  • 11. Data: 2010-07-08 12:46:55
    Temat: Re: Mała drukarka atramentowa
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    napisał w wiadomości news:i14djd$sn5$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > nie wiem jaki tam papier jest uzywany ale wydawalo mi sie ze zwykly
    > 80g - nie pamietam roznicy macajac recepre, nie czesto biore:)

    ale ksiażeczkę masz, to sobie zobacz/pomacaj

    > z atramentem kupe problemow jak chocby marginesy, zasychajace dysze

    Ty faktycznie nie czesto bywasz w aptece ;-)
    Tam nie ma dnia, a nawet godziny, bez klienta (czytaj bez drukowania),
    więc o zasychaniu nie ma mowy.

    Jacek W.

  • 12. Data: 2010-07-08 16:41:31
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.07.2010 22:27, Medyk-Ignacy pisze:
    > Doradźcie przy zakupie małej drukarki atramentowej.
    > Drukowane będą na niej recepty (szer. 11 cm, dł. 21 cm)., czyli wydruk

    A mogą być w ogóle drukowane na atramentowej? Wydruki atramen-
    towe szybciej bledną, niż z drukarek igłowych czy laserowych
    i jeszcze niedawno było zalecenie, żeby tego typu dokumenty
    drukować właśnie na takich tylko drukarkach.

    Zresztą co do kosztów eksploatacji to atramentówką nie prze-
    bijesz igły i laseru. Takie masowe drukowanie recept czy
    faktur bardzo często robi się właśnie na drukarkach igłowych
    heavy-duty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 13. Data: 2010-07-08 18:44:40
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > faktur bardzo często robi się właśnie na drukarkach igłowych
    > heavy-duty.

    Z doświadczenia - potwierdzam.
    Skończy się na drukarce igłowej. Raczej dedykowanej, ewentualnie coś z
    nietypowym torem prowadzenia papieru (z uwagi na format) - tak jak w
    bankach.

    Pozdr. Hals.

  • 14. Data: 2010-07-08 19:08:05
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4c34e32c$0$17101$65785112@news.neostrada.pl...

    > Doradźcie przy zakupie małej drukarki atramentowej.
    > Drukowane będą na niej recepty (szer. 11 cm, dł. 21 cm)., czyli
    > wydruk na małej szerokości
    > Wymagania :
    > - nieduża
    > - tanie tusze ( ilość wydruków ok. 10 000/miesiąc)
    > - szybki , czarny wydruk
    > - raczej bez dodatków w stylu skanera, karty sieciowej

    Weź no kolego wytłumacz jeszcze raz co Ty chcesz drukować.
    Z wypowiedzi wynika, że wszyscy myślą o drukowaniu recept jako "gołych
    recept".
    A Tobie pewnie chodzi o drukowaniu na odwrocie recepty (wypisanej już
    przez dohtora), tego co drukują wszystkie apteki realizując receptę?
    Jeśli tak, to masz do wyboru tylko igłówkę i plujkę.

  • 15. Data: 2010-07-08 20:24:04
    Od: "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl>

    > A Tobie pewnie chodzi o drukowaniu na odwrocie recepty (wypisanej już
    > przez dohtora), tego co drukują wszystkie apteki realizując receptę?
    > Jeśli tak, to masz do wyboru tylko igłówkę i plujkę.
    Nie. Recepty są jako pojedyncze kartki ( ok. 21x11 cm), mają wszystkie potrzebne
    cechy recepty (
    format, nagłówek z danymi przychodni, wszystkie miejsca do wpisania danych leków, kod
    kreskowy
    recepty )
    Ja w rejestracji "dodrukowuję" do tych danych dane pacjenta ( nazwisko i imię, adres,
    pesel -
    liczbowo oraz poniżej pesel w postaci kodu kreskowego)
    Druk całości recepty jest dla mnie nieopłacalny ( każda recepta ma unikalny numer i
    kod kreskowy),
    potrzebny oddzielny program tego pilnujący, znacznie taniej jest wydrukować całe
    bloczki recept w
    drukarni do tego przygotowanej- koszt 10 000 recept wynosi ok. 260 zł, z
    papierem,przesyłką, itp.)

  • 16. Data: 2010-07-08 20:38:33
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4c3633f3$0$19163$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > pilnujący, znacznie taniej jest wydrukować całe bloczki recept w
    > drukarni do tego przygotowanej- koszt 10 000 recept wynosi ok. 260

    Ale wciąż nie wiemy jaki to jest papier - czy wytrzyma grzałkę
    laserówki.

  • 17. Data: 2010-07-08 20:45:05
    Od: "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl>

    > Ale wciąż nie wiemy jaki to jest papier - czy wytrzyma grzałkę laserówki.
    Tak, wytrzyma, ale jest problem. Podczas drukowania na małej szerokości toner spoza
    powierzchni
    wydruku przesypuje się i wysypuje do wnętrza drukarki. Przerobiłem to, po wydruku ok.
    200-300 recept
    drukarka jest do czyszczenia( koszt), zużycie nadmierne tonera ( następny koszt). Wg
    dotychczasowych
    testów najlepiej spisuje się plujka- ją trzeba przeczyścić co 3-4 miesiące - koszt do
    przeżycia.

  • 18. Data: 2010-07-08 23:49:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Tak, wytrzyma, ale jest problem. Podczas drukowania na małej szerokości
    > toner spoza powierzchni wydruku przesypuje się i wysypuje do wnętrza
    > drukarki.

    To nie jest wada technologii laserowej tylko konkretnej drukarki.

> [...]
    > czyszczenia( koszt), zużycie nadmierne tonera ( następny koszt). Wg
    > dotychczasowych testów najlepiej spisuje się plujka- ją trzeba przeczyścić
    W uniwersalnych modelach zawsze będziesz miał problem niedopasowania formatu
    papieru i drukarki. Dlatego popieram zdanie niektórych przedmówców że
    powinieneś szukać czegoś niestandardowego. Może drukarki do etykiet? Brother
    ma takie drukujące do szerokości 10 cm. Niestety termicznie.

  • 19. Data: 2010-07-09 05:10:16
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-08 22:24, Medyk-Ignacy pisze:

> [...]
    adres, pesel -
    > liczbowo oraz poniżej pesel w postaci kodu kreskowego)

    A niżej gryzmolisz leki już ręcznie? To się nie opłaca.
    Wkrótce każdy lekarz będzie musiał to robić komputerowo. Gryzmolenia
    ręcznego recept nie będzie.

    --
    animka

  • 20. Data: 2010-07-09 05:30:43
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 7 Lip, 22:27, "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl> wrote:
    > - nieduża
    > - tanie tusze ( ilość wydruków ok. 10 000/miesiąc)
    > - szybki , czarny wydruk
    > - raczej bez dodatków w stylu skanera, karty sieciowej

    Zadzwoń do którejś z firm oferujących systemy stałego zasilania
    atramentówek niech doradzą coś prostego i taniego. Żadnego tańszego
    rozwiązania nie znam ;)

    Pzdr.
    L.