  • 41. Data: 2011-04-26 16:11:27
    Temat: Re: Laptop emachines w Biedronce
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mich@l" ip6jol$4cb$...@i...gazeta.pl

    > Czyli po prostu tania marka Acera. Nieźle się narobiło....

    No... Narobiło... Samo się narobiło...
    To przez Czernobyl -- mutacje genetyczne...

    -=-

    Co się narobiło? To nie robi się! To **jest robione**
    przez ludzi! To nie rośnie na drzewach jak jabłka. To
    jest budowane świadomie przez ludzi.

    Co w tym dziwnego, że Tajwańska firma Acer nazwała
    produkty przez nią produkowane tak właśnie?

    Albo co dziwnego, że Tajwan to Chiny a niegdyś NRD i RFN to Niemcy?
    Zaś Korea jest podzielona na dwie części wzdłuż równoleżnika -- bodajże 38?

    -=-

    To nie porobiło się -- na przykład w wyniku awarii
    w Czernobylu, która miała miejsce 25 lat temu.

    -=-

    Acer to dobra marka. W Polsce jest obecna niemal
    od samego początku istnienia klonów IB PC. Rozgłos
    w tym kraju nadał jej DHN, później DHI -- warszawska
    firma. (Dom Handlowy Nauki, Dom Handlowy Informatyki)

    PeCety Acera były dobrze wykonywane od zawsze -- noc dziwnego,
    bo Tajwan (jako przeciwwaga do Chin ,,ludowych'') był oczkiem
    w głowie Zachodu, prowadzącego z Sowietami tak zwaną zimną wojnę.
    Jakością swą niektóre produkty Acera nie ustępowały nawet produktom
    Hewletta Packarda. Na przykład drukarki Acera były złe, ale komputery
    były dobre, choć jakiś czas do komputerów (desktopów) dorzucano badziewne
    monitory Hyundaia. :)

    -=-

    Z produktami Acera zetknąłem się około 1987 roku, będąc wówczas studentem
    Fizyki. Jakiś czas później byłem pracownikiem tej uczelni, mając pod sobą
    ponad 30 produktów Acera. A później sprzedawałem te komputery.

    Klawiatury Acera nie mogłem pokonać przez wiele lat. W tym samym czasie
    ,,zwykłych'' klawiatur mogłem natłuc dziesiątki, a może i setki, jako że
    od dzieciństwa lubiłem stukanie w klawiatury... Pasję swą (stukanie)
    realizowałem także jako pisarz FORTRANU (ale tam starałem się ograniczać
    pisanie) na minikomputerze (w stacji dysków tego komputera mogłyby się
    pomieścić setki dzisiejszych notebooków) radzieckim, będącym niewierną
    kopią amerykańskiej legendy PDP-11/40, z której rozwiązań ludzkość
    czerpie natchnienia do dnia dzisiejszego:

    () czas rzeczywisty -- na razie niemożliwy do uzyskania na WinZgrozach;

    () wielozadaniowość -- realizowana na PeCetach gdzieś od czasu Win;

    () wielouserowość -- dziś raczej niepotrzebna na PeCetach, ale
    potrzebna w ogóle;

    () pamięć wirtualna -- którą wielu myli z plikami SWAPu, które są
    wynikiem istnienia takiej organizacji pamięci, a nie je sednem,
    bo sednem wirtualnej pamięci jest tryb chroniony procesora, czyli
    coś zupełnie innego i raczej ;) ani pod Linuksem, ani pod W9x/WNT
    z pamięci wirtualnej nie można zrezygnować; rezygnacja ze SWPAu,
    czyli ustawianie go na zerową wielkość, nie jest tożsama z rezygnacją
    z pamięci wirtualnej; pamięć wirtualna jest konsekwencją wejścia CPU
    w tryb chroniony

    i ciekawostka -- choć tryb chroniony istnieje, jednak można go pokonać
    i zobaczyć, co jest w RAMkach (to słowa do Niemirowskiego, który uznał,
    że nie można zajrzeć do RAMek -- bo tego oficjalnie uczą; i słusznie,
    że tego uczą, po co budzić niepokoje)

    -=-

    Wracając do Czernobyla -- dziś rocznica promiennej miłości.
    A do emachines -- od 04 października ubroku mam netbook emachines
    (za 749 złotych ze sławnym Atomem N450 na pokładzie) i cieszę się
    nim. :) Wewnątrz ma dysk Hitachi (niechiński, lecz jakiś tajlandzki),
    WiFi Atherosa, napęd atomowy ;) oczywiście Intela i chyba kość niezgody
    Kingstona... Nie wiem, dlaczego ta kość bywa nazywana pamięcią operacyjną,
    skoro W7Starter potrzebuje dwa razy więcej RAMu i taka ilość starcza dosłownie na
    nic. :)

    (jest to jedyny słaby punkt tego netbooka; inne takie netbooki były z WXP, a WXP
    radzi sobie dobrze z 1 GiB RAMek)

    Akumulatory Sanyo (made in Japan oczywiście) są najlepszymi na świecie akumulatorami
    tego typu.
    Półroczne używanie (głownie z akumulatorów) dało znikome skutki -- soft wykazuje, że
    akumulator
    ma zużycie 4%, podczas gdy tuż po kupnie było 7% zużycia. Przy tak małym poborze
    energii (kilka
    watów) netbook ten może pracować około 4 godzin na akumulatorach.

    -=-

    Ale notebooka z Biedronki nie polecam -- bo dziś to już raczej przeżytek,
    choć monitor całkiem duży. ;) Moj notebook (kosztował 1950 złotych 12 sierpnia
    2008 roku) ma mocniejszy CPU. Także ma slot PCExpress i modem telefoniczny...

    Polecam raczej netbooki oparte o N450, choć te
    (za sprawą nowego napędu atomowego, Intel Atom Z670
    i podwójnych wyświetlaczy dotykowych) będą drastycznie taniały.

    http://tech.wp.pl/kat,96436,title,Nowe-procesory-Int
    el-Atom-do-tabletow-wydajniej-i-bez-wentylatora,wid,
    13312241,wiadomosc.html

    Teraz chyba warto po prostu pojechać na wakacje, a po wakacjach
    kupić taki dwuekranowy netbook bezklawiaturowy. Tylko patrzeć,
    jak te netbooki (wzorem kalkulatorów) będą miały zasilanie
    słoneczne i SSD... Już teraz nie ma potrzeby montowania w nie
    wentylatorów, więc czasy ,,mechaniki precyzyjnej'' w komputerach
    odchodzą więc do lamusa. :)

    Kolejny krok to pełnia bezprzewodowości i zamknięta obudowa odporna na zanurzanie w
    wodzie!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2011-04-28 19:27:35
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Gadasz jak socjalistyczny z partyjnego nadziału urzędnik.
    Dlatego musieliśmy kupować wszystkie licencje na tzw. "zachodzie".

    -----

    | Można pokusić się o wniosek, że jest od ciebie o kilka rzędów wielkości
    sprytniejszy, więc skoro jeszcze "dwustronnego laptopa"
    nie wypuścił na rynek, to znaczy że to jest pomysł do dupy.

  • 43. Data: 2011-04-28 21:25:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gupik" iopvi9$11u$...@n...news.atman.pl

    > w Biedronce jest taki oto laptop