  • 1. Data: 2014-03-17 18:33:53
    Temat: OC - wypowiedzenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam OC do 17.03 włącznie.
    Czy jeszcze dziś mogę je wypowiedzieć czy musiałem to zrobic do wczoraj?

  • 2. Data: 2014-03-17 18:39:56
    Temat: Re: OC - wypowiedzenie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    >Mam OC do 17.03 włącznie.
    >Czy jeszcze dziś mogę je wypowiedzieć czy musiałem to zrobic do
    >wczoraj?

    Do wczoraj.
    Ale cos mi chodzi po glowie ze przepisy sie zmienily i teraz mozna
    wypowiedziec i w trakcie roku.

    J.

  • 3. Data: 2014-03-17 19:10:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Do wczoraj.
    > Ale cos mi chodzi po glowie ze przepisy sie zmienily i teraz mozna
    > wypowiedziec i w trakcie roku.

    Tak mi też powiedział "agent".

    Dziękuję.

  • 4. Data: 2014-03-17 19:53:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-17 19:10, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Tak mi też powiedział "agent".
    >
    > Dziękuję.

    Super, a jak jest w rzeczywistości? Powinieneś wypowiedzieć do
    wczoraj, czy możesz to zrobić i w trakcie roku, czyli po tym
    terminie?

    :)

  • 5. Data: 2014-03-17 22:24:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Mar 2014 19:53:33 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > Super, a jak jest w rzeczywistości? Powinieneś wypowiedzieć do
    > wczoraj, czy możesz to zrobić i w trakcie roku, czyli po tym
    > terminie?
    > :)

    A w rzeczywitosci jest

    Art. 28a.
    1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego w tym samym czasie jest
    ubezpieczony w dwóch lub więcej zakładach ubezpieczeń, przy czym co
    najmniej jedna z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych została zawarta w trybie art. 28 ust. 1, umowa zawarta w
    tym trybie może zostać przez niego wypowiedziana na piśmie.
    2. W przypadku wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy
    pojazdów mechanicznych zgodnie z ust. 1, zakład ubezpieczeń może żądać
    zapłaty składki ubezpieczeniowej za okres, przez który ponosił
    odpowiedzialność

    I nic nie widze ze "w pelnych miesiacach".

    W ogole te nowe (a moze juz stare) przepisy troche pop* -
    Art. 31.
    1. W razie przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu
    mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych, na posiadacza pojazdu, na którego
    przeszło lub zostało przeniesio-ne prawo własności, przechodzą prawa i
    obowiązki poprzedniego posiadacza wynikające z tej umowy. Umowa
    ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została
    zawarta, chyba że posiadacz, na którego przeszło lub zostało
    przeniesione prawo własności, wypowie ją na piśmie. W przypadku
    wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC, ulega ona rozwiązaniu z dniem
    jej wypowiedzenia. Przepisów art. 28 nie stosuje się

    Art 28 to ten o automatycznym przedluzeniu ...

    J.