  • 1. Data: 2010-11-24 15:26:42
    Temat: Re: Czy rozrusznik mo¿e utrudniaæ rozruch?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > U&#191;ytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisa&#179; w wiadomo&#182;ci

    > By&#179;o ostatio => szwedzki numer.

    > Mniej ni&#191; w Polsce ?
    > Wolne &#191;arty.

    > Niby, &#191;e w ci&#234;&#191;arówkach nie cofaj&#177; ;-)
    >

    > Pzdr
    >
    > JKK

    Ile wedlug ciebie statystyczny Polak może pzreznaczyć miesiecznie na
    eksploatację samochodu. przy zarobkach ( przeciętnnych) w granicach 1500 zlotych
    netto. No dobra, żona też pracuje. Mają razem 3000. Urząd skarbowy zwraca
    niecalą zlotowkę za ekspoloatacje samochodu do jakiś tam celów. Na urzędzie
    skarbowym nikt jeszcze nie zarobił. Czyli jak by nie patrzeć ponad zlotowa to
    koszt przejechania kilometra. Jak rodzina przeznaczy 500 zlotych to daje to 500
    kilometrów miesięcznie. To daje 20 kilometrów dziennie. Akurat tyle ile potrzeba
    żeby jechać do pracy i przy okazji zawieźć dziecko do szkoły. Jest i pewna grupa
    ludzi jeżdząca więcej samochodami osobowymi. To jacyś pzredstawiciele handlowi.
    Z tym ze oni to robia w ramach pracy zawodowej. Nie liczą się w tej statystyce.
    Tak jak nie liczą się kolejarze prowadzący pociągi. W Polsce zwykły ludek swoim
    samochodem robi do 10 tysięcy rocznie. Na więcej zwyczajnie mu nie wystarczy
    pieniędzy. U niemców podobnie. To ze maja autostrady nie znaczy ze kazdy pracuje
    60 kilometrów od domu. Miesięcznie robię nie wiecej niż 150 kilometrów. Tyle mi
    wystarcza. Czy żeby Tobie jakiś mit się sprawdził mam robić ileś kilometrów na
    rondzie? Na podwórku stoi z 15 samochodów. Wieksza częsć rano wyjezdza a przed
    wieczorem wraca. Do pracy i z pracy wożą wlascicieli. Znam sąsiadow. Wiem ze
    pracują tak od 1 kilometra do 10 kilometrów od domu. Średnio wyjdzie że każdy z
    nich przejeżdza z 3 tysiace rocznie. Nawet jak na sąsiednim podwórku będzie ktoś
    kto robi 30 tysięcy to średnia i tak niewiele przez niego podskoczy. Żeby
    średnoia wyszla na poziomie 20 tysięcy rocznie to trzeba wydać na samochod 20
    000 zlotych rocznie, to jest 1600 zlotych miesięcznie. Ludzie tu tyle nie
    zarabiają. Średnio, przeciętnie to pojecia obejmujące badanie nie na jednym
    osobniku a na wielu.

  • 2. Data: 2010-11-24 15:40:59
    Temat: Re: Czy rozrusznik mo&#191;e utrudnia&#230; rozruch?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kogutek

    > Ile wedlug ciebie statystyczny Polak może pzreznaczyć miesiecznie na
    > eksploatację samochodu. przy zarobkach ( przeciętnnych) w granicach 1500
    > zlotych netto.

    A skąd Ci takie zarobki wyszły? Bo średnia jest "trochę" inna.

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-11-24 16:12:42
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *kogutek* w wiadomości news:1195.00000026.4ced20a2@newsgate.onet.pl
    napisał(a):
> [...]
    > zlotych netto. No dobra, żona też pracuje. Mają razem 3000. Urząd
    > skarbowy zwraca niecalą zlotowkę za ekspoloatacje samochodu do jakiś tam

    Wystarczy kupić Tico z LPG za 2kpln, mamy spalanie 7l LPG w mieście. Jeśli
    przez 10kkm nie będzie konieczności naprawy i sprzedamy auto za również
    2kpln to dalej mamy 1pln kosztu? Ale wliczmy nawet 1kpln na naprawy i
    kradzież auta, dopiero zbliżamy się do połowy stawki :)

> [...]
    > ze oni to robia w ramach pracy zawodowej. Nie liczą się w tej
    > statystyce. Tak jak nie liczą się kolejarze prowadzący pociągi. W Polsce

    A jak powiem że kiedyś przez 3mce nie przekroczyłem 200km to jeszcze
    zaniżysz?

> [...]
    > autostrady nie znaczy ze kazdy pracuje 60 kilometrów od domu.
    > Miesięcznie robię nie wiecej niż 150 kilometrów. Tyle mi wystarcza. Czy

    Moje 3 dni powszednie prywatnym autem do niedawna :) A służbowo zdarzyło mi
    się robić blisko 2kkm w 2 dni nie będąc PH :)

> [...]
    > wyjdzie że każdy z nich przejeżdza z 3 tysiace rocznie. Nawet jak na
    > sąsiednim podwórku będzie ktoś kto robi 30 tysięcy to średnia i tak

    Ze znajomych w firmy, najbliżej to 11km w jedną stronę, najdalej jakieś
    30-40km, czyli też całkiem niedaleko, zwłaszcza że czas przejechania tych
    blisko 40km był krótszy niż 11km :) Niestety to nieżadne wyżyny społeczne
    żeby niektórzy wydawali 50kpln na auto :)

> [...]
    > jest 1600 zlotych miesięcznie. Ludzie tu tyle nie zarabiają. Średnio,
    > przeciętnie to pojecia obejmujące badanie nie na jednym osobniku a na

    Reasumując postulowane przez Ciebie 6kkm średnio w roku jest dziwne :)

    Pozdr