  • 101. Data: 2014-03-20 14:19:08
    Temat: Re: Mandaty
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Moi znajomi policjanci są innego zdania, a pojawiające się co jakiś czas w
    > sieci skargi policjantów "zsyłanych"za karę do suszenia tez przeczą Twojej
    > tezie.

    Być może mają lepsze/ciekawsze i spokojniejsze zajęcia niż stanie na
    radarze, wszystko zależy co dla kogo jest karą, a co nie jest. Zależne też
    pewnie od rejonu i miejsca suszenia. A może to pochodna tego, że dziś już
    nie tak łatwo wziąść w łapę jak kiedyś, a że pokusa nadal wielka
    bezpieczniej nie być narażonym na kuszenie albo ustawke. Wylecieć ze służby
    można bardzo szybko, a to tylko początek problemów więc ci z lepkimi łapkami
    wolą trzymać się z dala.

    http://wiadomosci.onet.pl/slask/10-funkcjonariuszy-d
    abrowskiej-drogowki-zatrzymanych-pod-zarzutem-korupc
    ji/dpndb

  • 102. Data: 2014-03-20 17:20:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

    > Alez to własnie taka dyskusja.
    > Ile powinien zarabiać x w obecnych warunkach rynkowych.

    Kilka razy mniej niż zarabia, skoro kompanie węglowe mają straty, a budżet
    dopłaca do jego składek emerytalnych.

  • 103. Data: 2014-03-20 19:52:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Kilka razy mniej niż zarabia, skoro kompanie węglowe mają straty, a
    > budżet dopłaca do jego składek emerytalnych.

    W sumie z Ergie doszlismy do podobnych wniosków - to nie policja zarabia za
    mało, to górnicy za duzo (a juz zwłaszcza ci ktorzy nie kopią), stąd
    wychodzą błędy przy porównywaniu.

  • 104. Data: 2014-03-20 21:06:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-03-19 23:52, J.F pisze:

    >Rozporządzenia? Zdaje się, że ustawa ma tutaj pierwszeństwo i z niej
    >wynika coś więcej niż 'sucha' wysokość zarobków. Wojsko czy policja
    >to nie są zwykłe zawody, które od tak może sobie rynek regulować.
    >W części tak, ale to najwyżej fragment tej układanki.

    Tak czy inaczej to rynek reguluje te zarobki.
    Zarobki sa male czy inne warunki kiepskie - to chetnych brakuje i
    trzeba polepszyc.

    >To nie zależy jakoś silnie od zarobków.

    To zalezy jakie te ustawowe zarobki beda :-P

    J.

  • 105. Data: 2014-03-20 22:17:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-20 21:06, J.F pisze:

    > Tak czy inaczej to rynek reguluje te zarobki.

    Rzekłbym, że średnio - reszta wyżej.

    > Zarobki sa male czy inne warunki kiepskie - to chetnych brakuje i trzeba
    > polepszyc.

    To zarobki, czy inne warunki? Nie pisz może o regulacji zarobków
    poprzez rynek pracy, ponieważ w omawianej materii to wygląda trochę
    inaczej.

    Nie.

  • 106. Data: 2014-03-22 10:30:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Mar 2014 12:58:19 +0100, tomas napisał(a):
    > Owa nie pełna emerytura jest większa niż minimalne zarobki w Polsce.
    > Mając taką emeryture możesz spokojnie podjąć inną pracę bądź wyjechać
    > na zachód do pracy.Fajnie co?

    http://www.infor.pl/prawo/emerytury/emerytury-mundur
    owe/302105,Jaka-jest-wysokosc-emerytury-mundurowej.h
    tml

    Jesli tu nie klamia, to wynosi 40% ostatniego wynagrodzenia.
    Po 15 latach funkcjonariusz jest raczej srednio platny, wiec 40% to
    moze i wiecej niz minimalna placa, ale raczej malo.

    http://www.info.policja.pl/inf/organizacja/zarobki-p
    olicjantow/47709,Zarobki-policjantow.html
    Powiedzmy dzielnicowym byles, 3138, 40% od tego to 1250.
    Dzielnicowy to zreszta chyba tez figura, wiec powodow do odchodzenia
    nie ma, wezmy wiec zwyklego policjanta z podstawa 2429, ktoremu sie
    znudzilo pilnowanie raz na tydzien osiedla w nocy, a ktory dostanie
    971 zl.
    Wiec pracowac praktycznie _musisz_. A kwalifikacje masz ho ho, umiesz
    np suszarke trzymac i mandaty wypisywac.
    Ot taki tam niezbywalny zasilek, pozwalajacy powiedziec szefowi "a
    mnie to lotto", albo wegetowac przed telewizorem, poki sie nie
    zepsuje.
    Co innego jak sie dorobiles np komendanta wojewodzkiego, masz za soba
    25 lat sluzby, wtedy przyslosc masz swietlana, tylko jeszcze choc pare
    lat posiedziec na stolku.

    Diabel zapewne tkwi w szczegolach - z jednej strony rozne dodatki byc
    moze podnoszace emeryture, z drugiej - majac znajomosci wsrod kolegow
    mozesz miec znacznie lepsze propozycje pracy.

    > Też bym tak chciał ale niestety musze tyrać
    > do 76 roku zycia oczywiscie z małą szansą że dożyje.

    Nie masz co narzekac, zdaje sie ze wlasnie sie zmienilo.
    Skutek bedzie raczej taki ze trzeba bedzie podniesc ceny benzyny, bo
    policjanci przestana odchodzic po 15 latach za psi zasilek :-)

    J.

  • 107. Data: 2014-03-22 10:48:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

> [...]
    olicjantow/47709,Zarobki-policjantow.html
    > Powiedzmy dzielnicowym byles, 3138, 40% od tego to 1250.

    Ale wiesz jak się liczy ostatnią pensję i jakie dodatki AKURAT do niej
    polucja zwyczajowo dodaje?

  • 108. Data: 2014-03-22 13:00:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Po 15 latach funkcjonariusz jest raczej srednio platny, wiec 40% to
    > moze i wiecej niz minimalna placa, ale raczej malo.

    Nie bądz naiwny - poszukaj głębiej, jaka to UCZCIWOSC bije ze stróżów prawa
    przy liczeniu tego ostatniego wynagrodzenia.
    Wszelkie nagrody, okolicznościówki etc akurat wypadają w tamtym czasie.
    Przynajmniej tak było kilka lat temu - czy to się zmieniło? Nie wiem.
    Czy to niezgodne z prawem? Nie wiem - na pewno jest to naciąganie prawa.
    Czy to etyczne - pozostawie bez komentarza...

  • 109. Data: 2014-03-22 14:58:11
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 22 marca 2014 13:00:12 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > Czy to niezgodne z prawem? Nie wiem - na pewno jest to naciąganie prawa.
    >
    > Czy to etyczne - pozostawie bez komentarza...

    System wynagradzania mundurowych jest rodem z PRL. Wtedy milicja była bijącym sercem
    partii i miala z tego powodu przywileje. System wynagradzania Policjantów powinien
    być nie taki jak jest. O ile do pensji nic nie mam to emerytury są do poprawki. Za
    zasługi można by zrobić że obniża się im wiek emerytalny na przykład o dwa lata. Ale
    wyplata emerytury mundurowej następuję nie po wcześniejszym przejściu na nią a po
    osiągnięciu wieku emerytalnego. Chce ktoś pracować w Policji 20 lat. Nie ma sprawy.
    Nabiera prawa do emerytury dla mundurowych. Już ją ma i nikt mu nie zabierze. Ma ją
    waloryzowaną. Po pracy w Policji idzie do innej pracy. W niej wypracowuje sobie
    następną emeryturę. Dożywa do obniżonego wieku emerytalnego sumuje mu się emeryturę
    mundurową z tą wypracowaną jako cywil i wypłaca.

  • 110. Data: 2014-03-22 16:08:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Mar 2014 06:58:11 -0700 (PDT), k...@g...com
    > System wynagradzania mundurowych jest rodem z PRL. Wtedy milicja
    > była bijącym sercem partii i miala z tego powodu przywileje.

    Tylko wiesz - system na PRL byl taki, ze sprzataczka zarabiala
    powiedzmy 3 tys, a dyrektor firmy 12.
    Policjanci strasnie wielkich zarobkow nie mieli, predzej mogli liczyc
    na sluzbowe mieszkanie i talon na Rubina ...

    A "bijacego serca" nikt nie zwalnia po 15 latach, skoro moze dalej
    bic. Zreszta akurat do bicia lepiej sie nadaja mlodzi z poboru ..

    J.