  • 21. Data: 2017-02-28 13:07:48
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Feb 2017 12:45:18 +0100, yabba

    > Parenaście razy? Przy 6000 obrotów/min jest 100 obrotów/s. Nawet jakby
    > wyłaczył silnik po sekundzie, to daje 100 uderzeń tłoka.

    No jo, mój faul. Coś mi się ubzdurało, że tam jest RPH. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2017-02-28 13:11:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tue, 28 Feb 2017 11:58:08 +0100, J.F.

    >Może i raz, za to nikt już wtedy nie zwraca uwagi jak wygląda sam
    >tłok. :P
    >Mnie to wygląda jakby ten tłok był po paru kontrolnych strzałach
    >dodatkowo
    >wyjarany nadmierną dawką paliwa.

    Ten "krater" sprawia takie wrazenie, ale:
    -slady wielu uderzen jednak nosi,
    -inne tloki nie sa wypalone,
    -glowica tez dobrze mlotkowana.

    >Dbając np. o olej i nie zmieniając parametrów producenta. :P

    A jak Ci zawor odpadnie, to spojrzyrz w lustro i powiesz "trzeba bylo
    dbac o silnik" :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-02-28 13:21:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Feb 2017 13:11:22 +0100, J.F.

    > A jak Ci zawor odpadnie, to spojrzyrz w lustro
    > i powiesz "trzeba bylo dbac o silnik" :-)

    Jak odpadnie. Jakoś na miliony jeżdżących samochodów nie jest to rzecz
    powszechna, a dotyczy raczej właśnie dłubanych wcześniej pojazdów
    (najczęściej w wyniku zaniedbań właściciela).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2017-02-28 13:23:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Feb 2017 12:53:51 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak

    > Eee, no co Ty?!? Przecież po 150kkm to już należy mineralny 15W40 lać. I
    > to z tych najtańszych. Producent wacka tam wie!

    Orzeszwmordę. To ja od 8 lat i 170tkm ciągle na oleju rekomendowanym przez
    producenta. Muszę koniecznie pocisnąć po coś alternatywnego, skoro
    inżyniery wacka tam wiedzą. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2017-02-28 13:43:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Niedawno pekł mi pasek i wkrecił się w rozrzad w fiatowskim silniku 2.0
    > mjet.
    > Po wymianie rozrzadu strat nie stwierdzono, zapewne kwestia szczescia i
    > wylamania odpowiednich zebow na pasku.

    a nie miałeś wymienianych dźwigienek zaworowych? bo to one mają polecieć
    w tym silniku jak strzeli pasek/łańcuch i będzie kolizja.

  • 26. Data: 2017-02-28 16:40:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znam takiego co sie dotelepal z dziura w tloku i urwanym zaworem. 30 litrow
    przepracowanego oleju zuzyl i 3 litry nowego w tym litr przekladniowwgo. Litr oleju
    na kilometr zuzywal. Taniej wyszlo niz holowanie.

  • 27. Data: 2017-02-28 17:30:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2017 07:40:07 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Znam takiego co sie dotelepal z dziura w tloku i urwanym zaworem. 30 litrow
    przepracowanego oleju zuzyl i 3 litry nowego w tym litr przekladniowwgo. Litr oleju
    na kilometr zuzywal. Taniej wyszlo niz holowanie.

    Niezły dym musiał zostawiać :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2017-02-28 19:07:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie bylo bardzo duzego dymu. On wywalal olej przez wydech, lalo sie w rury
    wydechowej. Dym to sie zrobil jak byl odpalony po remoncie. Trzeba bylo na sznurku go
    zaciagnac do lasu i tam wygrzac.

  • 29. Data: 2017-02-28 20:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > a nie miałeś wymienianych dźwigienek zaworowych? bo to one mają polecieć
    > w tym silniku jak strzeli pasek/łańcuch i będzie kolizja.

    Nie, nic, załozony nowy rozrzad i auto jezdzi.
    Jaki byłby objaw gdyby z tymi dzwigienkami było cos nie tak?
    Skąd wiesz, co powinno sie zepsuc przy takiej awarii?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 30. Data: 2017-02-28 20:32:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie, nic, załozony nowy rozrzad i auto jezdzi.
    > Jaki byłby objaw gdyby z tymi dzwigienkami było cos nie tak?
    Dany zawór nie będzie się otwierał - spodziewałbym się też co najmniej
    hałasu spod pokrywy rozrządu. Ale jak ustawiali rozrząd to chyba pod
    pokrywe musieli zajrzeć.

    > Skąd wiesz, co powinno sie zepsuc przy takiej awarii?

    autopsja:) miałem kolizję w 1.3jtd jak mi łańcuch przeskoczył przy
    -28stC do robienia miałem bodaj 14 dźwigienek złamanych na 16 sztuk w
    silniku