eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMasakra w silniku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 92

  • 11. Data: 2017-02-28 11:58:08
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@m...org...
    Tue, 28 Feb 2017 09:19:30 +0100, J.F.
    >> IMO - strasznie zmasakrowany ten tlok ... ale co sie dziwic,
    >> talerzyk
    >> zaworu odpadl, a nawet dwa, i potem dlugo walil.

    >Etam, ludziom korby bokiem wyłażą, to jest dopiero masakra.

    Korba bokiem to wychodzi raz - a ten tlok wyglada, jakby ktos w niego
    wiele razy mlotkiem walic.

    No ale co sie dziwic - talerzyk zaworu ciagle tam byl i sie obijal :-)

    >Tak to jest, jak się trupy kupuje, albo nie dba. :P

    Taa, ciekaw jestem jak dbasz o zawory :-)

    J.


  • 12. Data: 2017-02-28 12:11:34
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>


    > Korba bokiem to wychodzi raz - a ten tlok wyglada, jakby ktos w niego
    > wiele razy mlotkiem walic.
    >

    Może gościu na trzech pozostałych cylindrach dotelepał się jeszcze do domu?
    ;)



  • 13. Data: 2017-02-28 12:21:05
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-28 o 11:57, miumiu pisze:

    >
    > Hmmm, to wynikaloby z tego ze do takich masakr dochodzi w czasie jazdy na
    > granicy maksymalnych obrotow. Moze rzeczywiscie dochodzi wtedy do czegos
    > takiego jak J.F. napisal, ze zawor nie wyrabia się z powrotem na swoje
    > miejsce, moze lekko się zacina przy niedostatecznym smarowaniu, i wtedy tłok
    > w niego wali z pełną prędkoscią.
    >
    >
    >
    Nie na darmo odcięcie zrobili na 8100, może to wynika może właśnie z
    bezwładności sprężyny zaworu. Nie zdążył się schować przy 8300
    (właściciel odcięcie przesunął). I tu był szukał przyczyny, nierozsądna
    modyfikacja max obrotów, bez zmiany sprężyn zaworowych.

    Tłok uszkodzony jakby wielokrotnie w niego walić młotkiem, no ale
    latajacy swobodnie grzybek zaworu zrobił swoje. Silnik momentalnie z
    tych obrotów się nie zatrzyma, to i tłukło się pewnie parę tysięcy razy.

    --
    viktorius


  • 14. Data: 2017-02-28 12:35:47
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Feb 2017 12:21:05 +0100, viktorius

    > Silnik momentalnie z
    > tych obrotów się nie zatrzyma, to i tłukło się pewnie parę tysięcy razy.

    Przecież prędkośc obrotowa wału nie równa się prędkości pracy tłoka. Jak go
    wyłączył z miejsca to dostał co najwyżej paręnaście razy. Tysięcy to by
    dostał gdyby próbował dalej jechać. Co jest wcale niewykluczone, bo znam
    takich co wjechali do potoku, zassali wodę -- a po wyciągnięciu auta z wody
    próbowali silnik osuszać rozrusznikiem. :P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 15. Data: 2017-02-28 12:38:48
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Feb 2017 11:58:08 +0100, J.F.

    >>Etam, ludziom korby bokiem wyłażą, to jest dopiero masakra.
    > Korba bokiem to wychodzi raz - a ten tlok wyglada, jakby ktos w niego
    > wiele razy mlotkiem walic.

    Może i raz, za to nikt już wtedy nie zwraca uwagi jak wygląda sam tłok. :P
    Mnie to wygląda jakby ten tłok był po paru kontrolnych strzałach dodatkowo
    wyjarany nadmierną dawką paliwa.

    >>Tak to jest, jak się trupy kupuje, albo nie dba. :P
    > Taa, ciekaw jestem jak dbasz o zawory :-)

    Dbając np. o olej i nie zmieniając parametrów producenta. :P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 16. Data: 2017-02-28 12:43:48
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o93lta$53v$...@n...news.atman.pl...
    >> Korba bokiem to wychodzi raz - a ten tlok wyglada, jakby ktos w
    >> niego
    >> wiele razy mlotkiem walic.

    >Może gościu na trzech pozostałych cylindrach dotelepał się jeszcze do
    >domu? ;)

    Przy 8000 rpm mamy ponad 130 uderzen na sekunde :-)

    J.



  • 17. Data: 2017-02-28 12:45:18
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:4jittxqak4uw.dlg@myjk.org...
    > Tue, 28 Feb 2017 12:21:05 +0100, viktorius
    >
    >> Silnik momentalnie z
    >> tych obrotów się nie zatrzyma, to i tłukło się pewnie parę tysięcy razy.
    >
    > Przecież prędkośc obrotowa wału nie równa się prędkości pracy tłoka. Jak
    > go
    > wyłączył z miejsca to dostał co najwyżej paręnaście razy. Tysięcy to by
    > dostał gdyby próbował dalej jechać. Co jest wcale niewykluczone, bo znam
    > takich co wjechali do potoku, zassali wodę -- a po wyciągnięciu auta z
    > wody
    > próbowali silnik osuszać rozrusznikiem. :P
    >


    Parenaście razy? Przy 6000 obrotów/min jest 100 obrotów/s. Nawet jakby
    wyłaczył silnik po sekundzie, to daje 100 uderzeń tłoka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 18. Data: 2017-02-28 12:49:04
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-02-28 o 10:31, miumiu pisze:
    >>
    >> IMO - strasznie zmasakrowany ten tlok ... ale co sie dziwic, talerzyk
    >> zaworu odpadl, a nawet dwa, i potem dlugo walil.
    >>
    >> Przydalby sie spec od metali - podejrzewam, ze dopatrzylby sie
    >> zmeczeniowego pekniecia na trzonku.
    >>
    >> Czy ze starosci, czy tak jak poodejrzewa - za slaba sprezyna, za mocny
    >> tuning :-)
    >>
    >> J.
    >>
    >
    > Ciekawe jak wygląda taka awaria w czasie jazdy. Pewnie huk pod maską i co
    > dalej? Silnik się blokuje? Da się doturlać w ogóle na pobocze?
    >
    >
    Kilka lat temu w Golfie MK3 TD na autostradzie przy 160km/h auto
    zazgrzytało, puściło dużego czarnego bąka, Zaświeciły się kontrolki i
    zaczęło ładnie zwalniać. Wrzuciłem luz i cisza...


  • 19. Data: 2017-02-28 12:53:51
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-28 o 12:38, Myjk pisze:

    >
    > Dbając np. o olej i nie zmieniając parametrów producenta. :P
    >

    Eee, no co Ty?!? Przecież po 150kkm to już należy mineralny 15W40 lać. I
    to z tych najtańszych. Producent wacka tam wie!

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 20. Data: 2017-02-28 13:01:02
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    >> Ciekawe jak wygląda taka awaria w czasie jazdy. Pewnie huk pod maską
    >> i co dalej? Silnik się blokuje? Da się doturlać w ogóle na pobocze?

    > Kilka lat temu pasek podczas jazdy mi się zerwał w Audi80 B2 diesel.
    > Zazgrzytało, auto zgasło i siła rozpędu doturlałem się na podwórko
    > przed domem. Miałem na tyle szczęścia że stało się to dosłownie
    > 50metrów od domu, prędkości już też żadnej dużej nie miałem Nie
    > bawiłem się wtedy w naprawę tego tylko kupiłem inny silnik
    >
    Niedawno pekł mi pasek i wkrecił się w rozrzad w fiatowskim silniku 2.0
    mjet.
    Po wymianie rozrzadu strat nie stwierdzono, zapewne kwestia szczescia i
    wylamania odpowiednich zebow na pasku.



    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: