    From: "michalek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Łza się w oku kręci. XT - postęp.
    Date: Fri, 25 Oct 2013 13:41:04 +0200

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20131025115318.65862dcb@babcia-workstation...

    > Musiała zwolnić bo zbliżamy się do kresu możliwości jakie można z
    > krzemu uzyskać. Dlatego w tej chwili w miejsce wyścigu o szybszy zegar
    > pojawił się wyścig o ilośc rdzeni.
    >
    > Zdrówko

    Panowie, myślę że i Gigaherców i ilości rdzeni starczyłoby nam jeszcze
    z dużym naddatkiem gdyby programiści nauczyli się (zaraz pojawią się
    głosy obrażonych) efektywnie pisać programy (albo gdyby od nich tego
    wymagano).
    Różnica w objętości kodu pomiędzy arkuszem np. Lotus 123, czy Framework
    z czasów XT/AT 286 a obecnymi arkuszami nie jest uzasadniona większymi
    możliwościami współczesnych arkuszy ani ich graficznymi wodotryskami.
    To po prostu bardzo nieefektywnie napisane programy.

    Podobnie przypomnijcie sobie baaardzo dawne wersje AutoCada (zgoda
    nie było renderingu), bazy danych czy programy do obróbki danych
    statystycznych.

    Przywołuję te typy programów które były używane na pierwszych PCtach.
    Mieszczono je 2-3 dyskietkach, zajmowały poniżej 1 MB RAMu.
    Ale wtedy programiści "cyzelowali" kod, pilnowali każdego kilobajta.