  • 11. Data: 2009-09-02 11:38:59
    Temat: Re: Lupa do K200d
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Vituniu napisał(a):
    > O.. czyli jest jakis argument za...
    > Hm... czy lupka znosi korekcje wbudowana w sam okular?

    Wydaje mi się, że korekcje się kumulują.
    Ja w każdym razie musiałem skorygować ustawienie w aparacie.

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2009-09-02 18:30:07
    Od: "tramp" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Im wiecej czytam, tym trudniej mi sie zdecydowac... :(
    >
    > Zastanawiam sie nad muszla z lupa do K200d.
    > Mozliwosci sa nastepujace:
    > - Nikon DK-21M za jakies 100,-
    > - Pentax O-ME53 za okolo 150,-
    > - KPS U-13C za mniej-wiecej 190,-

    ***
    ja używam tego z K200D
    http://www.tech-blog.pl/2008/814/modyfikacja-muszli-
    ocznej-nikon-dk-21-i-okularu-powiekszajacego-dk-21m

  • 13. Data: 2009-09-02 21:13:10
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Vituniu wrote:
    > Mnie od tego zakupu popchnela ostatnia sesja portretowa z otwarta
    > 50/1.4...
    > Beznadziejnie zawalilem sprawe... :/

    Skad ja to znam. :) Za to jesli juz trafisz, to jest bajka.

    Matowke z klinem i mikrorastrem jak rozumiem masz...? Ja dopiero niedawno
    sprawilem sobie cos takiego (na eBay'u - wyszlo lacznie jakies 23 USD),
    komfort jest nieporownywalnie wyzszy. Choc wciaz przeszkadza maly wizjer.
    Matowka jakas Chinska, bezfirmowa, ale na jakosc wykonania i dzialanie
    narzekac nie moge - wymiana trwa 20 sekund, nie trzeba niczego kalibrowac,
    pomiar ekspozycji dziala jak powinien...

    k,

  • 14. Data: 2009-09-03 07:03:10
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Matowke z klinem i mikrorastrem jak rozumiem masz...?

    A nie mam... :)

    Troche sie spoznilem na akcje zamawiania tychze hurtem
    na pentax.org.pl. Z reszta moze i dobrze, bo jakosc ich
    wykonania okazala sie troche dyskusyjna. :/

    Chyba lepsze efekty dalaby samorobka jakas.

    > Matowka jakas Chinska, bezfirmowa, ale na jakosc
    > wykonania i dzialanie narzekac nie moge - wymiana
    > trwa 20 sekund, nie trzeba niczego kalibrowac,
    > pomiar ekspozycji dziala jak powinien...

    Hm... poszperam, poczytam... Moze sie skusze...
    a moze jednak trzeba bedzie dozbierac do Katz Eye.

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 15. Data: 2009-09-05 09:37:45
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Vituniu wrote:
    > Troche sie spoznilem na akcje zamawiania tychze hurtem
    > na pentax.org.pl. Z reszta moze i dobrze, bo jakosc ich
    > wykonania okazala sie troche dyskusyjna. :/

    O, co konkretnie bylo nie tak? Ja kupilem takie cos:
    http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=12
    0454468128
    ...i biorac pod uwage cene nie moge narzekac na jakosc - matowka jest
    idealnie docieta, klin i mikropryzmaty wygladaja ok. Na pewno nie czuje
    potrzeby doplacania niemalych pieniedzy do KatzEye. Swoja droga ww. pasuje
    tez do innych modeli Pentaksa.

    k,

  • 16. Data: 2009-09-05 13:19:53
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > O, co konkretnie bylo nie tak?

    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=507755
    Strony 45-46

    > Ja kupilem takie cos: (...) i biorac pod uwage cene

    Sciagales do kraju? Mozna wiedziec jaki koszt wyszedl?

    > nie moge narzekac na jakosc - matowka jest
    > idealnie docieta, klin i mikropryzmaty wygladaja ok.

    Moze kwestia szczescia, moze producent mial lepszy dzien? ;)

    Wycyganilem od znajomka (pozdrawiam) beznadziejnie
    martwa Praktice B... matowka juz wypruta, wieczorem
    zabieram sie za szlifowanie... ciekaw jestem efektu.

    A wlasnie: jakis patent na bezpieczne przechowanie
    wyjetej oryginalnej matowki??

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 17. Data: 2009-09-05 15:35:00
    Temat: Re: Re: Lupa do K200d
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sat, 5 Sep 2009 06:19:53 -0700 (PDT), Vituniu <v...@g...com>
    wrote:

    >Wycyganilem od znajomka (pozdrawiam) beznadziejnie
    >martwa Praktice B... matowka juz wypruta, wieczorem
    >zabieram sie za szlifowanie... ciekaw jestem efektu.

    Próbowałem z matówką z Zenita. Efekt, eufemistycznie mówiąc,
    nienajlepszy. Skończyło się zakupem matówki o której pisał
    przedpiszca. Pełna satysfakcja.
    Uważaj na kurz! Robiłem to w komorze laminarnej.

    >A wlasnie: jakis patent na bezpieczne przechowanie
    >wyjetej oryginalnej matowki??

    Foliowa torebka strunowa + pudełeczko.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 18. Data: 2009-09-05 17:32:42
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Vituniu wrote:
    > Sciagales do kraju? Mozna wiedziec jaki koszt wyszedl?

    US $19,90. Wysylka gratis (przyszlo w cienkiej, papierowej kopercie, ale
    sama matowka byla w pudeleczku, wiec nic sie jej nie stalo - zreszta
    czesto zamawiam zagranica i jak dotad nie mialem problemow). Placilem
    oczywiscie paypalem.

    > Moze kwestia szczescia, moze producent mial lepszy dzien? ;)

    Moze. :) Co prawda matowka jest plastikowa (oryginalna z Pentaksa tez taka
    byla - z tego co pamietam np. w starych Zenitach siedziala szklana),
    ale... tak jak pisalem - wyglada OK.

    Daj znac, co wyszlo ze szlifowania. Zapewne nielatwo jest cos takiego
    obrobic, szczegolnie nie majac odpowiednich narzedzi. A i minimalna
    roznica w grubosci moze stanowic problem (przesunieta plaszczyzna
    ostrosci).

    > A wlasnie: jakis patent na bezpieczne przechowanie
    > wyjetej oryginalnej matowki??

    Foliowy woreczek z zamknieciem + pudelko na filtr...? Ja swoja wlozylem do
    folii i pudelka, w ktorym przyszla matowka z eBay'a.

    k,

  • 19. Data: 2009-09-05 17:40:31
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Próbowałem z matówką z Zenita. Efekt, eufemistycznie
    > mówiąc, nienajlepszy.

    :) Dla porzadku zapytam: z jakiego Zenita?

    > Skończyło się zakupem matówki o której pisał
    > przedpiszca. Pełna satysfakcja.

    Ponownie zapytam o koszt calkowity (VAT/clo/transport)?

    > Uważaj na kurz! Robiłem to w komorze laminarnej.

    Rekawiczki lateksowe z apteki, odkurzona lazienka
    po kapieli, nie dyszec w komore lustra... bedzie musialo
    wystarczyc.

    BTW: na ile delikatna jest powierzchnia "robocza" matowki?
    Ta z rastrem/fresnelem/klinem?
    Uszkodze ja dotykajac niechcacy paluchem?
    Czy problem tkwi tylko w ewentualnym (i niemal
    niemozliwym do usuniecia) zabrudzeniu?

    A jesli juz sie zapaskudzi i "grucha" nie pomaga, to czym czyscic?
    Rozne teorie kraza.... jeden poleca IPA, drugi Mr.Muscle
    (czy inne paskudztwo do okien) trzeci wode demineralizowana
    z ludwikiem ;) Ktos zweryfikuje?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Nie za malo pytan? ;)

  • 20. Data: 2009-09-05 19:44:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sat, 5 Sep 2009 10:40:31 -0700 (PDT), Vituniu <v...@g...com>
    wrote:

    >:) Dla porzadku zapytam: z jakiego Zenita?

    Zenit 12

    >Ponownie zapytam o koszt calkowity (VAT/clo/transport)?

    Szczegółów nie pamiętam. Wysyłali z Niemiec, cła nie było.

> [...]
    >Rozne teorie kraza.... jeden poleca IPA, drugi Mr.Muscle
    >(czy inne paskudztwo do okien) trzeci wode demineralizowana

    Znajomy zweryfikował na oryginalnej matówce z Samsunga za pomocą
    metanolu. Matówkę szlag trafił, swoją drogą ciekawe, z czego oni je
    robią. Prawdę mówiąc, nie tak łatwo wymyślić tworzywo rozsypujące się
    od metanolu.

    Przy okazji: pęsetka z założonymi wentylkami od roweru to jest to.

    Pozdrawiam,
    Paweł