  • 1. Data: 2009-07-18 09:50:01
    Temat: Lustrzane Falcony - doświadczenia?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Zacznijmy od tego, że rozważam te słoiki tylko w kategoriach zabawy - rozrywki.
    "Poważne" szkła do pracy mam, a takie chce sobie kupić bo kiedyś miałem Rubinara
    500/8 i bardzo mile go wspominam.
    Nie wszyscy lubią kontrowersyjny "bokeh" (nawet się nie zastanawiałem, żeby
    wziąć go w cudzysłów), do tego radzieckie wynalazki męczyły różne przypadłości
    związane z niewielką powtarzalnością produkcji czy naprawdę marnym wykonaniem.
    Mnie akurat ten Rubinar trafił się wyjątkowo ostry, ale sprzedałem go
    przechodząc na cropową cyfrę parę lat temu i tak mi czegoś brakowało. Nawet
    rozważałem, żeby kupić do cropa Rubinara 300/4.5 ale jak na złość wtedy je
    wywiało.
    Proszę o nieuświadamianie mnie jakie "cuda" gwarantuje obiektyw lustrzany - znam
    GO, znam bokeh, znam stałą przesłonę i niski kontrast :-)

    No ale do rzeczy - firma Falcon zdobyła już rzeszę wielbicieli - głównie za
    sprawą fiszaja 8/3.5 no i portretówki 85/1.4. A jak wygląda sprawa luster?
    Uzupełniając - zupelnie mnie nie interesują długoogniskowe szkiełka soczewkowe -
    lecące pewnie na konstrukcji Danubii 500/8 itd. Tylko lustrzaki (Nikon) - z
    powodu przeze mnie lubianego bokehu i w sumie niedużej wielkości.

    W grę wchodzą 3 konstrukcje:
    Falcon 500/6.3 - ten ma wystukane na tubusie literki DX - nie kryje pełnej
    klatki???
    Falcon 500/8 - najmniejsza odległość ostrzenia - tego obstawiam
    Falcon 800/8 - ten właściwie odrzucam - niepotrzebna mi taka ogniskowa z takim
    światłem.

    Zostaje więc 500/6.3 i 500/8. Ma ktoś może porównanie ich do Rubinarów 500/5.6
    oraz 500/8? Domyślam się, że ilość soczewek/grup będzie identyczna, stąd Falcon
    ma jasność 6.3 bo taką naprawde miał jaśniejszy Rubinar.
    Czy one są w ogóle ostre? (mosz sample?)
    Jak wygląda mechanika (zakładam, że w stosunku do radzieckich to super, ale
    lepiej spytać)?
    Czy 6.3 jest ostrzejszy od 8?
    Jak z powtarzalnością?
    I co za idiota zrobił część z wymienionych szkieł białych? ;-)
    Skłaniałbym się ku 500/8 - światło nie jest problemem (już w analogu przy ISO
    400 sobie radziłem, a teraz FX rozbestwia), ale 6.3 miałoby niezaprzeczalną
    zaletę łatwiejszego ostrzenia - niby tylko 2/3 działki, ale to może być różnica.

    Słowem - jeśli ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia z tymi szkłami - bardzo prosze
    o wypowiedź.
    Trzeba sobie coś kupić z okazji Święta Lasu :-D

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2009-07-18 10:17:45
    Temat: Re: Lustrzane Falcony - doświadczenia?
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    >
    > --
    > Adam 'Adak' Kępiński    a...@t...pl    GG: 1004327
    > "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

    Twoja Sprawa jak sie obchodzisz z wlasnymi pienidzmi , ale
    pozostawilbys po sobie przynajmniej dobre wspomnienie gdybys te
    pieniadze dal komus rzeczywiscie potrzebujacemu - ot chocby jakiejs
    matce wychowujacej samotnie dzieci , zreszta potrzebujacych jest
    wielu. Albo chociazby zrobic prezent swoim rodzicom .

    a tak jesli kupisz sobie cos takiego to co najwyzej ktos pomysli sobie
    co za nierozsadny facet.

  • 3. Data: 2009-07-18 10:21:35
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

> [...]
    > matce wychowujacej samotnie dzieci , zreszta potrzebujacych jest
    > wielu. Albo chociazby zrobic prezent swoim rodzicom .

    Ojeja, ojeja, a co to ma wspólnego z tematem?

    > a tak jesli kupisz sobie cos takiego to co najwyzej ktos pomysli sobie
    > co za nierozsadny facet.

    Ide się przytulić do misia...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 4. Data: 2009-07-18 10:28:31
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Zacznijmy od tego, że rozważam te słoiki tylko w kategoriach zabawy -
    > rozrywki.

    nie szkoda Ci pieniędzy?

    pogogluj sobie zamiennie z marką Samyang - to to samo

    np. http://canon-board.info/showthread.php?t=48319

    jedyny przyzwoity Samyang to fisheye (bo tani i w miare ok) i jakaś
    portretówka w stylu 85/1.8

    pozdry
    Olo

  • 5. Data: 2009-07-18 10:34:47
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > nie szkoda Ci pieniędzy?

    Szkoda by mi byłó gdybym kupił w ciemno i dostał nędzę.

    > jedyny przyzwoity Samyang to fisheye (bo tani i w miare ok) i jakaś
    > portretówka w stylu 85/1.8

    To to już napisałem, bo to są te same szkła.

    Pytanie dlaczego mój Rubinar 500/8 był ostry?... A był bo mam skany w bodajże
    2000 czy 4000dpi :>

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 6. Data: 2009-07-18 10:43:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=23225

    Tam jest test samyangów/falconów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 7. Data: 2009-07-18 10:46:52
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Pytanie dlaczego mój Rubinar 500/8 był ostry?... A był bo mam skany w bodajże
    > 2000 czy 4000dpi :>
    >
    > --

    a czemu byl ?
    juz go nie masz`?
    pozbyles sie ?
    sam widzisz ze nie byl potrzebny.

    ja tam wolabym dac te pieniadze jakiejs autentycznej matce-polce ,
    albo i bidnemi pijakowi na ulicy niz jakiemus azjacie sprzedajacemu g
    w opakowaniu w ksztalcie obiektywu. Nie zebym mial cos przeciw
    azjatom , tylko ze matka-polka jest mi duchowo blizsza a i pijaczyna
    potrafi byc sympatyczny - z azjata bym sie nie dogadal.

  • 8. Data: 2009-07-18 10:50:30
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=23225

    Właśnie to wyguglałem.
    Niestety sample są na cropie to raz, a dwa że na ISO800 :-/

    Nie ma któregoś z tych lsutrzaków ktoś z Wawy? Bym sobie przepstrykał i albo
    zaakceptował, albo odesłał w mrok niepamięci.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 9. Data: 2009-07-18 10:56:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Właśnie to wyguglałem.
    > Niestety sample są na cropie to raz, a dwa że na ISO800 :-/

    Na iso 800, bo przy takich ogniskowych ciężko o nieporuszone zdjęcie w
    takich warunkach. Nawet ze stabilizacją. Bezpieczniej w testach było
    użyć krótszych czasów.

    Mowisz - kropy?
    http://jabbafoto.nazwa.pl/zdj%eacia/priv/test/500_6,
    3/IMGP4179.JPG

  • 10. Data: 2009-07-18 10:59:53
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > a czemu byl ?

    A temu, że go sprzedałem.

    > juz go nie masz`?

    Jak go sprzedałem to jak mogę go mieć?

    > pozbyles sie ?

    Nie rozumiesz co napisałem?

    > sam widzisz ze nie byl potrzebny.

    Oczywiście że nie był.
    Jakbym potrzebował takiej ogniskowej do prawdziwych zasotsowań to celował w
    Nikkora 400/2.8 i może TCx1.4.
    Był fajny do zabawy, produkował fajne obrazki, ale to co robiłem z nim na siłą
    rzeczy pełnoklatkowym analogu ze stosunkowo jasną matówką, nie bardzo dało się w
    owym czasie powtórzyć na cropowym D100/D70s.

> [...]
    > azjatom , tylko ze matka-polka jest mi duchowo blizsza a i pijaczyna
    > potrafi byc sympatyczny - z azjata bym sie nie dogadal.

    A to już Twoja sprawa - ale nie za bardzo rozumiem czemu to tu piszesz.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327