  • 11. Data: 2009-04-16 05:52:11
    Temat: Re: Laptopa chciałęm kupić....
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał w wiadomości
    news:gs5pju$jde$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Dokładnie.
    >
    > Ja mam w domu dwa monitory 24" i 30" i jakoś nie widzę, żeby piksele na
    > nich były większe. Większa jest rozdzielczość, ale ilość pikseli na
    > cal/cokolwiek jest raczej taka sama lub niezauważalnie podobna.
    > Poza tym -- wystarczy sobie powiększyć czcionkę jak się nie widzi.

    1440x900 na 10 calach a 1280x1024 na 19 calach (natywna na F/S P19-1)
    to nie jest inni piksel ? Nie mowiac o tym, ze na normalnym monitorze obraz
    ma bez porownania lepsza jakosc. Matryce 10 cali to wlozyc do kalkulatora.

    > Ja tam jestem zadowolony -- internet działa, 3G zainstalowałem, dysk
    > wymieniłem na większy ssd, kupiłem baterię 6cio cellową i 7 godzin mogę
    > pracować z parku. Super sprawa.

    Jestem odmiennego zdania i nikomu nie polecam.

  • 12. Data: 2009-04-16 07:40:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@b...org> napisał w wiadomości

    > NTG -> pl.comp.pecet

    A tak w temacie tej grupy ... dla elektronika - laptop czy
    stacjonarny ?

    Pomijam tych ktorzy musza jezdzic z komputerem na obiekty czy nawet
    chodzic po zakladzie,
    ale stacjonarny ma jeszcze jakies zalety ?

    Plyte glowna z ISA kupic coraz trudniej, peryferiow PCI malo, USB
    coraz wiecej .. a i ceny zaczynaja sie zblizac do siebie ..

    J.

  • 13. Data: 2009-04-16 12:56:07
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    bagno pisze:

> [...]
    > ma bez porownania lepsza jakosc. Matryce 10 cali to wlozyc do kalkulatora.

    Głupoty piszesz.
    Nie 1440x900, tylko 1024x600.
    Poza tym co ma rozdzielczość do wymiarów czcionki? Jakby taki ekran miał
    1440x900 to tym lepiej!

    Co to jest "lepsza jakość"? Bo poza tym, że matryca nie jest PVA to
    różnicy nie widzę. Podświetlanie ledowe daje wg mnie zdecydowanie lepszy
    efekt jeśli chodzi o jasność i kontrast. Jedynym minusem jest kąt
    patrzenia, który nie wynosi 178 stopni jak w przypadku monitorów.
    Ale po co miałbym patrzeć na laptopa z boku?

    Nie wiem na czym polega Twój problem, ale nie podajesz żadnych
    sensownych powodów dla których mielibyśmy ich nie lubić.

    Generalnie nie odpowiada Ci netbook, bo jest mały, tak? ;-)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 14. Data: 2009-04-16 19:47:55
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Użytkownik "Artur Miller" <a...@b...org> napisał w wiadomości

    > A tak w temacie tej grupy ... dla elektronika - laptop czy stacjonarny ?

    Dla elektronika, który siedzi godzinami przy konputerze i dodatkowo podłącza
    do niego jakies cuda - według mnie tylko stacjonarny.
    Bezcenna jest możliwość odpowiedniego rozstawienia na stanowisku monitora i
    kalawiatury.
    Dodatkowo- łatwość rozbudowy.
    Ale, oczywiście dla każdego inny raj...
    pozdrawiam,
    Andrzej,
    który używa komputera stacjonarnego, laptopa 15" do pracy "w terenie" i
    ostanio kupił sobie netbooka (Asus 901) na wyjazdy urlopowe.

  • 15. Data: 2009-04-17 19:08:39
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > który używa komputera stacjonarnego, laptopa 15" do pracy "w terenie" i
    > ostanio kupił sobie netbooka (Asus 901) na wyjazdy urlopowe.

    Cekajcie bo nie nadążam.

    Czyli laptop a notebook to co innego ?. (Jeżeli tak to proszę o jasna
    odpowiedź "czym jeden od drugiego się różni).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 16. Data: 2009-04-17 19:22:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Apr 2009 21:08:39 +0200, "Endriu" <nmp3(wytnij

    >Cekajcie bo nie nadążam.
    >
    >Czyli laptop a notebook to co innego ?. (Jeżeli tak to proszę o jasna
    >odpowiedź "czym jeden od drugiego się różni).

    netbook ! http://en.wikipedia.org/wiki/Netbook

    Czyli taki maly, lekii i tani notebook - lub jak kto woli laptop.

    J.

  • 17. Data: 2009-04-17 19:24:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Endriu,

    > Cekajcie bo nie nadążam.
    > Czyli laptop a notebook to co innego ?. (Jeżeli tak to proszę o jasna
    > odpowiedź "czym jeden od drugiego się różni).

    Nie. Notebook i netbook to dwie różne sprawy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2009-04-17 19:32:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Apr 2009 21:47:55 +0200, Andrzej wrote:

> [...]
    >do niego jakies cuda - według mnie tylko stacjonarny.
    >Bezcenna jest możliwość odpowiedniego rozstawienia na stanowisku monitora i

    Ale ja wlasnie o tych zaletach .. mozliwosc rozbudowy ? O co ?
    Wiekszosc tego co potrzeba laptop z reguly juz ma, a inne peryferia
    wybierze sie USB ..

    J.

  • 19. Data: 2009-04-17 22:03:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale ja wlasnie o tych zaletach .. mozliwosc rozbudowy ? O co ?
    > Wiekszosc tego co potrzeba laptop z reguly juz ma, a inne peryferia
    > wybierze sie USB ..

    Możliwość włożenia karty PCI LPT+2xCOM jest czasem bardzo pożądana. Np.
    do taniego programowania procków (karta PCI LPT: 30 zł; dowolny nieco
    lepszy programator na USB kosztuje więcej). Już nie mówię o
    programowaniu CPLD Xilinx bo programator Xilinx na USB kosztuje spooro
    jak na polskie warunki. A to samo na LPT z 10-20 zł.

    Poza tym na przykład szybkie karty PCI / PCI Express z przetwornikami
    (a'la oscyloskop). Porównaj sobie, ile próbek na sekundę on-line
    przepchniesz przez PCI Express x4, a ile przez biedne USB 2.0. Dopiero
    USB 3.0 conieco zmieni (do 4,8Gbps) ale daleko temu jeszcze do magistral
    wewnątrz peceta.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2009-04-17 23:01:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie. Notebook i netbook to dwie różne sprawy.

    Jak bardzo różne?

    Wszelkie próby zdefiniowania netbooka opierają się na ogół na stwierdzeniu,
    że to "mały i lekki laptop". Czasem ktoś jeszcze doda, że netbook ma
    słabsze parametry, ale dla mnie do dość oczywiste, skoro projekt zakłada,
    że ma to być rzecz lekka i mała. Kilkanaście lat temu miałem komputer
    Toshiba Libretto. Miał wielkość i wagę zbliżoną do dzisiejszych netbooków,
    procesor (75MHz) też miał trochę wolniejszy od współczesnych mu laptopów.
    Różnił się też od nich ceną -- był od nich ze dwa razy droższy. To też
    było oczywiste, bo z przenośnymi urządzeniami tak zwykle bywa, że im
    mniejsze, tym droższe. A może nie bywa, tylko bywało? Teraz netbooki
    są również dwa razy, ale tańsze, nie droższe od dużych laptopów. Czyżby
    więc różnica tkwiła właśnie w cenie?

    --
    Jarek