  • 51. Data: 2019-07-01 08:58:33
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-01 07:39, Cavallino wrote:
    [...]
    > Ja płaciłem za samo zniesienie udziału własnego 80 zł za bodajże 5 dni.
    A że tak się z ciekawości spytam - po ch.j? Na pięć dni??? Serio uważasz
    się za takiego pechowca? Ja to bym się zastanowił czy 8 zł warto
    dopłacić. Gdzie chęć do ponoszenia ryzyka? :-) Zwłaszcza, że te auta
    zastępcze to przecież pospolite dupowozy, a nie coś fajnego i drogiego,
    więc nawet w razie pecha to przecież wkład własny raczej by cię
    finansowo nie zabił.

  • 52. Data: 2019-07-01 09:03:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-07-2019 o 08:58, JDX pisze:
> [...]
    > się za takiego pechowca? Ja to bym się zastanowił czy 8 zł warto
    > dopłacić. Gdzie chęć do ponoszenia ryzyka? :-)

    80 zł tym bardziej mnie nie zabije
    A jakiekolwiek zdarzenie, albo rysa, mogło spowodować kilka tys dopłaty
    z mojej strony, wypożyczalnie z tego żyją.

    >Zwłaszcza, że te auta
    > zastępcze to przecież pospolite dupowozy, a nie coś fajnego i >drogiego,
    > więc nawet w razie pecha to przecież wkład własny raczej by cię
    > finansowo nie zabił.

    Wypożyczałem suva wartego jako nowy koło 100 tys.

  • 53. Data: 2019-07-01 09:06:23
    Od: p...@g...com

    --A że tak się z ciekawości spytam - po ch.j? Na pięć dni??? Serio uważasz
    się za takiego pechowca?

    500EUR udzialu wlasnego w car2go ale az 1500 EUR w Flinksterze, nie dziekuje zaplace
    :-)

    --Ja to bym się zastanowił czy 8 zł warto dopłacić. Gdzie chęć do ponoszenia ryzyka?
    :-)

    znaczy sie cebula :-) u mnie chec do ryzyka maleje z wysokoscia udzialu wlasnego :-)

  • 54. Data: 2019-07-01 09:20:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 08:58 JDX <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > A że tak się z ciekawości spytam - po ch.j? Na pięć dni??? Serio uważasz
    > się za takiego pechowca? Ja to bym się zastanowił czy 8 zł warto

    Serio byś się zastanawiał? - 80 vs 1000 przy byle rysie?
    Postawisz auto pod marketem i masz 50% szans, że jakaś pierdoła zostawi Ci
    ślad na drzwiach i bulisz z własnej kieszeni.

    TG

  • 55. Data: 2019-07-01 09:43:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-01 09:03, Cavallino wrote:
    [...]
    > 80 zł tym bardziej mnie nie zabije
    > A jakiekolwiek zdarzenie, albo rysa, mogło spowodować kilka tys dopłaty
    > z mojej strony, wypożyczalnie z tego żyją.
    Kilka tyś. to teraz średnia miesięczna pensja netto (zdaje się 4700
    brutto). Da się przeżyć.

    > Wypożyczałem suva wartego jako nowy koło 100 tys.
    To nie jest bardzo drogi samochód. W każdym razie ile wynosi wkład
    własny? 10%? Nawet przy całkowitym zniszczeniu to byłoby 10 tyś, trzy
    średnie miesięczne pensje. Nie twierdzę że bezboleśnie, ale da się
    przeżyć. 80/10000 = 0,8% Prawdopodobieństwo (całkowitego) zniszczenia w
    ciągu tych 5 dni musi być większe niż 0,8% aby to ubezpieczenie było
    opłacalne.

  • 56. Data: 2019-07-01 09:50:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-01 09:06, p...@g...com wrote:
> [...]
    > się za takiego pechowca?
    >
    > 500EUR udzialu wlasnego w car2go ale az 1500 EUR w Flinksterze, nie dziekuje
    O, motyla noga! To te 1500 EUR to jaki to będzie procent przeciętnej
    pensji w Niemczech? 50%? 75%? Aż strach pomyśleć, co by się stało gdyby
    przyszło aż tyle zapłacić? I kto tu cebuli? :-D

> [...]
    ryzyka? :-)

    > znaczy sie cebula :-) u mnie chec do ryzyka maleje z wysokoscia udzialu wlasnego
    Znaczy się, że jeździsz autami, na które (na których stratę) cię nie stać.

  • 57. Data: 2019-07-01 09:56:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-01 09:20, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    [...]
    > Serio byś się zastanawiał? - 80 vs 1000 przy byle rysie?
    > Postawisz auto pod marketem i masz 50% szans, że jakaś pierdoła zostawi
    > Ci ślad na drzwiach i bulisz z własnej kieszeni.
    Znaczy się co drugi wyjazd do blaszaka po zakupy to szkoda? IMO lepiej
    przerzucić się na rower lub komunikację publiczną, bo podwyżki AC przy
    takiej częstości szkód mogą być bardzo bolesne. :-D O ile TU nie
    zgłosiłoby odpowiednim organom próby oszustwa. :-D

  • 58. Data: 2019-07-01 10:00:19
    Od: p...@g...com

    -- O, motyla noga! To te 1500 EUR to jaki to będzie procent przeciętnej
    pensji w Niemczech? 50%? 75%? Aż strach pomyśleć, co by się stało gdyby
    przyszło aż tyle zapłacić? I kto tu cebuli? :-D

    mam wybulic tasiaka czy dwa bo zaoszczedzilem kilkanascie euro ? heh ciekawa
    koncepcja

    --Znaczy się, że jeździsz autami, na które (na których stratę) cię nie stać.

    czyli nie moge wsiasc do CLA czy GLA i musze jezdzic smartem ?
    https://www.car2go.com/DE/de/
    he he znow mnie rozbawiles :-)

  • 59. Data: 2019-07-01 10:04:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 09:56 JDX <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > takiej częstości szkód mogą być bardzo bolesne. :-D O ile TU nie
    > zgłosiłoby odpowiednim organom próby oszustwa. :-D

    Kupowałem wypożyczonym na jeden dzień autem frytki w KFC.
    Zamawiam, podjeżdzam do okienka odbioru, za mną kolejka na kilka aut.
    Płacę, wychylam się z okna aby odebrać i w tym momencie dostaję kopa z
    tyłu. Miły pan dostał skurczu łydki i popuscił hamulec w automacie. Szkoda
    niewielka (wgnieciona klapa i połamany zderzak) ale kilkanaście tys. w
    nowym suvie trzebaby wybulić. Na szczęście tak jak zwykle wykupiłem
    zniesienie udziału własnego za kilkanaście EUR.
    Życie mnie nauczyło, że lepiej zapłacić te 100zł i spać spokojnie.
    Ale ja to nie lubię dodatkowej adrenalinki.

    TG

  • 60. Data: 2019-07-01 10:16:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-01 10:00, p...@g...com wrote:
> [...]
    > się stało gdyby przyszło aż tyle zapłacić? I kto tu cebuli? :-D
    >
    > mam wybulic tasiaka czy dwa bo zaoszczedzilem kilkanascie euro ? heh
    No właśnie, a TU biorą te kilkanaście ojro i oddają tysiaka czy dwa.
    Motyla noga, jak to im się opłaca??? :-D Jakieś cuda, panie. :-D