  • 61. Data: 2012-08-13 19:58:20
    Temat: Re: M550d - opinia
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-13 18:54, DoQ pisze:

    > No ok. Zrobili to po to aby spalał więcej.

    Zrobili to, bo taka moda i wszyscy się boją zielonych eko-terrorystów.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 62. Data: 2012-08-13 22:13:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-08-2012 19:58, megrims pisze:
    > Zrobili to, bo taka moda i wszyscy się boją zielonych eko-terrorystów.

    No jasne bo każdy prawdziwy motorowiec lubi spalać jałowo stojąc w
    miejscu :)

    --
    Pozdr.

  • 63. Data: 2012-08-16 17:37:56
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/08/2012 18:58, megrims wrote:

    > Zrobili to, bo taka moda i wszyscy się boją zielonych eko-terrorystów.

    Ja rozumiem gimbusów powtarzających te wyświechtane frazesy, ale że
    dorosły i myślący człowiek naskakuje tak na normy emisji, dzięki którym
    nie musi wychodzić z domu w masce jak w niektórych większych azjatyckich
    miastach?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 64. Data: 2012-08-16 20:07:32
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-16 17:37, kamil pisze:

> [...]
    > dorosły i myślący człowiek naskakuje tak na normy emisji, dzięki którym
    > nie musi wychodzić z domu w masce jak w niektórych większych azjatyckich

    IMO wszystkie działania EKO to jakaś ściema, PR i nakręcanie
    koniunktury. Koszt wyprodukowania i zezłomowania samochodu raz na 3 lata
    to większy koszt dla środowiska niż to co to auto spali.

    Niech zaczną robić auta, które nie będą się psuły i będą jeździły bez
    awarii 1.000.000 km. To będzie działanie ekologiczne. Technicznie da
    się, ale się nie opłaca. DO tego jeszcze zużycie materiałów i paliwa
    podczas rozruchu. Akumulator też trzeba czymś naładować. Z powietrza
    się na energia do rozruchu nie bierze. Ale każdy z nas jest inny
    i ma prawo do swojego zdania. Ja się z nikim nie będę kłócił. Może
    kiedyś zmienię zdanie. Na dzień dzisiejszy jestem sceptyczny.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 65. Data: 2012-08-17 00:30:39
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > No jasne bo każdy prawdziwy motorowiec lubi spalać jałowo stojąc w
    > miejscu :)

    Ja tam lubię słuchać swojego motorka. Spalaniem się nie przejmuje :-P

    --
    Mateusz Bogusz

  • 66. Data: 2012-08-17 16:14:39
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 16/08/2012 19:07, megrims wrote:

    > IMO wszystkie działania EKO to jakaś ściema, PR i nakręcanie
    > koniunktury. Koszt wyprodukowania i zezłomowania samochodu raz na 3 lata
    > to większy koszt dla środowiska niż to co to auto spali.

    Jesteś zdaje się inteligentnym facetem, a nie Mietkiem spod sklepu
    osiedlowego i powinieneś wiedzieć, że odpady powstałe przy produkcji o
    wiele łatwiej jest kontrolować, utylizować i składować w bezpieczny
    sposób, niż to co wyleci tyłem z dziesiątków tysięcy samochodów jeżdżące
    po mieście.

> [...]
    > i ma prawo do swojego zdania. Ja się z nikim nie będę kłócił. Może
    > kiedyś zmienię zdanie. Na dzień dzisiejszy jestem sceptyczny.

    Jesteś sceptyczny bo znasz fakty, czy jesteś bo tak i koniec? Energia na
    rozruch? Jaka konkretnie - możesz podać liczby i porównać to do energii
    potrzebnej na pracę silnika przez choćby minutę w korku (a jak wiemy, w
    dużych miastach korek potrafi oznaczać nawet i 15 minut bez ruchu)?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 67. Data: 2012-08-18 16:42:06
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > potrzebnej na pracę silnika przez choćby minutę w korku (a jak wiemy, w
    > dużych miastach korek potrafi oznaczać nawet i 15 minut bez ruchu)?

    liczb nie znam, ale wyobrazić sobie można dość łatwo.

    Chyba każdy sie zgodzi, ze rozruch silnika powoduje większe zużycie silnika
    niż jego praca.
    Oszczędność paliwa używając systemu Start-Stop w liczbach (w danych
    testowych, a nie fabrycznych) jest znikoma.
    Koszt zakupu samochodu z systemem start-stop w porównaniu do samochodu bez
    tego systemu jest zdecydowanie wyższy.
    Elementy użyte w samochodzie z systemem start-stop, zwłaszcza rozrusznik są
    (bardzo często) dokładnie takie same jak w normalnym samochodzie, wiec
    podlegają szubszemu zużyciu (oczywiście nie w hybrydach, bo tam
    rozrusznikiem czasem jest silnik elektryczny).
    Dodatkowe elementy systemu to dodatkowe koszty produkcji i dodatkowe koszty
    eksploatacji - także ostatecznie utylizacji.

    No i faktycznie bardzo interesuje mnie pomiar czystości spalin przez
    pierwsze kilka sekund pracy silnika, który własnie sie uruchomił na
    skrzyżowaniu i natychmiastowo został obciążony podszas ruszania auta... a co
    za tym idzie bilans samochodu chodzącego na wolnych obrotach i takiego, co
    to odpala i od razu jedzie. Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby komputer
    potrzebował kilku sekund na optymalizacje składu mieszanki po rozruchu.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143

  • 68. Data: 2012-08-25 21:17:45
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 10 Aug 2012 20:34:49 +0200, megrims <m...@i...pl>
    wrote:

    >Czyli system można obejść. Katować silnik cały czas :D

    Zaraz, w jakiejś b-klasie się go dało wyłączyć przyciskiem. Tutaj się
    nie da?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 69. Data: 2012-08-25 21:54:18
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-25 21:17, jerzu pisze:

    > Zaraz, w jakiejś b-klasie się go dało wyłączyć przyciskiem. Tutaj się
    > nie da?

    Trochę zgłębiłem temat. Na 100% w Audi start/stop nie zadziała, jeśli
    motoryna jest rozgrzana. Myślę, że podobnie jest w BMW i innych markach.
    Jedziemy 250 autostradą i zjeżdżamy z niej i stajemy na czerwonym
    świetle. Myślę, że turbina by nie przeżyła zbyt wielu takich sytuacji.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....