eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleLiniowe regulatory napięcia w motocyklachLiniowe regulatory napięcia w motocyklach
  • Data: 2012-11-03 11:49:33
    Temat: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pytanie z pogranicza elektroniki i motocykli.

    Nie mam pojęcia jak to jest w samochodach, ale w motocyklach stosuje
    się liniowe regulatory napięcia. Alternator ma 3 fazy, generujące np.
    20-60V AC, a regulator prostuje to i robi z tego napięcie ładowania
    akumulatora, resztę wytracając na tyrystorach. Temperatura jest potem
    odprowadzana przez duży radiator, przykręcony do ramy.

    Pytanie - dlaczego tyle mocy się marnuje i nie jest robione impulsowo?
    Takie regulatory są nawet w motocyklach naszpikowanych elektroniką dużo
    bardziej skomplikowaną, niż przetwornica step-down. Komputer sterujący
    wielopunktowym wtryskiem, cała masa czujników, a do tego zwykły liniowy
    regulator. Chodzi o rozmiary dławików, czy o co? Nie o awaryjność, bo te
    regulatory często się przegrzewają, szczególnie w niektórych modelach.
    Przecież regulator liniowy to większe wymagania odnośnie chłodzenia,
    grubsze uzwojenia alternatora, grubsze przewody od alternatora do
    regulatora, większe prądy płynące przez kostki łączące alternator
    z regulatorem (kolejny awaryjny element)... to same wady. O spalaniu nie
    wspominam, bo jakiś wpływ na pewno jest, ale nie wiem czy nie pomijalnie
    mały.

    Macie pomysł, dlaczego tak jest?

    --
    Gof
    http://motogof.tumblr.com/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: