eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleLiniowe regulatory napięcia w motocyklachRe: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
  • Data: 2012-11-04 23:17:05
    Temat: Re: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello __Maciek,

    Sunday, November 4, 2012, 8:35:10 PM, you wrote:

    >>> Pytanie - dlaczego tyle mocy się marnuje i nie jest robione impulsowo?
    >>Bo wymagałoby uzwojenia wzbudzenia a na magnesach trwałych jest
    >>mniejsze. Poza tym - to ma charakterystykę bliską źródła prądowego.
    > Ale po co uzwojenie wzbudzenia? Po takiej maszynie (wzbudzanej
    > magnesami trwałymi) nie można dać po prostu przetwornicy? Myślę że
    > przedpiśca miał to na myśli...

    Przetwornica jest marnym pomyslem z kilku powodów:
    1. Ekonomia.
    2. Niełatwo jest zbudować przetwornicę współpracującą ze źródłem o
    bardzo wysokiej rezystancji dynamicznej.
    3. Podalem niżej.

    >>> regulator. Chodzi o rozmiary dławików, czy o co? Nie o awaryjność, bo te
    >>> regulatory często się przegrzewają, szczególnie w niektórych modelach.
    >>Ale po przegrzaniu dostają zwarcia. Zwarcie w step-down oznacza pełne
    >>napięcie na wyjściu :(
    > To jaki problem dać przetwornicę izolowaną, np. forward lub dla
    > mniejszych rozmiarów, push-pull? Ewentualne zwarcie kluczy nie będzie
    > skutkowało pełnym napięciem na wyjściu.

    Jasne. Ale taka propozycja spowodowałaby zawał księgowego
    zatwierdzającego projekt.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: