  • 31. Data: 2010-12-23 16:55:30
    Temat: Re: Mgla
    Od: "Michał Kowalczyk" <m...@n...wp.pl>

    > Jak proponujecie sie zachowac gdy zblizacie sie/wpadniecie w
    > gestniejaca mgle ?

    Ja przestawiam GPSa na środek szyby, zwiększam maksymalnie zoom i jadę.
    Przecież gps wyraźnie pokazuje jak jechać.
    ;p

  • 32. Data: 2010-12-23 17:15:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/12/2010 09:29, J.F. wrote:
    > Jak proponujecie sie zachowac gdy zblizacie sie/wpadniecie w gestniejaca
    > mgle ?

    Najlepiej wyprzedzac sprawdziwszy wczesniej, czy rodzina mocno trzyma
    sie sosnowych pienkow na pace.

    Kamil

  • 33. Data: 2010-12-23 19:23:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com>

    Proponuję przykozaczyć i wyprzedzać kapeluszników poboczem z prawej
    strony.

    A tak na poważnie to chyba sprawa jest oczywista. Prędkość i
    opcjonalne tylne/przednie przeciwmgłowe.
    Wczoraj w Katowicach o 3am było takie mleko że widziałem 15m przed
    sobą i nic więcej.
    --
    To dużo. Pamiętam jak kiedyś we mgle jechałem to przez boczną szybę
    widziałem tylko przerywaną pośrodku i jak się skończyła to zorientowałem

  • 34. Data: 2010-12-23 19:25:03
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl>

    -a-w-wypadku-sa-ranni-zdjecia?category=news

    > Od tego wydarzenia wątek się zaczął ;)

    No ale ... trzeba było przewinąć

    Taki ... sms'owy numer :-)

  • 35. Data: 2010-12-23 19:29:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    > Mam wizję:
    >
    > "Pewnego dnia operatorzy sieci komórkowych wpadają na świetny pomysł by za
    > pomocą telefonów wyposażonych w GPS móc ostrzegać przed wjechaniem w
    > strefę niebezpieczną. Odpowiednia kombinacją klawiszy wysyłamy SMSa z
    > lokalizacją w sposób automatyczny. Kazdy kto zbliża się do tej lokalizacji
    > dostanie ostrzezenie. Dodatkowo zintegrowany z czujnikami w samochodzie
    > system automatycznie wysyła komunikat w momencie zderzenia."

    1. Ludzie nie chcą robić za friko
    2. Systemy "ręczne" funkcjonują już w systemach nawigacyjnych. Automatyczne
    ... też pewnie ktoś na świecie zrobił. Kwestia popularności.
    3. Rozgłoszenia lepiej realizować radiowym TMSem
    4. Mgła nie jest aż tak dużym problemem jeśli ma się trochę oleju w głowie.
    Trzeba zwolnić albo przeczekać.

  • 36. Data: 2010-12-23 19:31:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Nawet nie trzeba GPS - do tego sluzy cell info.

    Za miastem ? Co ile masz BTS ? W mieście ? Nie ma mgieł.

    > A na to juz chyba jest unijna dyrektywa i byc moze wkrotce wejdzie :-)

    Oni tam wymyślają różne ciekawostki nabijające kasę nielicznym. No i
    chciałbym zwrócić uwagę, że ... jak ktoś chce jechać koleją to kupuje bilet
    kolejowy a nie leje paliwo do samochodu :-)

  • 37. Data: 2010-12-23 19:38:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl>

    > Toczyłem się 5 km/h i patrzyłem w górę ;-)

    Kiedyś musiałem rowerem bez świateł przejechać przez las. Żadnej mgły nie
    było, ale tak nieziemnska ciemność, że jedynym sposobem było prowadzenie
    roweru na odgłos przedniej opony. Prawie jak nietoperz.

  • 38. Data: 2010-12-23 19:51:04
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com>

    > Na autostradzie?
    > Robisz na ręcznym nawrotkę o 180 stopni, włączasz długie,
    > przeciwmgielne, awaryjne, generalnie wszystko co tam masz, i modlisz się
    > żeby akurat w tym czasie jakiś Litwin w TIRze nie wyprzedzał innego
    > Białorusina.

    ;-)
    Zamienił bym modlitwę na ucieczkę z pojazdu w ustronne miejsce i
    patrzenie kiedy jakiś litwin albo białorusin staranuje Twój wóz.
    --
    Można po prostu zjechać do rowu.

  • 39. Data: 2010-12-23 19:51:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-23 19:29, niusy.pl wrote:
    > 1. Ludzie nie chcą robić za friko

    Dlatego mówię o automatyce w telefonie.

    > 2. Systemy "ręczne" funkcjonują już w systemach nawigacyjnych.
    > Automatyczne ... też pewnie ktoś na świecie zrobił. Kwestia popularności.

    Kwestia wprowadzenia masowo przez firmy telekomunikacyjne i producentów
    samochodow. Ale to wymaga spotkania inżynierów a nie menagerów,
    opracowania interfejsów a nie robienia nastepnych kolorowych prezentacji
    w PP itd. Więc jest nietrywialne bo techniczne.

    > 3. Rozgłoszenia lepiej realizować radiowym TMSem

    Nie. Jesli Twoja nawigacja prowadzi przez ulicę Zadupiastą to może łaskawie:

    a) zrobić objazd automatycznie

    b) grzecznie poinformować że coś takiego w ogole jest na trasie przejazdu.

    ja nie wiem gdzie jest ulica Zadupiasta w Poznaniu i taki komunikat
    radiowy nic mi nie powie. Podobnie jak nic mi nie powie że nastąpil
    wypadek na A12 na weźle Kozia Bródka.

    > 4. Mgła nie jest aż tak dużym problemem jeśli ma się trochę oleju w
    > głowie. Trzeba zwolnić albo przeczekać.

    a) zwalnianie na autostradzie nic nie daje bo za Toba jest stado debili
    bez wolnych minut na używanie hamulców.

    b) przeczekać czesto nie ma gdzie bo nie widac czy to po prawej to
    pobocze czy rów.

  • 40. Data: 2010-12-23 20:29:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    > Dlatego mówię o automatyce w telefonie.

    No ale ... ktoś to jednak musi zrobić i utrzymywać. Już samo wykorzystanie
    GSM dla otrzymania informacji o zagrożeniu dla operatora komórkowego jest
    kosztem, którym operator obciąża klienta. Do tego musisz dołożyć
    utrzymywanie samego systemu przetwarzania tych zagrożeń. Mam nawet wrażenie,
    że takie systemy ostrzegania funkcjonują. Kiedyś na pocztę nagrało się cuś
    gdy w korku spowodowanym wypadkiem stałem.

> [...]
    > opracowania interfejsów a nie robienia nastepnych kolorowych prezentacji w
    > PP itd. Więc jest nietrywialne bo techniczne.

    Wydaje mi się, że to jest akurat najprostsze. Tylko te telefony to chyba nie
    jest aż tak dobry pomysł. Ludzie nie jeżdżą tylko samochodami. Dedykowane
    samochodowi prędzej. Tylko takie już są. Same wysyłają informacje w
    przypadku kolizji. Nie wiem na ile ostrzegają o mgłach. Ja myślę, że
    najprościej to mieć SB. Koszt umiarkowany. Chyba jedyna uciążliwość to
    konieczność zamontowania anteny.....

> [...]
    >
    > ja nie wiem gdzie jest ulica Zadupiasta w Poznaniu i taki komunikat
    > radiowy nic mi nie powie. Podobnie jak nic mi nie powie że nastąpil

    No dobrze, ale radio ma z 90% kierowców a nawigacje zdolne do
    wykorzystywania informacji niewielu. Te systemy radiowe nie ograniczają się
    przecież tylko do radia tylko właśnie zapewniają precyzyjne informacje dla
    nawigacji, które mogą omijać itd. Tylko tuner chyba trzeba mieć do tej
    nawigacji....

> [...]
    > bez wolnych minut na używanie hamulców.
    >
    > b) przeczekać czesto nie ma gdzie bo nie widac czy to po prawej to pobocze

    Tak ogólnie to na autostradach a nawet krajowych (zobacz sobie modernizację
    94 Katowice-Olkusz) takie ostrzeżenia mogą spokojnie być zapewniane przez
    właściciela drogi.