  • 11. Data: 2013-10-25 13:41:04
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT - postęp.
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20131025115318.65862dcb@babcia-workstation...

    > Musiała zwolnić bo zbliżamy się do kresu możliwości jakie można z
    > krzemu uzyskać. Dlatego w tej chwili w miejsce wyścigu o szybszy zegar
    > pojawił się wyścig o ilośc rdzeni.
    >
    > Zdrówko

    Panowie, myślę że i Gigaherców i ilości rdzeni starczyłoby nam jeszcze
    z dużym naddatkiem gdyby programiści nauczyli się (zaraz pojawią się
    głosy obrażonych) efektywnie pisać programy (albo gdyby od nich tego
    wymagano).
    Różnica w objętości kodu pomiędzy arkuszem np. Lotus 123, czy Framework
    z czasów XT/AT 286 a obecnymi arkuszami nie jest uzasadniona większymi
    możliwościami współczesnych arkuszy ani ich graficznymi wodotryskami.
    To po prostu bardzo nieefektywnie napisane programy.

    Podobnie przypomnijcie sobie baaardzo dawne wersje AutoCada (zgoda
    nie było renderingu), bazy danych czy programy do obróbki danych
    statystycznych.

    Przywołuję te typy programów które były używane na pierwszych PCtach.
    Mieszczono je 2-3 dyskietkach, zajmowały poniżej 1 MB RAMu.
    Ale wtedy programiści "cyzelowali" kod, pilnowali każdego kilobajta.

  • 12. Data: 2013-10-25 21:34:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mieszczono je 2-3 dyskietkach, zajmowały poniżej 1 MB RAMu.
    > Ale wtedy programiści "cyzelowali" kod, pilnowali każdego kilobajta.

    Musi napisales kilka (do)dupnych programow skoro wiesz tyle.

  • 13. Data: 2013-10-25 21:37:34
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Nawiązując do tematu proponuję dyskusję o widocznym postępie w PCtach.
    > Pierwszym przykładem było chyba przejście XT na AT.
    > Następnie 386DX itd.

    Między fazy, o których piszesz, można jeszcze wstawić dokładanie
    koprocesorów matematycznych. Pamiętam, jak w swoim PC AT 286 16 MHz na
    procesorze firmy Harris, dołożyłem zakupiony za 300000 PLZ koprocesor.
    Malowanie w AutoCAD nareszcie zyskało blask!

    Tą płytę mam do dziś. Jeszcze rok temu działała wyśmienicie, teraz też
    pewnie by poszła.

    --
    Grzexs

  • 14. Data: 2013-10-25 21:41:31
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.10.2013 13:41, michalek pisze:
> [...]
    > możliwościami współczesnych arkuszy ani ich graficznymi wodotryskami.
    > To po prostu bardzo nieefektywnie napisane programy.

    Zależy czym mierzysz efektywność. Dla wielu efektywność to jest maksimum
    efektu przy minimum wysiłku.

    Owszem, może by i dało się napisać OpenOffice/Worda tak żeby <uwaga duże
    uproszczenie> mając 10x więcej funkcjonalności, zużywał 10x tyle zasobów
    co ChiWriter</uwaga>, ale to by wymagało żeby ktoś przy tym ślęczał
    wyduszając każdy bajt i cykl procesora, zaś kod byłby trudniejszy w
    utrzymaniu.

    p. m.

  • 15. Data: 2013-10-25 21:50:43
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > Mieszczono je 2-3 dyskietkach, zajmowały poniżej 1 MB RAMu.
    > Ale wtedy programiści "cyzelowali" kod, pilnowali każdego kilobajta.

    Cyzelowali, owszem. Dzisiaj też to robią ale inaczej bo świat systemów
    operacyjnych i narzędzi nie stoi w miejscu.
    BTW: Czy wiesz jakie wtedy były narzędzia do produkcji software a jakie
    są teraz?

    Zresztą i dzisiaj możesz użyć w/w "wycyzelowanych" narzędzi - coś Ci w tym
    przeszkadza bo mnie nie?

    --
    marfi

  • 16. Data: 2013-10-27 10:19:16
    Od: "Moophone" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    net...
    > Nawiązując do tematu proponuję dyskusję o widocznym postępie w PCtach.
    > Pierwszym przykładem było chyba przejście XT na AT.
    > Następnie 386DX itd.

    Czesc,

    Pamietamy! ;)

    Pierwszy pecet ? XT 2Mhz bez turbo, z turbo 4 Mhz ;) 640kB RAM
    Przy POST tam ramka sie rysyowala a nie wyswietlala.
    Wszystko do pracy miescilo sie na 2 dyskietkach 5,25 cala 360-tkach.
    Pierwszy HDD ? 20MB !! MFM
    Pierwsza gra? Sopwith !! Prince of persia a i Test Drive ( wymagal VGA,
    monitor mono) no i LARRY leisure suit!!!
    Pierwsze wirusy ( Dir2) i antywirusy polskie MKSVIR-y. Polski edytor teksty
    TAG! to bylo cos.
    No i te monitory.. bursztynowy.
    Hercules ( 256 odcieni szarosci) pozniej cos co nazywalo sie MGA ( takie pol
    hercules pol CGA(4kolory)
    W koncu VGA , 800x600 ledwo monitor wytrzymywal te jpgi z golymi babami :)
    Ach te wycieszki na gielde komputerowa na grzybowska, kopiowanie po
    kolegach.
    Dziw bierze wtedy zadnych licencji nie trzebabylo mniec! a jedyne
    zabezpieczenie w grach to byly pytania sprawdzajace czy masz wystarczajaca
    ilosc lat ;) ( larry:)
    Pozniej to juz z gorki 286 16Mhz , 386 SX , pierwszy dysk 120MB.
    Eksperymenty z pierwszymi AMD i pierwsze Pentium 90 ktore sie robilo na
    120Mhz!
    Pierwszego Need For Speeda, Dooma po sieci przez LPT1 , Quake DeatchMatch
    TEST i sieci na 8 osob!!! ( nikt wtedy nie gral myszka, wyszstko na
    klawiszach!)

    Ehh szkoda gadac!

    Pozdr
    Mirek

  • 17. Data: 2013-10-27 10:43:21
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 10:19:16 +0100, Moophone napisał(a):

> [...]
    > Pierwszego Need For Speeda, Dooma po sieci przez LPT1 , Quake DeatchMatch
    > TEST i sieci na 8 osob!!! ( nikt wtedy nie gral myszka, wyszstko na

    Tak w między czasie niesamowity skok był na:
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://upload.wik
    imedia.org/wikipedia/commons/3/34/AMD_486_DX4_100_SV
    8B_Front.jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/
    wiki/File:AMD_486_DX4_100_SV8B_Front.jpg&h=649&w=650
    &sz=81&tbnid=oCQRspSO5n3CZM:&tbnh=93&tbnw=93&zoom=1&
    usg=__4ESZ_eDow6WvSTl1IKQzv95MRns=&docid=9yFKz84GW0U
    prM&sa=X&ei=COBsUreYBYeVtQaOyYG4BA&sqi=2&ved=0CFUQ9Q
    EwAw

  • 18. Data: 2013-10-27 11:02:00
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze, zeby developerzy softu potrafili zrobic z nich uzytek...

    Robią.

    > Poki co 7-zipy i wiele innych mniejszych oraz wiekszych aplikacji jedzie
    > na 1 rdzeniu a pozostale 5 kurzy sie.

    Nie wiem jak 7-zip, ale Winrar ma wbudowany benchmark w którym możesz
    włączyć / wyłączyć wielowątkowość (i sprawdzić różnicę wydajności), a Wizip
    potrafi użyć już nie tylko CPU ale i GPU (OpenCL).

  • 19. Data: 2013-10-27 13:42:02
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > No i te monitory.. bursztynowy.
    > Hercules ( 256 odcieni szarosci) pozniej cos co nazywalo sie MGA ( takie

    Gdzieś Ty w Herculesie 256 odcieni szarości zobaczył? Był czarny, biały
    i bright, ale tylko w trybie tekstowym. Się emulatory CGA instalowało,
    żeby pograć. Kilka ich było, a czasem żaden nie pomagał. Ja miałem HGC z
    polskimi znakami w mazovii - full wypas!

    --
    Grzexs

  • 20. Data: 2013-10-27 15:27:07
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-10-27 11:02, maX pisze:

> [...]
    > włączyć / wyłączyć wielowątkowość (i sprawdzić różnicę wydajności), a
    > Wizip potrafi użyć już nie tylko CPU ale i GPU (OpenCL).

    Eeee... u mnie 7-zip 64bit używa wszystkich rdzeni.