  • 1. Data: 2011-10-17 12:55:34
    Temat: Laptop MSI CR500
    Od: sailorwawa <b...@s...pl>

    Probuje wyciagnac informacje o chipsecie WiFi i kamerze i nic.
    Probuje Everes Home i Aida 32 - sporo pol jest pustych (zapewne dlatego
    ze to za free) - np. nazwa plyty glownej.
    Na stronie MSI sa tylko same ogolniki.
    Moze ktos ma ten model, lub podpowie jak zdobyc te informacje?

  • 2. Data: 2011-10-17 14:04:13
    Temat: Re: Laptop MSI CR500
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    sailorwawa wrote:

> [...]
    > ze to za free) - np. nazwa plyty glownej.
    > Na stronie MSI sa tylko same ogolniki.
    > Moze ktos ma ten model, lub podpowie jak zdobyc te informacje?
    Q:: I have no idea which wireless adapter is in my notebook? How do I
    know which wireless adapter it is?
    A: Please check the silver label located at the bottom of your notebook
    to find out which WLAN module is installed.
    http://www.msi.com/html/pdf/wireless_note.pdf

  • 3. Data: 2011-10-17 14:45:46
    Od: sailorwawa <b...@s...pl>

    W dniu 17-10-2011 16:04, wozniak grzegorz pisze:
> [...]
    > A: Please check the silver label located at the bottom of your notebook
    > to find out which WLAN module is installed.

    Bardzo Ci dziekuje - tego linku nie znalazlem, a wiele wyjasnia.

    Pozostaje mi kamerka :)

  • 4. Data: 2011-10-18 07:35:25
    Od: sailorwawa <b...@s...pl>

    W dniu 17-10-2011 14:55, sailorwawa pisze:
    > Probuje wyciagnac informacje o chipsecie WiFi i kamerze i nic.
    > Probuje Everes Home i Aida 32 - sporo pol jest pustych (zapewne dlatego
    > ze to za free) - np. nazwa plyty glownej.
    Mała przygoda z MSI.

    Dzieki koledze Grzegorzowi pokonałem problem chipsetow dla bluetooth i
    wi-fi, ale pozostala kamera i uklad dziekowy.
    Na liscie cisza wiec zatelefonowalem do MSI Polska (dzial plyt glownych).
    Po kilku minutach tlumaczenia jakiemus miłemu panu po jakiego diabla mi
    sa potrzebne te informacje i sluchania wykladu o sciaganiu sterownikow z
    ich strony, oraz innych argumentow zniechecajacych do uzyskania
    informacji dowiedzialem sie, ze...
    Że się nie dowiem, bo takie informacje sa dostepne na ich stronach, a
    serwis mi nie powie bo to jest tajne.
    Napisalem oczywiscie email na podany przez pana adres ale prawde mowiac
    watpie w efekt.
    Tak wiec dalej jestem "na lodzie".
    P.s.
    Instalacja kiku linuksow w trakcie operacji sie "wywala" - a sadzilem,
    ze moze poprzez linuksa dowiem sie co tam siedzi.
    P.s2.
    Pan w MSI na ta informacje odpowiedzial, ze laptopy MSI CR500 sa
    produkowane pod jedynie słuszny system (!!) :)

  • 5. Data: 2011-10-18 07:56:40
    Od: Ghosthunter <n...@n...com>

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 09:35:25 +0200, sailorwawa napisał(a):

> [...]
    > serwis mi nie powie bo to jest tajne.
    > Napisalem oczywiscie email na podany przez pana adres ale prawde mowiac

    Traktuj ich tak samo jak oni Ciebie. Wniosek z tego nasuwa się jeden, nie
    kupować laptopów msi. Jest wiele firm, mamy w czym wybierać.

> [...]
    > Pan w MSI na ta informacje odpowiedzial, ze laptopy MSI CR500 sa
    > produkowane pod jedynie słuszny system (!!) :)

    Z linuxem na laptopie miałem wiele dziwnych przygód, które mnie do tego
    systemu zniechęciły bardzo skutecznie.

  • 6. Data: 2011-10-18 08:27:53
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > Pan w MSI na ta informacje odpowiedzial, ze laptopy MSI CR500 sa
    > produkowane pod jedynie słuszny system (!!) :)

    Firma MSI daje support pod Windows (wyobrazasz sobie support pod kazdy
    niszowy system??), support pod Linuxa daje tzw. community.. sorry Winetou.

  • 7. Data: 2011-10-18 09:31:47
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-18 11:32, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Bzdurę piszesz - np. mój laptop ma support i wsparcie pod Linuxa
    > zarówno od producenta sprzętu jak i od producenta systemu. I bynajmniej
    > nie jest to wyjątek.

    W jakim sensie bzdura. Ktoś chce to daje i ma do tego 100% prawo, tak
    samo jak ty masz 100% prawo do wyboru firmy przed zakupem.

    Czy Firma, która wyprodukowała Twojego Laptopa daje wsparcie np. do QNX? ;)

  • 8. Data: 2011-10-18 09:32:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-18, o godz. 10:27:53

  • 9. Data: 2011-10-18 09:56:09
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-18, o godz. 11:31:47
> [...]

    > samo jak ty masz 100% prawo do wyboru firmy przed zakupem.
    >
    > Czy Firma, która wyprodukowała Twojego Laptopa daje wsparcie np. do

    Pisałeś o tym że support Linuxa daj community - a to ewidentna bzdura.
    Zerknij np. na to co wspiera HP czy Intel albo przejrzyj listę sprzętu
    certyfikowanego przez RedHat-a. Ludzie przyzwyczaili się że Linux-a
    robią zapaleńcy i w powszechnej świadomości nie dostrzegają że istnieją
    też dystrybucje klasy Enterprise z normalnym wsparciem zarówno dla nich
    jak i dla certyfikowanego sprzętu. Na rynku serwerowym to akurat
    systemy MS do niedawna były niszowe a i obecnie nie stanowią
    większości.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2011-10-18 10:14:45
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > jak i dla certyfikowanego sprzętu. Na rynku serwerowym to akurat
    > systemy MS do niedawna były niszowe a i obecnie nie stanowią

    Tak, ale tu znacznie odbiegamy od tematu: rynek serwerowy vs laptop
    domowy, gdzie Linux stanowi margines.