziewa się
    energia pobrana z zasilania?

    Wraca do magnetronu w całości, jako fala odbita i wywiewa ją wentylator? - w
    to zwątpiłem, a gdzieś musi wyłazić. Blachy obudowy pozostają chłodne.

  • 2. Data: 2009-05-05 15:00:10
    Temat: Re: Mikrofalówka - praca jałowa.
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On May 5, 4:20 pm, "PcmOL" <A...@...net> wrote:

    > Zapiąłem miernik cęgowy (zwykły, nie True-RMS) na kabel zasilania i tenże
    > miernik wykazał wzrost prądu zasilania o ~10% po włożeniu kubka z wodą.

    Dopoki ne mierzysz fazy (mocy rzeczywistej) to ten pomiar mozesz o
    kant d. potluc, bo moze byc tak, ze masz na luzie jalowy prad trafo
    (cos fi ~ 0) a pod obciazeniem niewiele wiekszy nominalnie ale
    rzeczywisty prad (cos fi >0) i niby 10% wiecej, ale mocy rzeczywistej
    - kilkakrotnie.

    A na luzie to grzejesz magnetron, powietrze (bardzo niewiele) i tyle.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 3. Data: 2009-05-05 16:25:07
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PcmOL" <...@...net> napisał w wiadomości

    > Zapiąłem miernik cęgowy (zwykły, nie True-RMS) na kabel zasilania

    tzn, na wszystkie przewody na raz ? :)

    e.

  • 4. Data: 2009-05-07 20:08:39
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]

    - kilkakrotnie.

    A na luzie to grzejesz magnetron, powietrze (bardzo niewiele) i tyle.

    No fakt - może kiedyś się zepnę i pomierzę dokładniej.

  • 5. Data: 2009-05-07 20:11:44
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "PcmOL" <...@...net> napisał w wiadomości

    > tzn, na wszystkie przewody na raz ? :)

    W jakim celu na wszystkie - zwykle trudno tym sposobem uzyskać wskazanie
    znacznie odbiegające od zera?

  • 6. Data: 2009-05-08 12:30:48
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > W jakim celu na wszystkie - zwykle trudno tym sposobem uzyskać
    > wskazanie znacznie odbiegające od zera?

    Bardzo dobrze, że nie na wszystkie :) po prostu tak dziwnie to było napisane
    :)

    e.