  • 171. Data: 2015-11-22 02:37:01
    Temat: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Od: RW <b...@g...pl>

    On Sun, 22 Nov 2015 02:06:02 +0100, AK wrote:

    > Hehe, czyli jak za PRyLu "wylacznie po znajomosci" No piknie :)
    > I ty to jeszcze chwalisz ?

    > Przeciez wiekszosc firm rekrutuje przez te portale, a niektore (w tym
    > korpracje) _wylacznie_ przez te portale.

    Zalezy od branzy, w mojej glownie przez rekruterow. A poniewaz rekruterzy
    biora spore prowizje, to firmy wola dostac CV kandydata w inny sposob, np.
    od swojego pracownika. W dodatku poniewaz proces sprawdzania kandydata
    jest czasochlonny, to wiele firm *woli* zaczac od kogos z polecenia, bo
    jezeli ich obecny pracownik stawia swoja reputacje na szali reczac za kogos
    z kims kiedys juz pracowal (nie brata/szwagra/matke tylko "znam Kowalskiego
    z czasow kiedy pracowalismy razem w X i byl swietny"), to wieksza szansa na
    to, ze ten czas nie bedzie zmarnowany. Oczywiscie taki polecony kandydat i
    tak musi przejsc proces rekrutacji, testy, itd. Sam polecalem w ten sposob
    ludzi (czasami ich nawet zatrudniali), bylem polecany (z roznym skutkiem)
    albo przesluchiwalem tak polecanych kandydatow (na ogol ich odrzucajac,
    niestety).

    > Bzdurzysz Wasc znow. Jestem tego najlepszym przykladem.
    > _Nigdy_ nie korzystalem z zadnej (nawet najmniejszej)
    > protekcji,a juz "szeptem" to zwyczajnie sie brzydze :)
    > Zawsze uczestniczylem rowno z mlodszymi w normalnym procesie rekrutacji
    > (testy itp).
    > To jest kwestia pewnej eee. "filozofii zyciowej", kindersztuby
    > wychowania (zwal jak zwal). I tak nie zrozumiesz przecie...
    > Nie mowie ze nie pytalem o ew. ogloszenia/miejsca pracy kolegow czy
    > znajomych, ale nigdy nic ponad to.

    Jezeli o jakims dostepnym miejscu pracy dowiedziales sie nie z publicznego
    ogloszenia, ale od znajomego ("wiesz, u mnie wlasnie rekrutuja, moze
    wyslesz CV"), to korzystales z "szeptow".

    Bo ktos inny sie nie dowiedzial, nie wyslal, a moze byl lepszy od Ciebie?

    > Naprawde wdzieczny Ci jestem za uswiadomienie dzisiejszego "status
    > nascendi" :(.

    > Alez ma. To 100% nepotyzmu.

    > Wiesz co ? Nie obrzydzaj mi wieczoru :(
    > To juz jest "Twoja Polska". Ja taka sie brzydze.

    Dales sie strollowac. Jemu chodzilo o to, ze komus dobremu kto zarabia
    powiedzmy 10k konkurencja zaproponuje 15k zeby przeszedl do nich. To nie
    lapowka, tylko stawianie lepszej oferty. Lapowka byloby placenie komus
    kasy za to, zeby sabotowal swojego obecnego pracodawce po kryjomu.

    RW

  • 172. Data: 2015-11-22 09:01:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 01:20, AK wrote:
    > A to nie jest zadne "ja ze szwagrem", ale ok 400 progarmistow.

    Sporo. Robi różnicę globalnie można by rzec. A nie, czekaj, nie można.

    > Ze co ? Ze .NET sie staral o rynek MacOS ?

    Pojawienie się iPhone spowodowało że MS ze swoim WindowsMobile z .NET
    wylądował w dziurze o która się prosił. Następny plan przejęcia świata
    nie wypalił. Ale nastepnym razem się uda!

    > Zwyczajnie stulasz znow jakies banailuki z jakich szmatlawcow
    > marketingowych :)

    MS ma konkretne strategie które mogą stać się vendor lock-in:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Embrace,_extend_and_ex
    tinguish

    > Co ty bzdurzysz ? Mono uzywam od 8 lat, a parser C# napisalem sobie
    > na podstawie raportu C# 2.0 chyba tez gdzies w tym czasie.

    Dalej nie rozumiesz. MS w panice uwolnił wlasny KOD niezależnie od Mono.

    > Ze co?.

    Że to. Przeczytaj o tym zco zrobił *MS* a nie o kopi .net o nazwie mono,
    wiecznie niedokończonej.

    > Ze Mono nie ma wlasnego kodu zgodnego w 100% z raportem .NET ?

    Nie. Masz popsute wnioskowanie. Nic takiego nie napisalem. Mono to jakiś
    tam projekt. Nie mówie o nim. Mówie o tym ze MS w panice uwalnia kod
    oryginalnego .NETa. Zastanów się dobrze dlaczego MS uwalnia kod .NET?
    Zdaniem wielu osób to częśc strategii EEE realizowana w panice.

    > Jak to nie ? Przeciez uzywam Mono w maire intensywnie od kilku lat?

    Kłucisz się z tezą która nie padła.

    new-open-source-net-core/
    -and-open-source-what-took-you-so-long
    et/microsofts-net-execution-engine-goes-open-source.
    html
    > A o tym mowisz !:)

    Więc chcesz powiedzieć że te kilka linijek powyżej napisaleś dla sportu
    a nastepnie kłucisz się sam ze sobą? Możesz spokojnie odpinać się od
    netu, dyskutantów nie zabraknie.

    > To przeciez nie zadne uwalnianie specyfikacji .NET

    Nikt nie pisal o *specyfikacji* .net, była mowa o uwalnianiu *.net*.
    Znowu urojenia i czytanie co drugie zdanie.

    > (zawsze publicznej,
    > zawsze dostepnej w ECMA),
    > ale upublicznianie (zreszta bardzo fajnie) kodu "cora"/framworka .NET
    > Microsoftu.

    Znowu kłucisz się z tezą która nie padła.

    > Co ci sie w tym nie podoba ?

    Widzę objawy paniki. I wyczuwam strategię EEE.

    > Heh.
    > Zorientuj sie wpierw z rozleglosci rynku firm CADowskich/GISowskich :)

    Zorientowałem się. Moi koledzy od przeglądania faceboka albo moi inni
    koledzy od symulacji białek nie używają CADów. Pewno debile jakieś.

    > I bardzo dobrze.
    > Bedzie toto wprost otwarte na i na starego COM i na nowy .NET.
    > Widze sens.

    Sens polega na tym że jest tańszy niż corncob który pisał to przez
    ostatnie 5 lat samotnie. Od tego będzie lepszy nawet MS BASIC na 6502.
    Rozumiesz ironię?

    > Alez pisalem w VisualBasicu produkcyjnie ok 2lat i uwazam ze spokojnie dalo
    > sie go uzywac.

    Oczywiście ze "dało by się". W końcu też jest turing complete, jak
    brainfuck.

    > To w pelni obiektoiwy jezyk i calkiem przyjemny, zwlaszcza w wydaniu .NET.

    A co jeśli ktoś pisze obiektowego i całkiem fajnego brainfucka? Czy już
    mam rzucać robotę i radośnie wpaść w objęcia nastepnego języka z powodu
    glitach na jakimś wykresie popularności jezyka?

    > (ja sie meczylem jeszcze z VB6.0 gdzie byly "pewne klopoty z
    > dziedziczeniem itp).

    Nic to, one company one vision! Nie działa, h..., na produkcję, potem
    się naprawi!

    > [cut crap]
    > Guuuupis lemingu i tyla :)

    To tylko chamskie pomyje.

    > w dodatku ciagle udowadniasz zes zwykly C++sowo, antyMSowy oszolom :)

    Nie. Przykład sliverlight pokazuje jak wygląda typowe małżeństwo z MS.
    Ty proponujesz dokładnie takie rozwiązanie. Z przyszłością sterowaną z
    fotela dużego korpo przez następnego Balmera.

    > Alez przyjmuje !!! :) Sam ma do C# kilka "ale".
    > Przyjmuje ale _konkretna_ ?

    vendor lock-in.

    > _Co_ (konstrykcja jezykowa/biblioteka/model obiektowy itp ?).

    Nie. To czego nie dostrzegasz. Nie widzisz lasu bo drzewa zasłaniają.
    Nawet najlepsza składnia nie rekompensuje niejasnej przyszłości. Pisząc
    system z supportem na kilka(nascie) lat *musisz* brać pod uwage stan
    psychiatryczny CEO twojego dostawcy kluczowego rozwiązania. W przypadku
    MS to jest kluczowe.

    > No smialo. Podyskutujemy stricte technicznie.

    Wady C# są głownie w modelu biznesowym. Jeśli wydaje ci się że duża
    firma bedzie zajmowała się lepszością generyków nad templaetami w celu
    wybrania języka to pozostaje mi tylko zrobić facepalm.

  • 173. Data: 2015-11-22 09:27:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 02:06, AK wrote:
    > Hehe, czyli jak za PRyLu "wylacznie po znajomosci" No piknie :)

    Nie. Dalej nie rozumiesz jak działa proces rekrutacji w IT i jak widać
    masz z tym problem. Dobre kontakty powodują że jeśli ktoś zaczyna nowy
    projekt to szuka pracowników w okolicy którą zna i z ktorą
    współpracował. Zgrany zespół bywa ważniejszy niż umiejetności corncobów.

    > I ty to jeszcze chwalisz ?

    To jest *FAKT* wystepujacy w procesie rekrutacji IT na stanowiska 10k+.
    Ludzi na takie stanowiska nie wyszukuje się w tlumie ponieważ zgłosi się
    zbyt wielu kombinatorów. Postaw sie w roli szefa zespołu który rekrutuje
    i zastanów jak odróżnić wartościowego człowieka od kogoś kto rzuca
    ciulami na lewo i prawo?

    > Przeciez wiekszosc firm rekrutuje przez te portale, a niektore (w tym
    > korpracje)
    > _wylacznie_ przez te portale.

    Nie. Zmartwie Cie, nie. Duże firmy stać na stworzenie własnych biur HH.
    Duże firmy stać na podkradanie pracowników i robią to. Duże firmy zadają
    sobie trud szpiegowania konkurencji i wyciągania co lepszych.

    > Nie bzdurz kolejnych farmnazonow.

    Zderzenie z rzeczywistoscią bywa bolesne.

    > A to ze to o czym piszesz to zwykly syf jest :)

    Nie. Kapitalizm czy coś z tej okolicy. Konkurencja rynkowa czy coś.

    > Ale ja nie szukam wylacznie w C++ :)

    Nie o tym mowa. Mowa o tym że zastepowanie C++ przez C# łatwo pomylić z
    zwykłym wzrostem C# bo rynek rosnie.

    > No to faktycznie pieeeknie wyglada dzis Polska informatyczna :)

    To bardzo dobrze że tak wygląda.

    > Gratuluje mlodziezy waszej Polski :)

    Nie gratuluj nam. To się nazywa wolny rynek. Sam wsponiales że o to
    walczyliście. To konsumuj.

    > Nie ma co :) Czas wyjezdzac.

    Nie. Pracuje w PL w pewnej części również dlatego że lubie ten kraj.

    > Bzdurzysz Wasc znow. Jestem tego najlepszym przykladem.
    > _Nigdy_ nie korzystalem z zadnej (nawet najmniejszej)
    > protekcji

    To nie jest protekcja. Kompletnie nie rozumiesz jak działają te procesy
    i to że nie ma w nich nic niesprawiedliwego. Widzisz tylko nastepna
    gówniana politykę ktorej tam nie ma. Urojenia.

    > Nie mowie ze nie pytalem o ew. ogloszenia/miejsca pracy
    > kolegow czy znajomych, ale nigdy nic ponad to.

    Myślę że nie pasujesz do rzeczywistości. O pracę nie pyta się kolegow.
    To *oni* pytają czy nie chcesz się przenieść. Pod warunkiem że nie
    nazywasz każdego kolegi palantem i ciulem. Wtedy ten mechanizm nie działa.

    > Alez ma. To 100% nepotyzmu.

    Nie. Nie masz pojęcia co to nepotyzm jak się okazuje.

    > Wiesz co ? Nie obrzydzaj mi wieczoru :(
    > To juz jest "Twoja Polska". Ja taka sie brzydze.

    Nie w Polsce tylko. Na całym świecie. Bardzo mi przykro że świat okazał
    się być odmienny od urojeń.

    > Chopie! Nie bzdurz farmazonow. PHP nie sluzy tylko do "pisania stron".
    > Ja w nim pisalem obieg dokumentow (fakt ze dosc maly) i calkiem
    > sensownie sie spisal.

    A ja stawialem system zarzadzania iptables. Faktycznie, te dwa przykłady
    pozwalają uogólnić że precież prawie każdy programista PHP pisze
    zajebiste rzeczy a tylko kilku te głupie strony z O(N^3).

    > Z PHP da sie zyc

    Oto i nadchodzi! Czas gdzie nie trzeba przejmować się czy dany język
    jest prawidlowy do rozwiązania problemu, wystarczy że da się żyć. I na
    produkcję! Uraaaa!

    > _Mieszkam_ na podkarpaciu od zawsze. Panial ?

    I co było powodem nie przeprowadzenia się w miejsce gdzie jest praca?

    > "Zasyfialy brudny slunsk" to tez przeceiz komplement :) Prawda ?

    Nie. To nie jest komplement.

  • 174. Data: 2015-11-22 11:10:24
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "RW" <b...@g...pl> napisał:

    > Zalezy od branzy, w mojej glownie przez rekruterow.

    Alez ja szukam dokladnie wlasnie.
    Na portalach 80% to ogloszenia wlasnie frm rekrytujacych.

    > A poniewaz rekruterzy biora spore prowizje,

    Uuu to nie w Polsce.

    > to firmy wola dostac CV kandydata w inny sposob, np.
    > od swojego pracownika. W dodatku poniewaz proces sprawdzania kandydata
    > jest czasochlonny,

    Dlatego pierwsze etapy sa przeprowadzany prze firmy rekruterskie.
    Inna spraw ze jakos tego etapu (tu jest pies pogrzebany).
    Tu zmilcze jest chodzi o polskie firmy rekruterskie.
    W stosunku do np. angielskich (a tu mam pewne rozeznanie) to
    my jestsmy w sredniowieczu :( I tu jest glowny problem.

    > Jezeli o jakims dostepnym miejscu pracy dowiedziales sie nie z publicznego
    > ogloszenia, ale od znajomego ("wiesz, u mnie wlasnie rekrutuja, moze
    > wyslesz CV"), to korzystales z "szeptow".

    Do dobra :) Wiem dokladnie jak wygladaja te "szepty", a boje sie,
    ze zza angielskiej mgly trudno dostrzec Ci polska poPOwska
    rzeczywistosc. _Zdecydowana wiekszosc_ stanowisk zalatwia sie
    (mowie ogolnie, nie tylko o IT) _dokladnie_ jak za PRyLu.
    Slowem: "brat szwagra" + ordynarna lapowa + zwykle musi byc rowniez
    politycznie "nasz" + kumotersko (lokalne "koterie"_), "swoj" musi byc.

    Ogloszenia (rowniez te na portalach) w duzej mierze to zwykly "pic na wode"
    "zaslaniajacy" fakt ze kandydat juz dawno zostal zdecydowany.

    > Bo ktos inny sie nie dowiedzial, nie wyslal, a moze byl lepszy od Ciebie?

    Dokladnie tak. Rowniez _wlasnie dlatego_ (Pomijajac zwykla uczciwosc).
    Jesli byl lepszy ode nie, a nie dowiedzial sie z powodu "ukrycia" rekrutacji
    to to jest swykle sku..stwo/nepotyzm, ktory _psuje i rynek_,a mowiac
    wcale nie tak znow gornolotnie Panstwo.

    To on powienien otrzymac to stanowisko a nie ja, a ja mialbym
    tylko motywacje, aby mu dorownac (kolejny duzy +).

    Osobiscie "kocham" ludzi, ktorzy zawodowo sa lepsi ode mnie
    (szczegolnie jesli sa mlodzi: masz tu przyklad Wojtka Muly, czy Piotra Wyderskiego,
    czy bartekltg itd, dlugo by wymieniac), ale.. poniewaz znasz juz moja nieograniczona
    wrecz skromnosc ;) to dodam:
    inna sprawa, ze jest ich tam malo wsrod przyslowiowego polskiego "pokolenia lemingow"
    ;)

    > Dales sie strollowac. Jemu chodzilo o to, ze komus dobremu kto zarabia
    > powiedzmy 10k konkurencja zaproponuje 15k zeby przeszedl do nich. To nie
    > lapowka, tylko stawianie lepszej oferty.

    Dobra dobra :) Naprawde nie masz pojecia (a i Sebastian chyba tez) jak
    lapownictwo tyczace pracy (mowie o tych lepszych pracach a nie o kasie
    w przyslowiowej Biedronce - tam panuje _czysty XIX wieczny feudalizm_)
    wyglada w Polsce. Czy myslisz ze ja nie mialem zawoalowanych propozycji
    typu "masz prace , ale koszty to ok ~8tys"?. Skonczylo sie
    ze ktos przestal byc moim znajomym, a i do zwyczajnego
    "walniecia dupka w morde" bylo mi naprawde niedaleko.
    PS: Fakt, ze gosc mogl puscic "fame" co mi napewno nie pomoglo,
    ale tak naprawde to przyczyna jest chyba zupelnie inna/w Polsce "naturalna":
    "Gosc jest stary 60+, a wiec nie da sie go wycisnac jak cytryne, a i jeszcze
    w przedemerytalny wiek ochronny wejdzie i nie bedzie go mozna
    z dnia na dzien zastapic innym" itp.
    U nas wciaz nie mysli sie kategoriami Amerykanow "ile mozna na
    tej personie zarobic" , ale wciaz "ile mozna stracic".

    PS: My Kochany Kolego po tych 8 latach "rzadu liberalow"
    mamy w Polsce czysty nieskazony - fakt ze nowoczesny -
    FEUDALIZM == wyzysk.
    _Napewno_ w IT mniejszy, ale jednak (srednie place w IT niewiele
    wlasciwie oscylujace/przekraczajace wokol sredniej krajowej).
    To glowna przyczyna, dlaczego narod tej falszywej/klamliwej i do cna
    skorumpowanej ekipie PO/PSL powiedzial wreszcie out.

    AK

  • 175. Data: 2015-11-22 11:42:12
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Pojawienie się iPhone spowodowało że MS ze swoim WindowsMobile z .NET

    Czlowieku, kiedy pojawilo sie iPhone a kiedy Mobile.NET
    No naprawde ?

    > wylądował w dziurze o która się prosił. Następny plan przejęcia świata nie wypalił.
    Ale nastepnym
    > razem się uda!

    100% Ayatollaha :)

    > Dalej nie rozumiesz. MS w panice uwolnił wlasny KOD niezależnie od Mono.

    Jakiej panice? Co Ty pie..lisz ? :)
    Uwolnili wtedy gdy juz .NET od dawna byl w core Windows i okrzeply rynkowo
    (a wiec juz nie do wyjecia :)

    > o kopi .net o nazwie mono, wiecznie niedokończonej.

    Cos podobnego ?
    A u mnie dziala juz kilka lat ?:)
    PS: Mono to nie zadna kopia, to w pelni autorski kod oparty na _specyfikacji_ .NET

    > Widzę objawy paniki. I wyczuwam strategię EEE.

    Fanatyk :) Ayatollah :)

    > Zorientowałem się. Moi koledzy od przeglądania faceboka albo moi inni koledzy od
    symulacji białek
    > nie używają CADów. Pewno debile jakieś.

    Byc moze, ze debile , bo nie dostrzegaja _przemyslu_ a tak CADy/CAMy
    rozne rzadza w nim od dawna. To potezny (fakt ze nie pchaja sie na pierwsze
    strony gazet - nie musza) rynek i niezwykle poplatny.
    PS: .NET tej nie jest dla facebookowcow, ale dla _firm/korporacji_.

    > Sens polega na tym że jest tańszy niż corncob który pisał to przez ostatnie 5 lat
    samotnie. Od
    > tego będzie lepszy nawet MS BASIC na 6502. Rozumiesz ironię?

    Sens jest taki niedouku C++ sowy ze kod w VB _jest o wiele
    bezpieczniejszy_ od tego samego w C++.
    Nie dotknales VB, to sie nie odzywaj.
    On (VB) od zawsze pelni w Windowsach role takiego Pythona.
    Wez sobie odpal OLEViewer i zobacz ile interfaces COM/ActiveX
    ma chocby nawet czysty (po instalce) Windows. wtedy zrozumiesz moze
    jaka role w Win pelni VB.
    Naprawede nie chce Ciebie "epitetowac", ale wypisujesz czlowieku takie
    glupoty (powodowane jakims naprawede dla mnie niezrozumialym anty
    wszystkiemu co nie C++/anty Microsoftowym zwyklym nieskazonym
    fanatyzmem), ze zwyczajnie glowa boli.
    Jak mam wierzyc w _jakiekolwiek_ twoje slowo , jesli widze
    wyraznie ze ciagle zwyczajnie klamiesz, "tworzysz rzeczywistosc/zwyczajnie
    stulasz pod z gory swoja teze ?
    Przeciez to jest chore.

    > Oczywiście ze "dało by się". W końcu też jest turing complete, jak brainfuck.

    > A co jeśli ktoś pisze obiektowego i całkiem fajnego brainfucka?
    [...]
    > Nic to, one company one vision! Nie działa, h..., na produkcję, potem się naprawi!

    > To tylko chamskie pomyje.

    Coraz bardzie sie utwierdzam, ze niestety to rzeczywistosc :(.
    Ciagle z uporem to udowadniasz.

> [...]
    *musisz* brać
    > pod uwage stan psychiatryczny CEO twojego dostawcy kluczowego rozwiązania. W

    "Wady jezyka programowanie sa w modelu biznesowym!"
    No nie:) To juz jest jakas zupelna aberacja :)
    Chlopcze, stajesz sie zenujacy.

    Jezyk to jezyk.
    No wymien _jedna_ techniczna/inzynierska rzecz w C# ktora
    jest zla/niepoprawna/nieprzyjemna chociaz.

    Pomoge Ci.
    Wkurza mnie np. w C# dosc przykra realizacja Dispose
    (taka.. no dwupoziomowa. Samo IDisposable to za malo).
    Druga sprawa ktora mnie zawsze wkurzala to "przegadanie" SOAP
    (jamci niegdysiejszy CORBAowiec a wiec dosc "skompresowany" :)
    - GIIOP.)
    No wiec ? Postaraj sie.
    No chyba ze .NET/C# tez zwyczajnie nie znasz (ja znam slabo,
    tylko ok pol roku praktyki, fakt ze produkcyjnej)

    AK

  • 176. Data: 2015-11-22 12:45:20
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 00:30:10 UTC+1 użytkownik RW napisał:

    > Jak to mowia na zdegenerowanym Zachodzie: "Guys, get a room".

    <-- glupia uwaga

    sam szczerze mowiac chcialm sie odezwac,
    ale obawialem sie ze to przerwie ta dosyc ciekawą dyskusje tymczasem kolega bez obaw
    ja rozwalił, nieladnie

    co do mnie to kibicowalem bardziej ak w tej dyskusji bo o ile ak buraczy nudzi i
    bredzi
    to kwiat nieststy intonuje tu ppewne wyjatkowo brzydkie i tepe intonacje (ak beats
    kviat easily)

    (Co do mnie to nieststy ja nieststy lubie gadac przedmiotowo i wogole wymagany jest
    pewien standard ktorego wiekszosc tutaj wogole nie spelnia, (tak jak np AK, momentami
    nawet sympatyczny koles ale
    nie nadajacy sie do tej (ponikad
    nudnej) dyskusji ktora trzeba czasem podjac by przepracowac pewne trudniejsze kwestie
    dot kodowania)-- (takie zycie zreszta ja jestem tak zmeczony kodowaniem ze nie wiem
    co tu jeszcze wymodze bo musze coraz wiecej odpoczywac by wogole coskolwiek z siebie
    wydusic, a tematy ktorymi mialbym sie ew zajmowac sa i tak specjalistyczne i malo kto
    chcialby je tu i tak podjac, no ale moze cos skrobne zobaczy sie)

  • 177. Data: 2015-11-22 12:59:13
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 22 Nov 2015 02:06:02 +0100, AK wrote:

    > Co masz do takiej probki z (w/w systemu) PHP:
    > http://wklej.to/w1JEd

    Ja tylko pytanie techniczne tutaj mam. Jaki DAL tutaj został użyty, czyli
    czym jest konkretnie SQLQuery i/lub DB? Bo includy niestety wyciąłeś i nie
    wiadomo co to, a chciałbym to wiedzieć.

    --
    howgh
    szemrany

  • 178. Data: 2015-11-22 13:17:39
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Nie. Dalej nie rozumiesz jak działa proces rekrutacji w IT i jak widać masz z tym
    problem.

    Taaa 30+ lat praktyki - ladne kilka programistycznej firm - i nie wiem jak sie
    odbywa proces rekrutracji :) Hihi

    > Zgrany zespół bywa ważniejszy niż umiejetności corncobów.

    > To jest *FAKT* wystepujacy w procesie rekrutacji IT

    *FAKT* moze byc sk..stwem, a na s..two nie nalezy sie godzic
    nawet jest jest bezspornym *FAKT*em.

> [...]
    wartościowego człowieka od
    > kogoś kto rzuca ciulami na lewo i prawo?

    A ja wole jednego prawdziwego _fachowca_ (nawet rzucajacego ciulami
    na lewo i prawo - przynajmnie latwo poznac ze czegos chce =>"gryzie trawe":)
    niz zgraje cichutkich i grzecznych "mietkich" lizusow (i donosicieli, a to baaardzo
    czeste wsrod pokolenia POliberalnego - _sam_ tego
    doswiadczylem nie raz wiec wiem o czym mowie:) miernych zawodowo,
    udajacych ze pracuja :). "Korporacyjnie" oczywiscie baardzo pooprawnych :).
    Kim ty jestes synek, zeby oceniac innych (np. "debilow PHPowcow",
    "kombinatorzy" itp) itp. Twoje "wykwity" ?
    To sa _zwykli ludzie poszukujacy pracy_!

    Jesli jest ich tak duzo to znaczy, ze z praca w Polsce _jest naprawde zle_!

    "Pochyl" sie nad nimi, doradz, pomoz/ukierunkuj, nawet naucz,
    jesli znajomi/koledzy.
    Tak postepuje (a przynajmniej powinien) polski mezczyzna,
    a nie wylacznie jak zarozumialy bufioniasty "przydupas" jakiegos
    (zwykle niepolskiego) pracodawcy.
    Jestes zwyklym zuczkiem pracujacym dla jakigos "feudala",
    a udajesz jakbys to ty "rozdawal karty".
    W dodatku w Twoja "fachowosc" po tych naszych dyskusjach
    calkiem juz zwatpilem (mimo ze miales od innych grupowiczow
    _naprawde_ niezle rekomendacje i spory kredyt zaufania)
    W dodatku godzisz sie na nieskazony nepotyzm/lapowkarstwo
    na zasadzie: "bo taka rzeczywistosc". Piiknie :)

    > Nie. Zmartwie Cie, nie.

    Martwisz mnie juz od dawna ;)

    > Duże firmy stać na stworzenie własnych biur HH. Duże firmy stać na podkradanie
    pracowników i robią
    > to. Duże firmy zadają sobie trud szpiegowania konkurencji i wyciągania co lepszych.

    Ja ja synek... (ja godaja slunzoki) ;)

    > Zderzenie z rzeczywistoscią bywa bolesne.

    > Nie. Kapitalizm czy coś z tej okolicy. Konkurencja rynkowa czy coś.

    Nie. Kapitalizm to jest np w amerykanskiej/angielskiej/koreanskiej/kanadyjskiej
    firmie w ktorej rekrutacja jest przeprowadzana normalnie, a o placy dowiaduje
    sie albo juz w ofercie , albo zaraz po procesie rekrytacji/testech rozmowach itp
    Ta placa jest juz wczesniej wiliczona i jest "w gornej strefie oplacalnosci",
    a nie w dolnej jak w feudalizmie.
    To pracodawca podaje ta stawke, a nie: "no to ile pan by chcial zarabiac
    i dlaczego tak duzo i dlaczego z ZUSem, a nie na "smieciowce" ?

    > Nie o tym mowa. Mowa o tym że zastepowanie C++ przez C# łatwo pomylić z zwykłym
    wzrostem C# bo
    > rynek rosnie.

    Przestan juz bzdurzyc o C# (ktorego _w ogole_ nie dotknales) bo zeby wypadaja...

    > To bardzo dobrze że tak wygląda.

    Chyba cie poj...lo !:) Przeciez to nie rynek , ale jego patologia :)

    > Nie gratuluj nam. To się nazywa wolny rynek. Sam wsponiales że o to walczyliście.
    To konsumuj.

    "Rynek" w ktorym dominuje patologia zwana korupcja i nepotyzmem
    jest "rynkiem meksykanskim", a nie zadnym wolnym czy kapitalizmem.
    Nie o taki walczylismy (a skonsumujesz go Ty i twoje dzieci: twoje kredyty +
    +320mld zadluzenia zagranicznego == kilka razy wiecej niz za Gierka,
    a jego - nie tak jak z dlugiem Gierka - nikt juz nie umorzy, vide Grecja:)
    My/ja jestem _w pelni niezalezny_ od dzisiejszej Polski (i zawodowo i zyciowo:)

    > Myślę że nie pasujesz do rzeczywistości.

    Przestac z tymi Twoimi domoroslymi "analizami" bo sie mdlo robi :)
    Pasuje/nie pasuje wielkie g.. cie to obchodzi.
    To moj (taki czy owaki) swiadomy wybor.
    To, ze ty sie dopasujesz do "kazdej" rzeczywistoscoi to coraz bardziej wierze :)
    Zreszta zapewne niedlugo zostaniesz poddany prawdziwemu "testowi dopasowania" :)

    > Nie. Nie masz pojęcia co to nepotyzm jak się okazuje.

    Hehe :)!

    > Nie w Polsce tylko. Na całym świecie. Bardzo mi przykro że świat okazał się być
    odmienny od
    > urojeń.

    Mam _zdecydowanie_ odmienne (in +) doswiadczenia z zagranicznymi
    rekruterami i pracodawcami niz polskimi.
    Nie bylo nigdy _ani ciut_ sugestii o lapowkach/protekcji itp.

    > Oto i nadchodzi! Czas gdzie nie trzeba przejmować się czy dany język jest
    prawidlowy do
    > rozwiązania problemu, wystarczy że da się żyć. I na produkcję! Uraaaa!

    Do rozwiazania wiekszosci problemow aplikacji www, obiegu dokumentow,
    workflow itp itd nadaje sie zdecydowane lepiej niz "sztywne" C++.
    W dodatku jest jezykiem _o wiele bezpieczniejszym_ i o _wiele bardziej
    "otwartym"_ w sensie kominikacji/sprzegu do innych jezykow/technologii.

    > I co było powodem nie przeprowadzenia się w miejsce gdzie jest praca?

    Jak to co ? Chcesz zostawic dziecko/dom/rodzine i blakac sie po swiecie?
    No to gratuluje :) Po kilku latach bedziesz obcy dla wlasnej corki/syna
    a i Zona stanie sie z czasem jakas taka inna. Potem zaczniesz sie pocieszac
    /zabijac czas, wpierw piwem a potem.. wodeczka albo i.. A potem to juz pojdzie
    "normalnie" :)
    PS: Zobacz sobie statystyki rozpadu Rodzin emigrantow polskich.
    PS1: Masz Rodzine, dzieci ?

    > Nie. To nie jest komplement.

    A ironiczna "glucha puszcza" to tak ? :)
    Zaiste "liberalny" relatywizm :)

    PS: Wez sie czlowieku skup na duskusji o j.programowania
    - bo juz od dawna probuje skierowac duskusje na ta domene -
    bo twoje swiatle "rady" i "analizy" czlowiekowi ktory ma wiecej
    samej praktyki zadowodej niz ty zyjesz,a (a zyje juz na tym swiecie
    60+ latek) sa zwyczajnie zenujace (zeby nie rzec - szczeniackie).

    AK

  • 179. Data: 2015-11-22 13:24:54
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "szemrany" <s...@o...off> napisał:

    > Ja tylko pytanie techniczne tutaj mam. Jaki DAL tutaj został użyty,

    DAL ? Nie rozumiem skrotu ? Chodzi o baze danych ?
    Jesli tak to ADOdb. Bardzo goraco polecam

    > czyli czym jest konkretnie SQLQuery i/lub DB?
    > Bo includy niestety wyciąłeś i nie wiadomo co to, a chciałbym to wiedzieć.

    SQLQuery o DB to moje wlasne prosciutkie (wrecz prostackie - to byla szybka
    robota a zlecenie wiec o "doskonalosci" ciezko mowic/ a nawet wspominac) wyroby.
    Chcesz ? Poszperam i odszukam. Nie ma problemu
    Tyle ze malo co pamietam bo to byl chyba 2003 rok :(
    Ale postaram sie poszukac jesli Ci to pomoze/cus ulatwi - szczegolnie dla Ciebie.

    PS: wez tez pod uwage, ze byl to moj _jedyny_ wiekszy pogram w PHP,
    wiec wiele "kanonow" moze byc bardziej Algolowych niz PHPowych

    AK

  • 180. Data: 2015-11-22 13:32:45
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Dla ulatwienia:
    Tu masz zestaw naglowkow samego API,
    czyli fachowo mowiac Modelu:
    http://wklej.to/go05Z
    Views (tempaty) i handlery (Components)
    sa gdzie indziej.

    Daj zanac ktore rzeczy by Cie interesowaly.
    (ze zrozumialych wzgledow nie moge Ci udostepnic/opublikowac
    wszystkiego mimo ze juz od dawna nikt juz tego nie uzywa
    - firmy juz nie ma- ale powaznie traktuje prawa autorskie nawet po 13 latach)

    AK