  • 41. Data: 2015-04-01 11:32:46
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 10:24, Poldek pisze:

    > Ja piszę o dysku SSHD
    > https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=dysk+sshd+jak+dz
    ia%C5%82a

    Marketing i nic więcej:

    Nawet zwykły HDD RED w testach kopiowania jest szybszy:

    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/08
    /seagate_sshd/charts/action_searchncq.png

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 42. Data: 2015-04-01 11:36:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

> [...]
    >
    > http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/08
    /seagate_sshd/charts/action_searchncq.png

    Od razu widać, że nie miałeś nigdy dysku SSHD.
    Testy mało mnie interesują. Ja widzę, jak to działa w realnym życiu, a
    nie na testach.

  • 43. Data: 2015-04-01 11:38:17
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 11:36, Poldek pisze:

    /seagate_sshd/charts/action_searchncq.png

    > Od razu widać, że nie miałeś nigdy dysku SSHD.
    > Testy mało mnie interesują. Ja widzę, jak to działa w realnym życiu, a
    > nie na testach.

    Ok, ufaj dalej swojej wiedzy i realnemu życiu ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 44. Data: 2015-04-01 11:40:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:
> [...]
    B_HDD-notebookowe-do-25?refId=ceneo

    > To pokaż mi wydajność tego monstrum :)
    >
    > pamięć NAND MLC 8 GB
    >
    > Ot i całe jego SSD.

    Poczytaj trochę o zasadach działania SSHD.
    Jak masz ka$$$ę na 1 TB SSD, to płać i nie dyskutuj tutaj, bo my mówimy
    o rozwiązaniu, które kosztuje niewiele więcej niż zwykły dysk HDD tej
    samej pojemności, a w codziennym użytkowaniu - uruchamianie systemu,
    uruchamianie aplikacji, najczęściej wykonywane czynności - daje
    komputerowi kopa zbliżonego do SSD.

  • 45. Data: 2015-04-01 11:41:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

    /seagate_sshd/charts/action_searchncq.png

    > Ok, ufaj dalej swojej wiedzy i realnemu życiu ...

    Bingo.

  • 46. Data: 2015-04-01 11:46:35
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 11:40, Poldek pisze:

> [...]
    > samej pojemności, a w codziennym użytkowaniu - uruchamianie systemu,
    > uruchamianie aplikacji, najczęściej wykonywane czynności - daje

    Kopa? chyba kopniaczka w porównaniu do SSD ale proponuję skończyć bo
    przeskakujesz z tematów wydajności na ceny byle tylko coś napisać i nie
    zgodzić się z tym że SSHD w wykonaniu Seagate to w 90% tylko bełkot
    markengowy a nie prawdziwe rozwiązanie SSHD jaki ma np. WD.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 47. Data: 2015-04-01 11:47:04
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 11:41, Poldek pisze:

    /seagate_sshd/charts/action_searchncq.png

    > Bingo.

    Bo nikt nam nie powie że białe jest białe a czarne jest czarne ... już
    gdzieś to słyszałem :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 48. Data: 2015-04-01 12:01:05
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-04-01, o godz. 11:40:28
    Poldek <p...@i...eu> napisał(a):

> [...]
    > systemu, uruchamianie aplikacji, najczęściej wykonywane czynności -
    > daje komputerowi kopa zbliżonego do SSD.

    Uściślając - nie daje kopa zbliżonego do SSD. Daje trochę lepszą
    szybkość ale tylko dla danych które są często czytane. Nie przyśpieszy
    operacji wykonywanych na większych plikach albo na często zmieniających
    się plikach. To taka proteza dająca userom zwykłych HDD ciut prędkości.
    Natomiast realnie jest sporo wolniejsza od SSD.

    I widać to zarówno w testach jak i realu. Mam w tej chwili w firmie ~30
    laptopów z czego ~8-9 ma SSHD (Dell to pakuje z upodobaniem do
    laptopów "biznesowych", ~6-7SSD a reszta HDD. I jeśli chodzi o
    responsywność systemu to SSD jest bezkonkurencyjne. SSHD niby trochę
    lepiej ale tak naprawdę trochę poprawy w stosunku do HDD widać w
    sytuacji gdy używany jest system i 1-2 aplikacje. Przy większej ilości
    zarówno aplikacji jak i danych wydajność jest taka sobie. Daje znać o
    sobie mały bufor SSD.

    Gdybym miął położyć nacisk na wydajność to brałbym SSD. Jeśli pojemność
    to szybki dysk HDD. SSHD to taki kompromis typu ni pies - ni wydra. Za
    małe SSD i za wolne HDD.

    Zdrówko

  • 49. Data: 2015-04-01 12:07:15
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 12:01, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Gdybym miął położyć nacisk na wydajność to brałbym SSD. Jeśli pojemność
    > to szybki dysk HDD. SSHD to taki kompromis typu ni pies - ni wydra. Za
    > małe SSD i za wolne HDD.

    Bo to w sumie nie SSD tylko HDD + 8GB cache dla tego daje przyrost tylko
    na małych plikach.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 50. Data: 2015-04-01 12:54:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 1 Apr 2015 12:01:05 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Gdybym miął położyć nacisk na wydajność to brałbym SSD. Jeśli pojemność
    > to szybki dysk HDD. SSHD to taki kompromis typu ni pies - ni wydra. Za
    > małe SSD i za wolne HDD.

    Dokładnie. Jak ktoś ma miejsce na oba, niech się nie waha ani chwli. To
    stwierdzenie jest ważnie jeszcze jakieś 5 lat, korzystajcie :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.