  • 21. Data: 2013-10-27 16:54:57
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT - postęp.
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 27 Oct 2013 10:43:21 +0100
    Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Tak w między czasie niesamowity skok był na:
    > http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://upload.wik
    imedia.org/wikipedia/commons/3/34/AMD_486_DX4_100_SV
    8B_Front.jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/
    wiki/File:AMD_486_DX4_100_SV8B_Front.jpg&h=649&w=650
    &sz=81&tbnid=oCQRspSO5n3CZM:&tbnh=93&tbnw=93&zoom=1&
    usg=__4ESZ_eDow6WvSTl1IKQzv95MRns=&docid=9yFKz84GW0U
    prM&sa=X&ei=COBsUreYBYeVtQaOyYG4BA&sqi=2&ved=0CFUQ9Q
    EwAw

    Lepszy był moment później Am5x86-133, który był defacto coś jak 486DX4 (mnożnik x3) z
    mnożnikiem x4. Podkręcał się łatwo na 160MHz a niekiedy nawet i na 200MHz :)

    P.

  • 22. Data: 2013-10-27 17:48:28
    Od: "Art" <w...@o...plWYWAL>

    Kilka ich było, a czasem żaden nie pomagał. Ja miałem HGC z
    > polskimi znakami w mazovii - full wypas!

    heheh a ja musiałem zaprogramować literki w drajwerze do igłówki STARa - bo
    kod leciał w mazovii a eprom miała zaszyty jakiś inny =
    udało się - jaka była radocha oddać prace dosentowi wydrukowana na drukarce
    :) heheh

  • 23. Data: 2013-10-27 17:57:27
    Od: "Moophone" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Gdzieś Ty w Herculesie 256 odcieni szarości zobaczył? Był czarny, biały i
    > bright, ale tylko w trybie tekstowym. Się emulatory CGA instalowało, żeby
    > pograć. Kilka ich było, a czasem żaden nie pomagał. Ja miałem HGC z
    > polskimi znakami w mazovii - full wypas!

    Mozliwe, w kazdym razie hercules wcal nie byl taki slaby ;)

    Pozdr
    Mirek

  • 24. Data: 2013-10-27 17:58:35
    Od: "Moophone" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    e.net...
> [...]
    usg=__4ESZ_eDow6WvSTl1IKQzv95MRns=&docid=9yFKz84GW0U
    prM&sa=X&ei=COBsUreYBYeVtQaOyYG4BA&sqi=2&ved=0CFUQ9Q

    Nie wiem czy dobrze pamietam ale procz AMD, i INTELa byla jeszcze 3 firma
    ktora robila procki
    Nie pamietam nazwy, ale cos na K..

    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 25. Data: 2013-10-27 18:02:58
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 27 Oct 2013 17:58:35 +0100
    "Moophone" <m...@g...pl> wrote:
    > Nie wiem czy dobrze pamietam ale procz AMD, i INTELa byla jeszcze 3 firma
    > ktora robila procki
    > Nie pamietam nazwy, ale cos na K..

    W czasach 486 były jeszcze: Cyrix, ST, UMC, nie wiem czy nie TI (texas instr.) oraz
    jakiś wynalazek pseudo-asynchroniczny na N. chyba, z dziwnym zegarem.

    P.

  • 26. Data: 2013-10-27 21:37:16
    Od: Boogie <b...@o...pl>

    W dniu 2013-10-25 21:50, marfi pisze:
    > Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Cyzelowali, owszem. Dzisiaj też to robią ale inaczej bo świat systemów
    > operacyjnych i narzędzi nie stoi w miejscu.
    > BTW: Czy wiesz jakie wtedy były narzędzia do produkcji software a jakie
    > są teraz?
    >
    > Zresztą i dzisiaj możesz użyć w/w "wycyzelowanych" narzędzi - coś Ci w
    > tym przeszkadza bo mnie nie?

    Dzisiejsze narzędzia pozwalają tworzyć dobre skuteczne programy ludziom
    niewykształconym. Współcześni koderzy mają zerową wiedzę na tle
    programistów z lat ubiegłych, a efektem jest niestety wolna praca z
    racji nadmiaru kodu. To nie jest tak, że widać to tylko w klasycznym
    oprogramowaniu ale też w stronach internetowych pisanych z użyciem
    szablonów i kreatorów czy też wykorzystywaniu bibliotek które z racji
    swojej ogólności lepiej byłoby zastąpić własnymi... Programy napisane w
    VB, wybaczcie, nigdy nie będą dobre - kod będzie łatwy w utrzymaniu i to
    jedyny plus tego typu oprogramowania.

  • 27. Data: 2013-10-27 21:40:30
    Od: Boogie <b...@o...pl>

    W dniu 2013-10-27 10:19, Moophone pisze:

    > Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    > Ach te wycieszki na gielde komputerowa na grzybowska, kopiowanie po
    > kolegach.
    > Dziw bierze wtedy zadnych licencji nie trzebabylo mniec! a jedyne
    > zabezpieczenie w grach to byly pytania sprawdzajace czy masz
    > wystarczajaca ilosc lat ;) ( larry:)
    > Pozniej to juz z gorki 286 16Mhz , 386 SX , pierwszy dysk 120MB.
    > Eksperymenty z pierwszymi AMD i pierwsze Pentium 90 ktore sie robilo na
    > 120Mhz!
    > Pierwszego Need For Speeda, Dooma po sieci przez LPT1 , Quake
    > DeatchMatch TEST i sieci na 8 osob!!! ( nikt wtedy nie gral myszka,

    To co napisałeś to prawdziwe wspomnienia. Żal tamtych lat, pasji ludzi
    którzy z tak słabych sprzętów tworzyli cuda no i internautów - ludzie
    których na początku można było spotkać w sieci byli wyjątkowi pod każdym
    względem. A dziś... - szkoda słów.

  • 28. Data: 2013-10-27 22:26:54
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > bo kod leciał w mazovii a eprom miała zaszyty jakiś inny =
    > udało się - jaka była radocha oddać prace dosentowi wydrukowana na

    Ja miałem (i - co ciekawe - ciągle mam i zupełnie przyzwoicie działa w
    sytuacjach awaryjnych) Panasonica KX-P1181i. Kupiłem ją za 4200000
    (słownie: cztery miliony dwieście tysięcy) PLZ. I okazało się, że w ma
    mazovię! Ale żeby nie było tak fajnie, to przed każdym drukiem trza było
    wysłać jakiś trzybajtowy kod. Jako gratis do tej drukarki dodawali
    edytor "Słowo", który polskie znaczki drukował metodą dodrukowywania
    apostrofów i przecinków - dość marnie to wyglądało. Potem udało mi się
    dostosować ChiWritera do wykorzystania wszelkich możliwości tej drukarki
    (słynny ChiScript, który, jak mawiano, jedynie jego twórca rozumie, a i
    to nie do końca) i bardzo długo używałem tego tandemu. Ludziki
    przychodzili do mnie drukować prace dyplomowe i kasa szła!
    --
    Grzexs

  • 29. Data: 2013-10-27 22:30:30
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Mozliwe, w kazdym razie hercules wcal nie byl taki slaby ;)

    Nie był. Rozdzielczością bił na głowę CGA i EGA. Podobno były też
    kolorowe Herkulesy, ale, zdaje się, niekompatybilne z niczym i to je
    dobiło.
    --
    Grzexs

  • 30. Data: 2013-10-27 23:31:35
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    > W czasach 486 były jeszcze: Cyrix, ST, UMC, nie wiem czy nie TI (texas instr.) oraz
    jakiś wynalazek pseudo-asynchroniczny na N. chyba, z dziwnym zegarem.

    TI na pewno robił 486dx4, bo sam miałem taki.
    Krzysiek