  • 21. Data: 2010-10-16 20:28:23
    Temat: Re: Mandat za parkowanie, czy słuszny?
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    Filip KK <n...@n...pl> napisał(a):

    > To źle wywnioskowałeś. Bo gdybym wiedział, że tam się płaci, to bym tam
    > nie postawił albo bym wniósł opłatę paru złotych. Bez przesady! Zawsze
    > tam stawiałem auto i nigdy nie było parkometru.
    Hmm, przeczytaj jeszcze raz powyzsze, nie napisalem ze zrobiles to specjalnie,
    tylko ze myslales ze znalazles fajne miejsce gdzie sie nie placic, wiedzac ze
    dookola placic trzeba.
    Natomiast wypowiedz z stylu "zawsze..." to brzmia jak tlumaczenia pewnego
    woznicy, ktory skrecal w lewo z szosy i mu furmanke tir rozjechal. "panie, ja
    tutaj zawsze od 40 lat do domu skrecam i jeszcze mi nigdy zaden duren nie
    wjechal".
    Nic personalnego. Ale skoro stoi parkomat i masz bilet za szyba, to znaczy ze
    trzeba bylo zaplacic. Jak zauwazyles pewnie z ilus juz postow, grupa nie
    bardzo ciebie broni w tym temacie. Za niewiedze tez trzeba placic, to cenne,
    ale skuteczne lekcje.

    --
    pozdr
    Bruno

  • 22. Data: 2010-10-16 20:32:29
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To źle wywnioskowałeś. Bo gdybym wiedział, że tam się płaci, to bym tam
    > nie postawił albo bym wniósł opłatę paru złotych. Bez przesady! Zawsze tam
    > stawiałem auto i nigdy nie było parkometru.

    Znajdź mapę strefy i zobacz czy jest do niej jakiś wjazd na którym nie ma
    znaku, że właśnie wjeżdżasz do strefy płatnego parkowania. Zrób dokumentację
    foto lub wideo i idź z tym do straży miejskiej. Obawiam się tylko, że
    takiego miejsca nie znajdziesz.

  • 23. Data: 2010-10-16 20:46:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemek V w <news:4cb9efbf$0$20993$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]
    > foto lub wideo i idź z tym do straży miejskiej. Obawiam się tylko, że

    BTW.

    Zaopatrzyli wjazd do DC od Konstancina w D-42, ale na Wiertniczej dalej 100
    popylają ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 24. Data: 2010-10-16 21:31:56
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 19:58, 'Tom N' pisze:

    > "Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku informuje, że od dnia 4 kwietnia 2010r.
    > ulega zmianie oznakowanie strefy płatnego parkowania w Gdańsku Wrzeszczu.
    >
    > Znaki drogowe rozpoczynające strefę płatnego parkowania D-44 zostaną
    > umieszczone tylko na wjeździe do strefy, znaki kończące strefę D-45 zostaną
    > umieszczone tylko na wyjeździe ze strefy (dotychczas znaki te ustawione były
    > w wybranych miejscach wewnątrz strefy)."

    Czyli niesłusznie dostałem wezwanie zapłaty, bo znaków takowych nie ma.

    > Coś pisałeś o znajomości PoRD, o tak: "Jeśli udzieliłeś takiej odpowiedzi
    > uzasadnij proszę, że nie znam prawa przepisów ruchu drogowego"
    >
    > Nie trzeba uzasadniać, że nie znasz przepisów dotyczących ruchu drogowego,
    > tak na marginesie to na nie składa się nie tylko ustawa PoRD, ale i
    > rozporządzenia wydane na jej podstawie, a w jednym z nich stoi:
    > § 58.
    > 4. Znak D-44 "strefa parkowania" oznacza wjazd do strefy, w której za postój
    > pojazdu jest pobierana opłata.

    Zgadza się. Art 13 KD też to reguluje.

    > Chciałeś powiedzieć, że od kwietnia nie wyjeżdżałeś poza strefę, czy, że nie
    > patrzysz na znaki?

    Co chciałem powiedzieć, to napisałem w pierwszym poście.

    Pozdrawiam
    Filip

    P.S.: Przed "czy" nie stawiamy przecinka jeśli po "czy" jest "że".

  • 25. Data: 2010-10-16 21:34:47
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 20:28, BrunoJ pisze:

    > Hmm, przeczytaj jeszcze raz powyzsze, nie napisalem ze zrobiles to specjalnie,
    > tylko ze myslales ze znalazles fajne miejsce gdzie sie nie placic, wiedzac ze
    > dookola placic trzeba.

    Jeszcze raz powtórzę. Dookoła jak to napisałeś nie trzeba płacić, bo nie
    ma takich stref. Tylko w jednym miejscu koło centrum handlowego.

> [...]
    > bardzo ciebie broni w tym temacie. Za niewiedze tez trzeba placic, to cenne,

    W porządku, czyli według Was grupowiczów słusznie otrzymałem "mandat" i
    powinienem go zapłacić?

  • 26. Data: 2010-10-16 21:51:17
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 20:32, Przemek V pisze:

> [...]
    > foto lub wideo i idź z tym do straży miejskiej. Obawiam się tylko, że

    Zrobiłem fotki..

    Proszę, wjazd do teoretycznej strefy parkowania płatnego:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/Parking/1.jpg
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/Parking/2.jpg
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/Parking/3.jpg
    i na końcu wygląda to tak:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/Parking/4.jpg
    W tym miejscu stałem, tu gdzie ten lanos.

    Robiąc zdjęcie to:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/Parking/1.jpg odwracam się o 180 stopni
    i robię drugie zdjęcie, gdzie wyraźnie strefa płatnego parkowania jest
    oznakowana (jej początek, parkometr i koniec)
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/Parking/5.jpg

    Co Ty na to?

  • 27. Data: 2010-10-16 22:12:29
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    .

    > BTW.
    >
    > Zaopatrzyli wjazd do DC od Konstancina w D-42,

    Też to wczoraj zauważyłem i się zastanawiałem od kiedy stoi ;)

  • 28. Data: 2010-10-16 22:30:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010 21:34:47 +0200, Filip KK wrote:

    >W porządku, czyli według Was grupowiczów słusznie otrzymałem "mandat" i
    >powinienem go zapłacić?

    Przejedz sie jeszcze raz i spojrz na znaki.
    A jak nie ma to fotografuj.

    IMO to powinno byc porzadne oznakowanie, a nie tylko uchwala
    opublikowana w piwnicy ..

    J.

  • 29. Data: 2010-10-16 22:33:54
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]
    > robię drugie zdjęcie, gdzie wyraźnie strefa płatnego parkowania jest
    > oznakowana (jej początek, parkometr i koniec)

    Ten pierwszy na Twoim zdjęciu 5,jpg to nie jest znak początku strefy tylko
    jak parkować. Zobacz czy na wysokości tego kończącego strefę jest z drugiej
    strony D-44.

    W Sopocie opisali dobrze jak to powinno wyglądać:
    http://www.zdiz.sopot.pl/park_files/Strefa.pdf

    Czy jadąc Partyzantów i skręcając w Jaśkową Dolinę mijasz gdzieś po drodze
    znak D-44 albo czy zjeżdżając w dół Jaśkową Doliną jest gdzieś D-44? Jeśli
    znajdziesz wlot gdzie go nie ma to jesteś kryty

  • 30. Data: 2010-10-16 22:49:56
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 22:30, J.F. pisze:

    > Przejedz sie jeszcze raz i spojrz na znaki.
    > A jak nie ma to fotografuj.

    Nie ma znaków, mam zdjęcia (kilka postów niżej-wyżej).

    > IMO to powinno byc porzadne oznakowanie, a nie tylko uchwala
    > opublikowana w piwnicy ..

    Według mnie również, jest nas dwóch na całą grupę? Ciekawe.