  • 1. Data: 2009-05-03 09:12:11
    Temat: Latarka Mag-lite 2D - zablokowana bateria.
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Mam kłopot niby prosty, a jednak rozwiązania siłowe nie przyniosły
    rezultatu. Zablokowała mi się bateria w latarce Mag-Lite. Pojemnik jest
    na dwie baterie, jedną udało mi się wyjąć, druga została w środku i
    nawet po wywierceniu w niej dziury i zahaczeniu prętem nie mogę jej
    wyciągnąć. Chyba trzeba rozebrać latarkę od strony żarówki, ale i to
    jest dla mnie zbyt trudne.
    Latarka dosyć popularna, więc może macie jakieś pomysły, co?

    pozdrawiam
    --
    Kffiatek

  • 2. Data: 2009-05-03 11:21:45
    Temat: Re: Latarka Mag-lite 2D - zablokowana bateria.
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > jest dla mnie zbyt trudne.
    > Latarka dosyć popularna, więc może macie jakieś pomysły, co?

    Ja kiedyś miałem podróbę maglite'a na 2 baterie AAA. Od strony żarówki
    rozbierało są się banalnie!! tan były dwie części plastikowe, jedna
    wchodziła od strony baterii, druga od strony żarówki... wystarczyło
    odkręcić "klosz", wyjąć żarówkę (przez wyciągnięcie), podważyć ten górny
    plastik i to wszystko - zostawał ten w środku, można było w niego
    uderzać i w ten sposób wypchnąć baterię ;)...
    Ale zapewne te większe latarki różnią się od tych małych ;P...
    Możesz spróbować lekko podgrzać obudowę (np. wystawiając na piękne
    majowe słoneczko ;)), może obudowa rozszerzy się ciut bardziej niż
    bateria i wyjdzie :)... o ile jest to zaklinowanie, a nie przyklejenie
    czymś... jeśli pogrzanie nie pomoże, to może na drugi biegun -
    schłodzić?? :)...

    Pozdrawiam
    Konop

    PS pamiętaj, żeby nie przesadzać z tym podgrzewaniem!!!!!!!!!!

  • 3. Data: 2009-05-03 14:54:25
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

  • 4. Data: 2009-05-03 15:02:36
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

    Sorry, za wcześnie mi sie kliknęło....

    ....żeby się dostać do baterii od strony żarówki, będziesz sie musiał trochę
    pomęczyć...na początek wydłub gumke przełącznika.....w środku przełącznika
    jest otworek w króry musisz wsadzić imbusa i poluzować śrubkę trzymającą
    modół włącznika.....ale....to była ta łatwiejsza część operacji, bo
    normalnie włącznik wychodzi w stronę baterii. Aby Ci się udało go wysunąć w
    drugą strone, musisz wydłubać pierścień osadzowy w rurze latarki w rowku od
    strony żarówki....powodzenia.....

  • 5. Data: 2009-05-03 15:47:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 May 2009 11:12:11 +0200, kffiatek wrote:
> [...]
    >na dwie baterie, jedną udało mi się wyjąć, druga została w środku i
    >nawet po wywierceniu w niej dziury i zahaczeniu prętem nie mogę jej

    Nic na sile, wszystko mlotkiem ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-05-03 16:13:57
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2009-05-03 17:47, J.F. pisze:

    > Nic na sile, wszystko mlotkiem ? :-)

    Podaję przepis:
    Przygotuj: dwóch ludzi, wkręt fi 8mm, pręt stalowy fi=3mm, blachę
    40x20x2mm z dwiema dziurami (jedna na wkręt druga na pręt), wiertło o
    średnicy wkręta, wiertarkę, klucz nasadowy.

    W baterii wiercimy dziurę , po założeniu i dogięciu blachy wkręcamy
    wkręt w baterię, z drugiego końca zakładamy odpowiednio dogięty pręt.
    Jedna osoba ciągnie za latarkę, druga za pręt. Po 10 minutach bateria
    zostaje wyrwana.

    Okazuje się, że stop z którego wykonano obudowę reaguje z jakimś
    składnikiem baterii. Podejrzewam, że z elektrolitem. Drobny jego wyciek
    spowodował wyrośnięcie grzybka, który zablokował baterię wewnątrz. Po
    jej wyrwaniu okazało się, że przy okazji wyrwaliśmy z wnętrza fragment
    obudowy. Całość umyłem wodą i etanolem. Ubytek (na szczęście nie
    przeżarło obudowy na wylot) posmarowałem olejem. Po założeniu nowych
    baterii, dalej działa.

    a taka była dobra... amerykańska.

    pozdrawiam
    --
    Kffiatek

  • 7. Data: 2009-05-03 16:25:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 May 2009 18:13:57 +0200, kffiatek wrote:
    >Podaję przepis:
    >Przygotuj: dwóch ludzi, wkręt fi 8mm, pręt stalowy fi=3mm, [...]

    A prawdopodobnie wystaczylo walic koncem latarki o deske, az
    bezwladnosc zrobi swoje :-)

    >Okazuje się, że stop z którego wykonano obudowę reaguje z jakimś
    >składnikiem baterii. Podejrzewam, że z elektrolitem. Drobny jego wyciek [..]
    >
    >a taka była dobra... amerykańska.

    Za to baterie byly chinskie :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-05-03 17:46:27
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > a taka była dobra... amerykańska.

    Ja do swojej wkładam akumulatorki AA w plastikowych przejściówkach na R20
    Tylko że mam 4D i LED

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2009-05-04 06:01:26
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2009-05-03 18:25, J.F. pisze:

    > A prawdopodobnie wystaczylo walic koncem latarki o deske, az
    > bezwladnosc zrobi swoje :-)

    Tego też próbowałem, ale chyba bym prędzej pogiął korpus niż wywalił
    baterię. Nieszczęśliwie "na klina" się ten grzybek zrobił.

    > Za to baterie byly chinskie :-)

    Duracelle właśnie. Przeciek był jakiś mikro, bo na baterii go w ogóle
    nie widać, tylko stop widocznie wysoce reaktywny.

    pozdro
    --
    Kffiatek

  • 10. Data: 2009-05-04 06:27:07
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    kffiatek pisze:
    /.../

    OT, macie jakieś pomysły, czym zastąpić w takiej latarce gumkę na
    wyłączniku ? Część nie do kupienia solo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem