  • 11. Data: 2011-03-03 08:11:27
    Temat: Re: Lightroom czy Aperture (do makowcow)
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał w wiadomości grup
    net...

    Dnia Thu, 3 Mar 2011 07:29:39 +0100, JD napisał(a):

    > Dokładnie, Bibble tylko WB ustawia "as a shot",
    > choć to wszystko można zmienić w presetach.

    A swoją drogą to "As shot" oznacza w każdym programie trochę inne wartości
    liczbowe - ktoś w sumie wie, dlaczego?
    ********************************

    Nie rozkminiałem tego problemu,
    ale chyba aparat w EXIF wpisuje ustawienie a nie Kelwiny,
    chyba, że w aparacie ustawisz ręcznie Kelwiny.
    A producenci aparatów mogą inaczej definiować światło żarowe np.
    niż producenci softu.

    JD

  • 12. Data: 2011-03-03 08:56:13
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > A nie jest to po prostu spowodowane faktem, że dokładne wartości
    > zależą od zastosowanego algorytmu w konwerterze.

    No o tym przeciez napisalem -- inny program = inne algorytmy.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 13. Data: 2011-03-03 09:07:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-03-03 09:01, marcin.STIG.saldat pisze:

    > Bo tez ich nie odczytuje jako prawdziwych wartosci z NEFa, tylko pobiera
    > informacje w postaci "presetow" typu: "daylight", "incandescent",
    > "fluorescent", "flash", itd. A te kazdy program tez ma inaczej
    > ustawione, jesli chodzi o wartosci. Stad -- efekty koncowe sa rozne w
    > kazdym sofcie.

    No nie, nie identyfikuje jako presetów, bo dwa zdjęcia zrobione w prawie
    tych samych warunkach różnią się nieco temperaturą i odcieniem.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 14. Data: 2011-03-03 09:27:17
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marcin.STIG.saldat napisał(a):

> [...]
    > "fluorescent", "flash", itd. A te kazdy program tez ma inaczej
    > ustawione, jesli chodzi o wartosci. Stad -- efekty koncowe sa rozne w

    Chyba nie, bo jak ustawię w aparacie AUTO, to jest to inne AUTO niż AUTO w sofcie do
    wywoływania.
    Przy wywoływaniu jest różnica czy ustawię "as shot" czy "auto".

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2011-03-03 09:45:10
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-03-03 09:01:08 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

> [...]
    > "fluorescent", "flash", itd. A te kazdy program tez ma inaczej
    > ustawione, jesli chodzi o wartosci. Stad -- efekty koncowe sa rozne w

    Jeszcze inaczej - większość producentów (wszyscy?) nie udostępnia SDK
    do swoich formatów RAWów, więc autorzy wołarek muszą stosować coś w
    rodzaju reverse engineeringu. Jednym wychodzi to tak, innym siak. A do
    tego dochodzą różne sposoby aplikacji tych wszystkich funkcji na
    liniowe dane.

    de Fresz

  • 16. Data: 2011-03-08 13:04:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 01.03.2011 T...@s...in.the.world
    <T...@s...in.the.world> napisał/a:
    > Witam,
    > No i wciaz nie moge sie zdecydowac.
    > Porownywalem sobie trial Aperture z beta Lightrooma i wychodzi, ze na
    > moim MBP 2.2 (Core2Duo) 4GB Lightroom chodzi lepiej/szybciej. I jakos
    > bardziej mi pasuje. I wyniki lepsze. Moze po prostu zle tego Aperture
    > uzywam?
    > Z narzedzi ktorych mi brakuje w Lightroom w stosunku do tego z Aperture
    > to chyba tylko 'wykrywania krawedzi' przy edycji lokalnej.
    > No i cena Aperture jest o polowe nizsza niz Lightrooma.
    > A jakie sa wasz wybory?

    Tzn nie wiem czy wybory - bo amatorsko się tym zajmuję - więc nie mam Aperature
    ani LR (poza demami) to dość fajny i darmowy jest Phocus hasselblad.
    Nie ma wszystkich bajerów, ale ma dużo:

    http://www.hasselbladusa.com/products/phocus.aspx

    Otwiera mi rawy z 5dmk2 i 50d i na MBA z 1.8GHz, 2GB, ssd
    chodzi przyzwoicie.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".