  • 11. Data: 2015-11-12 11:21:47
    Temat: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    >>> http://www.wsken.net/productsinfo.asp?id=28

    > Tylko że to pasuje tylko do takich telefonów, które wokół gniazda mają
    > płaską ściankę, żeby ta na stałe wetknięta wtyczka dobrze przylegała.
    > Mój telefon ma tam zaokrąglenia...

    Znaczy się jest nisza. Trzeba robić takie pasujące do zaokrąglonych.
    I tłuc kasę na nich.

    Jarek

    --
    Przy maszynie mama z zięciem,
    Za wspólnika mają teścia

  • 12. Data: 2015-11-12 12:37:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > ... bo samemu na to nie wpadłeś wcześniej i nie trzepiesz kasy?

    Nie oceniaj innych wg. swoich standardów.
    Po prostu uważam, że patenty są po to, żeby chronić ISTOTNE wynalazki.
    Takie, które mają pewien minimalny poziom "odkrycia".

    Patentowanie każdego pomysłu w rodzaju "zrobienie palcem kółka w
    powietrzu" to zwykły trollizm prawny.

  • 13. Data: 2015-11-12 12:48:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.11.2015 o 23:16, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=9MmkOaymclc
    >
    > Miał to ktoś w ręku? Warte cokolwiek? Zepsutych gniazdek usb parę już

    takich nie, ale o ile wiem to soniacze mają taki system ładowania już
    jak wychodzą z fabryki. jak chcesz oszczędzać gniazdo usb, to może
    ładowarka "bezprzewodowa" QI?

    ToMasz

  • 14. Data: 2015-11-12 12:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >Nie oceniaj innych wg. swoich standardów.
    >Po prostu uważam, że patenty są po to, żeby chronić ISTOTNE
    >wynalazki.
    >Takie, które mają pewien minimalny poziom "odkrycia".

    Tak to w naszej ustawie nawet zapisane - trzeba cos nowego,
    wykraczajacego poza istniejacy poziom techniki.

    >Patentowanie każdego pomysłu w rodzaju "zrobienie palcem kółka w
    >powietrzu" to zwykły trollizm prawny.

    Kwestia ubrania w slowa :-)
    Dobry interfejs uzytkownika to cenna rzecz, wiec czemu nie opatentowac
    :-)

    Poza tym mozna zastrzec jako wzor uzytkowy - od biedy pasuje ...

    J.

  • 15. Data: 2015-11-12 13:22:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > Nie oceniaj innych wg. swoich standardów.
    > Po prostu uważam, że patenty są po to, żeby chronić ISTOTNE wynalazki.

    Pierwotnie było wręcz tak, że idea patentowania zrodziła się z potrzeby
    *rozpowszechnienia* wynalazku. Historia techniki zna liczne przykłady
    wielkich fortun wyrosłych z realizacj pomysłu utrzymywanego w tajemnicy
    i wykorzystywanego w produkcji. Ci bardziej nieufni zabierali sekret do
    grobu, trzeba było czekać wiele lat, nim kto inny wpadnie na to samo.

    Receptą na to były patenty, które dawały pomysłom ochronę na drodze
    prawnej, z wykorzystaniem apartatu państwowego. Publikujemy szczegóły
    wynalazku, ale każdy kto z tego korzysta, musi zapłacić -- bo jak nie,
    to mu państwowy urzędnik zrobi kuku. Wynalazca śpi spokojnie, nie musi
    się dwoić i troić by sam sprostać popytowi, tylko żyje z opłat od mniej
    pomysłowych, za to pracowitych ludzików.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2015-11-12 13:34:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Nov 2015 03:27:53 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > jak widzę patenty na takie "wynalazki", to mnie szlag trafia...

    Ale co konkretnie się nie podoba, patenty właśnie są na wynalazki.
    Ten przypadek akurat w pełni zasługuje na patent.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2015-11-12 13:58:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 12 Nov 2015 03:27:53 +0100, sundayman

    >Ale co konkretnie się nie podoba, patenty właśnie są na wynalazki.
    >Ten przypadek akurat w pełni zasługuje na patent.

    No, czy "magnetyczna wtyczka" taka innowacyjna, ze zasluguje, to by
    sie mozna spierac.

    Ale najpierw trzeba poczytac "claims", bo moze sie okazac, ze
    opatentowano cos calkiem innego - np konkretna konstrukcje takiego
    zlacza.
    Czytam jednak 1 ... chyba dosc ogolnie.
    A jednak musi byc tam cos nowego w stosunku do

    https://www.google.com/patents/US3363214
    oraz wymienionych w nich patentow przywolujacych.

    Tak siegam pamiecia ... nie bylo jakis klockow elektronicznych, w
    ktorych kontakty boczne utrzymywaly sie dzieki magnesom ?

    Osobiscie nie mialem .. . Wojciechowski moze o nich pisal ?

    J.

  • 18. Data: 2015-11-12 13:59:58
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.11.2015 12:48, ToMasz pisze:
    >jak chcesz oszczędzać gniazdo usb, to może
    > ładowarka "bezprzewodowa" QI?

    Raz, że nie prześlesz tak danych, dwa, że trzeba mieć telefon z QI...

    MJ

  • 19. Data: 2015-11-12 17:40:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Takie, które mają pewien minimalny poziom "odkrycia".
    >
    > Patentowanie każdego pomysłu w rodzaju "zrobienie palcem kółka w

    Dlatego ochrona patentowa kosztuje pieniądze, aby nikt nie
    kupował frywolnych i niepotrzebnych patentów.

  • 20. Data: 2015-11-12 17:42:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > się dwoić i troić by sam sprostać popytowi, tylko żyje z opłat od mniej
    > pomysłowych, za to pracowitych ludzików.

    Jarku, brawo.