  • 11. Data: 2009-06-08 21:57:42
    Temat: Re: Miejski (retro) motorower
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
    news:h0intb$93d$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Pojazdy w stylu retro przypuszczam schodziłyby rocznie w ilości takiej jak
    > ta limitowana seria. Niestety.

    Skuter ma byc praktyczny. popatrz na tą javę - to jest motorower, ani nie
    jest szybki ani praktyczny. Zero ochrony przed wodą, deszczem, hamulce
    bebnowe, kanapa jak w rowerze, napęd na łańcuch. Z Rometem Ogar 205 może
    konkurowac, ale alternatywy dla skuterków nawet tych 15 letnich nie
    stanowi:). Jedyna zaleta którą widzę to duże koła i wygląd, który powiedzmy
    odbiega od plastikowej sztampy

  • 12. Data: 2009-06-08 22:04:15
    Od: Lukasz Baranski <g...@o...pl>

    > od kiedy coś takiego obowiazuje, bo ja prawdemowiac od czasu rejestracji w
    > 2006 nie przeprowadzałem zadnych badań, w dowodzie mam wpisane
    > "bezterminowo"

    Tez pierwsze slysze, ale jeszcze w lipcu zeszlego roku rejestrowalem
    Simsona S53
    i w dowod wbili przeglad 'bezterminowo'.

    Lukasz Baranski
    Honda NT650V Deauville

  • 13. Data: 2009-06-09 06:53:59
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Lukasz Baranski"
[...]

    Projekt jest juz po komisjach lezy w sejmie, zaraz po wakacjach go klepna -
    lacznie z innymi zmianami. Prawdopodobnie od nowego roku juz bedzie
    obowiazywal i skonczy sie bezterminowosc badan motorowerow.

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 14. Data: 2009-06-10 08:10:25
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "falco" napisał w wiadomości

    > Gówniarz piękna nie doceni, staruch motoroweru nie kupi - woli auto lub
    > normalny motocykl.

    Bogaty "staruch" kupi.
    Co, Falco, nie kupiłbyś, jakbyś był bogaty? Pewnie, że byś kupił. (:

    > Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji
    > dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko
    > wymóg posiadania OC,
    > wtedy myślę coś mogłoby drgnąć.

    Bardzo silna liberalizacja to już ma miejsce w przypadku ciągników
    rolniczych - nie wiem czy byś chciał, żeby tyle nieoświetlonych skuterów
    śmigało po ulicach.

    > Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście wolałbym
    > tanie motorowery bez sieci serwisu, tak jak było to z czasów PRL.

    _Ten_ motorower jest szczególnie za drogi. I nie sądzę, żeby znalazł wielu
    kupców w PL.
    Widać, że poważnie się Jawa wzięła za odzyskiwanie rynku, od miłośników
    marki.
    Może to lepsza droga niż sprowadzanie z CHRL, czy innej Korei, pojazdów i
    nazywanie ich, dajmy na to, Junak.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 15. Data: 2009-06-10 08:44:03
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Jasio"
    Użytkownik "Jackare"
    Użytkownik "falco"
    Widać, że poważnie się Jawa wzięła za odzyskiwanie rynku, od miłośników
    marki. Może to lepsza droga niż sprowadzanie z CHRL, czy innej Korei,
    pojazdów i
    nazywanie ich, dajmy na to, Junak.

    Do momentu ogledzin bylbym ostrozny w ferowaniu wyrokow czy to aby napewno
    jafa...Czy aby nie stworzone w chinskich fabrykach na konkretne zamowienie
    egzemplarze lokalnego wyrobu.
    Pisze tak bo wiem iz u chinoli przy zamowieniu za konkretna kwote byli w
    stanie wychodowac mi rybki z moim logo (lub innym jakie bym sobie zazczyl).
    Jesli hodowla by sie nie powiodla to w ramach wywiazywania sie z umowy
    zapewne nadrukowali by to logo na tych rybkach.

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 16. Data: 2009-06-10 08:55:00
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jasio pisze:

    > Bogaty "staruch" kupi.
    > Co, Falco, nie kupiłbyś, jakbyś był bogaty? Pewnie, że byś kupił. (:

    hmm... chyba się obrażę... za ... tego... starucha... ;)
    Cena owszem zaporowa, walory też charakterystyczne dla motoroweru,
    dlatego chyba nie ma co porównywać do skuterów, a jedynie spojrzeć jak
    na piękną, ale jednak wciąż mało praktyczną motoryzacyjną ciekawostkę...

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 17. Data: 2009-06-10 13:10:03
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl> wrote:

    >obowiazywal i skonczy sie bezterminowosc badan motorowerow.

    To aurat mnie zupelnie nie dziwi. Wlasciwie dziwi mie to, ze az 3
    lata. W ogole nawet roczny okres to jest za dlugo. Taki motor czy inne
    auto to juz po wyjechaniu ze stacji wlasciwie nie jest tym samym,
    ktore bylo badane, powinni skrocic do miesiaca.
    Jakis sposob na zwalczanie skutkow kryzysu to jest.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 18. Data: 2009-06-14 20:09:05
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Jasio wrote:

    > Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości
    >
    > Bardzo silna liberalizacja to już ma miejsce w przypadku ciągników
    > rolniczych - nie wiem czy byś chciał, żeby tyle nieoświetlonych skuterów
    > śmigało po ulicach.

    Co Wy ludzie z tymi skuterami macie?

    Skuter, to jest skuter. A motorower, to jest motorower.

    Czyli skuter, to jest "TYP NADWOZIA", podobnie jak czoper, ścigacz, czy
    też eduro.

    Są ścigacze i czopery z silnikami 50 ccm, 500 ccm i 1500 ccm.

    Są skutery z silnikami 50, 150, 450 i 650 ccm.

    Motorower, to jednoślad z silnikiem o pojemności nie większej niż 50ccm
    i maks. prędkości nie większej niż 45 km/godz.

    Nawet dziś w radiu (PR1) była jakaś audycja z udziałem redaktora
    naczelnego pisma "Motocykl" (na szczęście nie pamiętam jak się nazywa) i
    ten tłucze te biedne "skuter", a z kontekstu jasno wynika, że mówi o
    motorowerach...

  • 19. Data: 2009-06-14 20:42:28
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Poldekk <n...@g...pl> wrote:

    >ten tłucze te biedne "skuter", a z kontekstu jasno wynika, że mówi o
    >motorowerach...

    No bo chwilowo sie tak ulozylo, ze skuter to motorower, prawie;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 20. Data: 2009-06-15 09:08:45
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Poldekk" napisał w wiadomości

    > Motorower, to jednoślad z silnikiem o pojemności nie większej niż 50ccm i
    > maks. prędkości nie większej niż 45 km/godz.

    Ja to wiem.
    I powiem więcej - 96% albo i więcej skuterów w PL spełnia te warunki.
    Dlatego mówi się o skuterach w kontekście motorowerów, bo znaczna większość
    motorowerów sprzedawanych/użytkowanych obecnie to jednoślady typu skuter.
    Ale po pewnym czasie (po gwarancji) już prędkość maksymalna jest większa niż
    45kmh.

    --
    Jasio
    vx etz