  • 11. Data: 2009-06-03 21:21:44
    Temat: Re: Lightroom - czy jest mozliwosc zmiany folderu z plikami prev?
    Od: p...@a...pl

    On 3 Cze, 22:45, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > koledze wysypala sie baza LRa - mial duzo mniejsza niz moja
    > zamknal program i jak go nastepnym razem uruchomil to nie mial nic co zrobil
    > od ostatniego uruchomienia...

    Czyli mialem racje...

    > mi moja baza nie wysypala sie ani razu - obecnie sam plik bazy ma 1GB - a z
    > prefkami jest tego 90 GB i zyje...
    > (mam dysk tylko do bazy)
    > kopie robie na bezpiecznego raida...
    to jeszcze czegos nie rozumiem - prewki sa w oddzielnym katalogu niz
    baza? Pewnie tak.
    Czy jezeli baza sie wysypie a prewki beda nieruszone (np. z backupu)
    to mozna je wgrac? Odnosze wrazenie, ze w C1 byloby to mozliwe.

    > choc znam takich co twierdza, ze LR to szmira z powodu kolorów...
    > ja tam ich nie slucham ;)
    Wlasnie porownuje sobie C1 i LR - automat WB i ekspozycji z C1 jest
    troche lepszy (dla mnie).
    W LR brakuje mi (na razie):
    1. mozliwosci stopniowego powiekszania obrazu - jest albo duzy albo
    maly.
    2. jednego (prostego) skrotu do automatycznego ustawiena WB i
    ekspozycji
    3. gdzie, do diabla, jest info o metadacie??? Mam "Loupe info" ale
    brak tam np. informacji o tym czy flesz blysnal czy nie. W C1 mam
    fajny (stosunkowo) panel "Metadata". Moge go sobie "wyrwac" z menu i
    ustawic na bocznym monitorze. Za to nie wiem jak go rozszerzyc, albo
    zwezic, wydaje misie, ze panel nie ma "chwytakow" do rozszerzania/
    zwezania. Albo mam klopoty ze wzrokiem ;)
    4. GUI C1 wydaje sie jakies czystsze i mniej skomplikowane ;)

    No dobra, pomarudzilem sobie, teraz do roboty ;)

    pozdr
    Piotr

    stronawww.foto.forumslubne.pl<-- forum dla fotografow
    slubnychwww.lodz.forumslubne.pl<-- forum dla par mlodych z okolic Lodzi

  • 12. Data: 2009-06-03 21:33:49
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Uzytkownik wrote:

    > Czyli mialem racje...

    jednostkowe przyklady nie moga tworzyc teorii...

> [...]
    > Czy jezeli baza sie wysypie a prewki beda nieruszone (np. z backupu)
    > to mozna je wgrac? Odnosze wrazenie, ze w C1 byloby to mozliwe.

    wszystko jest razem w folderze który jest wskazany tam gdzie wczesniej
    wskazalem
    ogólnie kopiujemy caly folder - wtedy mamy wszystko

    z prevek raczej system nic Ci nie odtworzy bez bazy danych
    w druga strone - tak..

    > 1. mozliwosci stopniowego powiekszania obrazu - jest albo duzy albo
    > maly.

    eee... ctrl+ i ctrl - - tak jak w PSie

    4 skoki

    > 2. jednego (prostego) skrotu do automatycznego ustawiena WB i
    > ekspozycji

    eee... robisz sobie ustawienia jako defalutowe gdzie laduje Ci auto - wb
    choc ja tam z auto WB nie korzystam...
    ale dla kogos kto tylko w studio...

    lub ctrl+shift+u i ctrl+u :)

> [...]
    > zwezic, wydaje misie, ze panel nie ma "chwytakow" do rozszerzania/
    > zwezania. Albo mam klopoty ze wzrokiem ;)

    nie moge znalezc - choc mi to nigdy nie bylo potrzebne
    wszystko czego potrzebuje mi pokazuje - a to zmienic mozna

    > 4. GUI C1 wydaje sie jakies czystsze i mniej skomplikowane ;)
    >
    > No dobra, pomarudzilem sobie, teraz do roboty ;)

    kwestia przyzwyczajenia - jak byla wersja 3 to dalo rade ja uzywac
    przy 4 pogubilem sie...
    moze kwestia uzywania LRa?

    > pozdr
    > Piotr