-
11. Data: 2012-08-10 12:44:27
Temat: Re: M550d - opinia
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2012-08-09 23:46, Tomasz Pyra wrote:
> Sprawdza temperaturę, jednak mimo wszystko życia turbinie to zapewne nie
> wydłuża.
Podobniez w takiej X6M jest zainstalowana jakas dodatkowa pompa
oleju smarujaca turbine wlasnie podczas uzycia start-stopu.
--
memento lorem ipsum
-
12. Data: 2012-08-10 12:53:27
Temat: Re: M550d - opinia
Od: "Radarro" <r...@g...pl>
megrims <m...@i...pl> napisał(a):
> a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)
A dzwiek to ma jaki? Jak prawdziwa 6-tka?
Czy normalna 4-ka, jak w byle folcwagenie? :)
RdR
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2012-08-10 14:05:39
Temat: Re: M550d - opinia
Od: Scypio <s...@p...fm>
Dnia 10.08.2012 Radarro <r...@g...pl> napisał/a:
> megrims <m...@i...pl> napisał(a):
>
>> a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)
>
> A dzwiek to ma jaki? Jak prawdziwa 6-tka?
> Czy normalna 4-ka, jak w byle folcwagenie? :)
Jak czterocylindrowy silnik może brzmieć jak sześciocylindrowy? A, no tak -
z głośników można dźwięk zapodać... pewnie jak ktoś lubi to nawet brzmienie
2.4L V8 z F1 mógłby wybrać... albo trzycylindrowca z poczciwej Syrenki.
Fajnie jakby jeszcze głośniki na zewnątrz grały :)
pozdrawiam,
--
scypio
-
14. Data: 2012-08-10 14:31:28
Temat: Re: M550d - opinia
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-08-10 14:05, Scypio wrote:
> Dnia 10.08.2012 Radarro<r...@g...pl> napisał/a:
>> megrims<m...@i...pl> napisał(a):
>>
>>> a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)
>>
>> A dzwiek to ma jaki? Jak prawdziwa 6-tka?
>> Czy normalna 4-ka, jak w byle folcwagenie? :)
>
> Jak czterocylindrowy silnik może brzmieć jak sześciocylindrowy?
Niektóre czwórki brzmią dość podobnie ;-) Tutaj kolekcja 4-rek i 6-tek:
http://www.youtube.com/watch?v=LaufcGDy-xc&feature=r
elated
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
15. Data: 2012-08-10 15:42:16
Temat: Re: M550d - opinia
Od: "cef" <c...@i...pl>
Myjk wrote:
>> ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
>> rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.
>
> Sprawdziłeś empirycznie, czy gdybasz? Na logikę (a o jej brak
> inżynierów nie posądzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie
> zadziała, dopóki turbawka nie osiągnie optymalnej i bezpiecznej
> temperatury.
Musi być wysoki próg zadziałania.
Po jeździe autostradowej, przy zjeździe z autostrady droga
podporządkowana - "start-stop" gasi na podjeździe.
Chyba, że uznał, że wystygło, albo za zimne było.
Ale raczej te systemy dziwnie obliczają, bo zimny silnik też gasi
(minuta po dopaleniu na pierwszych światłach)
-
16. Data: 2012-08-10 16:03:59
Temat: Re: M550d - opinia
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-08-10 15:42, cef pisze:
> Myjk wrote:
>
>>> ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
>>> rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.
>>
>> Sprawdziłeś empirycznie, czy gdybasz? Na logikę (a o jej brak
>> inżynierów nie posądzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie
>> zadziała, dopóki turbawka nie osiągnie optymalnej i bezpiecznej
>> temperatury.
>
> Musi być wysoki próg zadziałania.
> Po jeździe autostradowej, przy zjeździe z autostrady droga
> podporządkowana - "start-stop" gasi na podjeździe.
> Chyba, że uznał, że wystygło, albo za zimne było.
> Ale raczej te systemy dziwnie obliczają, bo zimny silnik też gasi
> (minuta po dopaleniu na pierwszych światłach)
Środowisko najważniejsze. Chuj z kosztami dla środowiska, jakie
generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
oleju. Ale te było wałkowane tu dziesiątki razy.
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
-
17. Data: 2012-08-10 18:01:20
Temat: Re: M550d - opinia
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2012-08-09 22:06, Myjk pisze:
> Thu, 09 Aug 2012 21:47:06 +0200, megrims
>
>> ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
>> rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.
>
> Sprawdziłeś empirycznie, czy gdybasz? Na logikę (a o jej brak inżynierów
> nie posądzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie zadziała, dopóki
> turbawka nie osiągnie optymalnej i bezpiecznej temperatury.
>
Nawet w durnym Fiacie tak jest, więc nie sądzę żeby w BMW było inaczej.
Jak "popałuję" spod świateł to przy następnych pokaże na wyświetlaczu -
system start&stop niedostępny i nie gasi silnika ;)
Pozdrawiam !
-
18. Data: 2012-08-10 20:34:49
Temat: Re: M550d - opinia
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-08-10 18:01, Cezary Daniluk pisze:
> W dniu 2012-08-09 22:06, Myjk pisze:
>> Thu, 09 Aug 2012 21:47:06 +0200, megrims
>>
>>> ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
>>> rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.
>>
>> Sprawdziłeś empirycznie, czy gdybasz? Na logikę (a o jej brak inżynierów
>> nie posądzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie zadziała, dopóki
>> turbawka nie osiągnie optymalnej i bezpiecznej temperatury.
>>
> Nawet w durnym Fiacie tak jest, więc nie sądzę żeby w BMW było inaczej.
> Jak "popałuję" spod świateł to przy następnych pokaże na wyświetlaczu -
> system start&stop niedostępny i nie gasi silnika ;)
Czyli system można obejść. Katować silnik cały czas :D
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
-
19. Data: 2012-08-10 21:00:47
Temat: Re: M550d - opinia
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 10-08-2012 16:03, megrims pisze:
> Środowisko najważniejsze. Chuj z kosztami dla środowiska, jakie
> generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
> oleju. Ale te było wałkowane tu dziesiątki razy.
A skąd pewność, że po ostrym pałowaniu kiedy wyłączenie mogłoby
zaszkodzić turbinie START-STOP będzie aktywny?
--
Pozdr.
-
20. Data: 2012-08-10 21:11:22
Temat: Re: M550d - opinia
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-08-10 21:00, DoQ pisze:
> W dniu 10-08-2012 16:03, megrims pisze:
>> Środowisko najważniejsze. Chuj z kosztami dla środowiska, jakie
>> generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
>> oleju. Ale te było wałkowane tu dziesiątki razy.
>
> A skąd pewność, że po ostrym pałowaniu kiedy wyłączenie mogłoby
> zaszkodzić turbinie START-STOP będzie aktywny?
>
Pewności nie ma. Ale jestem pewien, że taki system na trwałość
auta raczej pozytywnego wpływu nie ma.
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....