    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Date: Tue, 08 May 2012 11:21:18 +0200
    <4fa655f7$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <4fa6b37d$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <htxm421p6jep$.4bvd61658bz8.dlg@40tude.net>
    <jo82rs$doo$2@news.icm.edu.pl>
    <vuydw4rurdlw$.1plggi3abda7p$.dlg@40tude.net>
    <4fa827c7$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <4fa8ba36$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fp9338c2nv8y$.e2lcxq7wjj81.dlg@40tude.net>

    W dniu 2012-05-08 10:11, Tomasz Pyra pisze:
    > Nadal popierasz arumenty pijących kierowców.
    > Bo oni wszyscy też uważają że jadą z _rozsądną_ ilością alkoholu we krwi,
    > która pozwala im jechać bezpiecznie. A zdanie o narzuconych limitach mają
    > dokładnie to samo co Ty.

    Rozsądny limit jest ok, nie wiem dokładnie, czy to powinno być 0.4, 0.5,
    czy 0.6. Wiem natomiast, że obecne 0.2 to za niski poziom, bo
    przekroczysz go jednym piwem, a ja nie uważam, abym po jednym piwie
    stanowił zagrożenie. O wiele bardziej niebezpieczne od alkoholu jest
    przemęczenie, jednak wolno mi (prywatnie) jechać 18 godzin non stop, a
    nie mogę jechać po piwie. Zamiast badań alkotestem powinny być takie jak
    stosują amerykańscy policjanci, bo nie da się sprecyzować ilości
    odpowiedniej dla każdego człowieka, jeden przy 0.5 jeszcze może
    prowadzić, a drugi przy 0.2 już nie. Kolejna sprzeczność, wolno mi na
    rolkach jechać po alkoholu, a na rowerze już nie (nawet po chodniku). CO
    do ograniczeń prędkości, swojego czasu na Jana Pawła we Włocławku była
    70. Doszło tam jednak do śmiertelnego wypadku i pomimo, że biegli
    orzekli, że auto, które potrąciło poruszało się z prędkością większą niż
    140 km/h limit najprawdopodobniej z powodu tego wypadku został
    zmniejszony do 50. Najprawdopodobniej, bo zmieniono go dwa tygodnie po nim.