  • 11. Data: 2010-05-11 08:42:49
    Temat: Re: Mercedes W123 lub W114 w PRL ile wart?
    Od: Paweł <o...@m...com>

    Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał w
    wiadomości news:4be89108$0$17097$65785112@news.neostrada.pl...

    > roku to była mniej więcej cena Pewexowa nowego Poloneza czyli ok.
    > $3000-$4000

    Polonez chyba był tańszy.
    Z pewnościa Toyota Corolla IV (E70) kosztowała w Pewexie $3200
    Pamiętam to bo mój ojciec wolał za $2700 kupić Pewexową Ładę 2105.
    Japończyki wtedy miały opinię samochodów, które się rozpadają po 3 latach
    :-)

    --
    Paweł

  • 12. Data: 2010-05-11 08:58:50
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Paweł pisze:
> [...]
    > Pamiętam to bo mój ojciec wolał za $2700 kupić Pewexową Ładę 2105.
    > Japończyki wtedy miały opinię samochodów, które się rozpadają po 3

    O ile mnie pamięć nie myli, to w latach 80' Corolla E9 (E8?) kosztowała
    już $ 6.000, a Uno koło $ 4.000.

    ...i komu to przeszkadzało? ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 13. Data: 2010-05-11 09:27:53
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "hamberg" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Sorry za off-top ale przypomnial mi się odcinek 'Zmienników' w którym to
    > takiego merca clili na wage :D a on miał tam jakieś szyny kolejowe
    > wspawane :D

    a mi sie przypomnial z tego filmu inny tekst dotyczacych taksowek z
    chyba 200kkm na blacie: "jak jeszcze troche nimi pojezdzimy to
    dostaniemy najwyzej cene fabrycza" - czy jakos tak to szlo ;)

    To było mniej więcej tak, że koleś mówił "i co ja z takim autem zrobię,
    pojeżdżę kilka lat, zrobię ze 300 tyś i dostanę za niego najwyżej tyle co
    kosztuje nowy" Jakoś tak to szło i chodziło że to średnio opłacalny biznes
    :)
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2010-05-11 09:33:34
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał w
    wiadomości news:4be89108$0$17097$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a jak ktoś miał walutę to w Pewexie albo innych PHZetach mógł przktycznie
    > dowolne nowe auto zachodnie za dolary kupić.

    tyle tylko że jak ktoś zrobił coś takiego to się musiał potem gęsto
    tłumaczyć z posiadania tejże waluty bo władzuchna krzywo na to patrzyła a
    oficjalnego obrotu walutą nie było (można było kupić co najwyżej bony PKO) i
    w razie czego takiemu kułakowi dowalała domiar który spłacał potem latami
    lub musiał sprzedać ten świeżutki samochód by go spłacić
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2010-05-11 12:17:37
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > W pewnych latach takie były realia. Albo kupowałeś używkę po cenie
    > wyższej niż nówka, ale od ręki - albo kupowałeś nówkę... z odbiorem w
    > nieokreślonej przyszłości.

    heh - nawet to pamietam - czlowiek kupowal malucha za 1 800 000zl
    pozniej na gieldzie sprzedawal za 4 500 000zl

  • 16. Data: 2010-05-11 12:43:57
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > przktycznie dowolne nowe auto zachodnie za dolary kupi?. Z tego co pami?tam
    > to 20 letnia beczka (obowi?zkowo diesel) tak w 85 roku to by?a mniej wi?cej

    Ale beczka to przecież W123? To w 85 nie było 20 letnich.