  • 111. Data: 2015-08-23 00:16:09
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:slrnmthdq0.1hr.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > O co innego w tym chodzi. Współczesnemu samochodowi jest już wszystko
    > jedno, czy ma biododatki w paliwie czy nie. Mnie też jest wszystko jedno,

    No właśnie, ponoć nie tak bardzo, ale nie rozkminiałem tego, więc załóżmy,
    że tak.

    > jeśli chodzi o moje zdrowie -- tak samo to paliwo jest (nie)szkodliwe.

    Znów jak narzędzie w różny sposób użyte.

    > Nawet dla urzędu skarbowego nie ma różnicy, bo nalicza te same podatki.

    Pieniądz jest pieniądz, tylko ja uważam, że pieniądz z podatku nie jest
    pieniądzem czynnym, bo nie wynika wprost z pracy. Ale to moje subiektywne
    zdanie. Przykładem, że taki pieniądz nie pracuje, to jest budżetówka, już
    piszę, co mam na myśli. Załóżmy, zebrano 1000 podatku i wypłacono
    Kowalskiemu jako pensję. Od tego Kowalski musi... tak, odprowadzić podatek,
    załóżmy, podatek wynosi 20%, czyli 2 paczki (200 PLN) Zatem, w sumie,
    państwo zebrało 1200 podatków, obywatel ma 800... wygląda to osobliwie.
    tutejsze 200 PLN jest dla mnie martwe. Ale dobra, nie o ekonomii tu gadamy,
    ośmieliłem się tylko zauważyć, że system podatkowy po części zjada samego
    siebie, wpływy ma niby duże, ale część, to są martwe koszty, bo nawet pensji
    nikomu z tego nie zapłacę.

    > Ale jacyś bandyci umyślili sobie, że tymi dodatkami będą ratować Planetę.
    > Że niby odnawialne, więc te kilka procent będzie zbilansowane w rachunku
    > CO2 i inne takie dyrdymały. Ja w ten zbawienny efekt nie wierzę, choć
    > zakładam, że mogę się mylić, bo tu nic pewnego nie ma. Natomiast jest

    Pseudo-eko, jak szumne akcje "ekologuff", którzy posuwają się do kroku,
    polegającym na wypuszczaniu na wolność zwierząt laboratoryjnych. Sęk w tym,
    że zwierzaki te nie znają wolnego życia i po takiej akcji giną, co w
    rezultacie jest gorsze, niż pobyt ich w laboratorium.

    > całkowicie pewne, że uprawy roślin przeznaczonych na dodatki do paliw
    > rugują uprawy żywności i powodują, że żywność drożeje i staje się trudniej

    No, bo zamiast tworzyć rezerwę na wypadek wpadki-draki-sraki jakowejś,
    ustanowić wsparcie na klęski, robi się "zamiast" i wciska się na siłę w
    niszę, sztucznie wytworzoną.

    > dostępna. Nie, nie u nas, nie w Europie -- to się dzieje w miescach, gdzie
    > dla ludzi problemem nie jest wybór smartfona, tylko to, co jutro dać
    > dzieciom do jedzenia. Po prostu wstyd mi za to, że w moim kręgu kulturowym
    > ktoś ma takie zbrodnicze pomysły i w imię ideologii sprowadza ból i łzy
    > na ludzi, którzy mieli mniej szczęścia i urodzili się w "gorszym" miejscu

    Jarku, to nie jedyne skurwysyństwo we współczesnym świecie.

    > na Ziemi. To, że Planety tym nie uratują, bo pod te uprawy rżnie się lasy
    > deszczowe, które bardziej są nam potrzebne od durnowatych ustaw
    > "ekologicznych" -- to już inna sprawa, choć również ważna.

    Będzie megasraka, jak się zrobi 10 mld luda, a nawet napalić w piecu nie
    będą mieć czym, taxamo oddychać. Las płonie szybko, lecz rośnie bardzo
    powoli.
    Ja to pewnie inaczej widzę, niż wielu z nas, ale i tak stwierdzam, że to
    idzie w złym kierunku. W imię diabła chyba, robi się rzeczy zbędne, jak
    partyjki, które publicznie się przepychają, jacy to oni są kochający świat i
    chcący go zbawić ode złego, a tamci, to chuje niemyte i sprzedajne kurwy, co
    rodziców za pół piwa do burdelu by sprzedali (w czym niestety często maja
    rację), a druga strona co mówi... to samo, niestety. Zgodnie z przysłowiem,
    gdzie 2 się bije, tam trzeci korzysta. Pewien piosenkarz nie za friko zdobył
    20% w pierwszej turze...
    Co do tych biednych wiosek, to są skurwysyny, co trzymają łapę na jedynej
    studni w okolicy i za tę wodę biora kasę, że my byśmy zbankrutowali z
    naszymi pensjami. Bujają się drogimi furami, a ludność ma do wyboru płacić,
    albo zginąć z odwodnienia.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 112. Data: 2015-08-23 00:19:14
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w wiadomości

    > Ale 'punkty za pochodzenie' byly...

    Dwulicowość...

    > Moze teraz w ramach sprawiadliwosci spolecznej*, trzeba 'dodatek za brak
    > plecow'?

    Wyjdzie chyba w sumie na to samo, co z punktami... Jeden chuj, jak mawiał
    Wujek Staszek M.C.R...

    > --
    >
    > * ) - sprawiedliwosc spoleczna ma sie tak do sprawiedliwosci, jak krzeslo,
    > do krzesla elektrycznego.

    Albo jest jak porównanie węgla kamiennego z kamieniem węgielnym, co ma się
    jak picie w Szczawnicy, do szczania w piwnicy...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 113. Data: 2015-08-23 01:33:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Pieniądz jest pieniądz, tylko ja uważam, że pieniądz z podatku nie jest
    > pieniądzem czynnym, bo nie wynika wprost z pracy. Ale to moje subiektywne
    > zdanie.

    Ja jednak zakładam, że podatków nie uniknę -- i w sumie dobrze, bo coś
    z nich też mam. A te w paliwach nie są tymi najgorszymi. Duże z nich
    przychody, a mimo wszystko nie mogę powiedzieć, że kraj w ruinie i nie
    stać ludzi na jazdę samochodem. Ponadto mam jakiś wpływ na to, ile ich
    płacę -- ponieważ nie czuje presji, by jeździć bryką palącą 15 litrów,
    więc płacę trzy razy mniej.

    > Pseudo-eko, jak szumne akcje "ekologuff", którzy posuwają się do kroku,
    > polegającym na wypuszczaniu na wolność zwierząt laboratoryjnych.

    To zupełnie inna kategoria. Na tych od białych myszek patrzę z politowaniem.
    Świata nie naprawią, ale też nie naszkodzą w nim wiele. I oni wierzą w to,
    co robią -- a to u mnie zawsze zasługuje na szacunek. A ja natomiast pisałem
    o groźnych bandytach. Zupełnie cynicznie szkodzących całej ludzkości.

    > Jarku, to nie jedyne skurwysyństwo we współczesnym świecie.

    Na szczęście to nie jest grupa pl.misc.skurwysynstwa i nie muszę o nich
    wszystkich pisać.

    --
    Jarek

  • 114. Data: 2015-08-23 01:57:23
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To zupełnie inna kategoria. Na tych od białych myszek patrzę z
    > politowaniem.
    > Świata nie naprawią, ale też nie naszkodzą w nim wiele. I oni wierzą w to,

    Jeśli powypuszczają te myszki (czy inne zwierzaki) na wolność, gdzie zginą,
    bo nie będą umiały znaleźć papu, to nie jest tak niewiele. Natomiast, jeśli
    rzeczywiście wywalczą dla nich lepsze warunki, to wtedy popieram takie
    starania. Popieram wszelkie starania, które służą poprawie losów zwierząt,
    byle w sposób, który przy okazji nie jest jak z drzewem - gdzie drwa rąbią,
    tam wióry lecą. No, czasem trzeba sypnąć trochę wiórami, byle nie więcej,
    niż naprawdę nie da się uniknąć.

    > Na szczęście to nie jest grupa pl.misc.skurwysynstwa i nie muszę o nich
    > wszystkich pisać.

    Nie starczyło by czasu i energii, więc w sumie racja...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 115. Data: 2015-08-23 02:13:22
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

> [...]
    > stać ludzi na jazdę samochodem. Ponadto mam jakiś wpływ na to, ile ich
    > płacę -- ponieważ nie czuje presji, by jeździć bryką palącą 15 litrów,

    To prawda, niemniej jednak od cen energii i paliwa rozpoczyna sie kazda
    kalkulace, chocby najmniejszego przedsiewziecia, czy bussinness'u, jak kto
    woli.
    Z cena energii, to tak troche, jak z krzywa Laffera, w podatkach.

  • 116. Data: 2015-08-23 02:28:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Jeśli powypuszczają te myszki (czy inne zwierzaki) na wolność, gdzie
    > zginą, bo nie będą umiały znaleźć papu, to nie jest tak niewiele.

    Myszek jest na świecie wiele. Zginą tak czy inaczej, czy to na wolności,
    czy w laboratorium. Inaczej by cała Ziemia szybko została zamysiona,
    a świat by przestał działać. Mój pogląd na to jest klarowny. Jeśli
    zginą z sensem, to chwała im za to. A czasem nawet chwała tym, którzy
    do tego rękę przyłożyli. Ale nie ma już mojej zgodzy na to, by jakaś
    myszka miała ginąć bezsensownie. Tak samo jak myszki, dotyczy to na
    przykład tropikalnego lasu (i wszystkiego co wnim żyje), który całkiem
    bez sensu bywa niszczony w imię czyjejś chorej ideologii.

    > Nie starczyło by czasu i energii, więc w sumie racja...

    Moja wewnętrzna energia włożona w takie rzeczy pochodzi w stu procentach
    ze źródeł odnawialnych. Przynajmniej to dobre.

    --
    Jarek

  • 117. Data: 2015-08-23 02:34:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Magnus Elephantus pisze:

> [...]
    > kto woli.
    > Z cena energii, to tak troche, jak z krzywa Laffera, w podatkach.

    No i właśnie pod tym względem nie jest źle. Surowce energetyczne są
    tanie. Tak tanie, że gdy są nieopodatkowane, to dochodzi do ogromnego
    ich marnotrawstwa. A gdy podatek stwarza presję na oszczędność, to
    nagle się okazuje, że tanim kosztem można zaoszczędzić wiele. I wszyscy
    są zadowoleni.

    Ja naprawdę wolę, gdy benzyna kosztuje pięć złotych, niż gdyby była
    po dwa, ale w świecie, w którym producenci samochodów nie są w stanie
    zaoferować niczego, co pali mniej niż kilkanaście litrów. A przecież
    tak to wyglądało przed pierwszym kryzysem naftowym -- tym z początku
    lat siedemdziesiątych. Przed nim ropa była po dwa dolary za baryłkę.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2015-08-23 09:35:55
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-08-23 02:34, Jarosław Sokołowski wrote:
    (ciap)
    > Ja naprawdę wolę, gdy benzyna kosztuje pięć złotych, niż gdyby była
    > po dwa,
    (ciap)
    To dobrowolnie dopłacaj po 0,5 zł na niemieckich "zielonych" od kazdego
    litra co go tankujesz.

    Ja wolę 2 zł, o skutkach gospodarczych już nie napiszę, domyślcie się.
    BTW Państwo funcjonowało tak samo bylejak kiedy moje papierosy
    kosztowały 3,40 zł, jak i teraz kiedy kosztują 12,90 zł.

    Włodek

  • 119. Data: 2015-08-23 12:10:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > (ciap)
    > To dobrowolnie dopłacaj po 0,5 zł na niemieckich "zielonych" od kazdego
    > litra co go tankujesz.
    >
    > Ja wolę 2 zł, o skutkach gospodarczych już nie napiszę, domyślcie się.

    Dlaczego mamy się domyslać, skoro skutki widać? Paliwo kosztuje 5 zł
    i więcej, a ja sobie jem włoskie winogrona, hiszpańskie melony, popijam
    portugalskim winem -- wszystko to po kilka złotych. Mimo takich a nie
    innych cen paliw, ceny towarów mamy wszędzie podobne. Koszty transportu
    nie zabijają, wbrew temu, czego niektórzy "domyślaja się". To są skutki
    logistyki, która jest sztuką samą w sobie. Okresowe różnice cen rzędu
    0,5 zł są niemalże nieodczuwalne. Gdy paliwo było niemal za darmo,
    wszystko to dzaiłało dużo gorzej.

    > BTW Państwo funcjonowało tak samo bylejak kiedy moje papierosy
    > kosztowały 3,40 zł, jak i teraz kiedy kosztują 12,90 zł.

    Żeby nie wzniecać dyskusji na nowy temat, mogę przyjąć, że tak samo.
    Jednak zauważę, że poza funkcjonowaniem państwa ważne jest też
    funkcjonowanie gopodarki. Gdybyśmy nie mieli tak jak dzisiaj, tylu
    dobrodziejów, którzy dobrowolnie dokładają codziennie dychę do budżetu,
    to by państwo musiało złupić te kwoty w innym miejscu. Z dużym
    prawdopodobieństwem ze szkodą dla gospodarki. Więc wolę tak jak jest.

    --
    Jarek

  • 120. Data: 2015-08-23 14:38:22
    Od: b...@g...com