  • 51. Data: 2015-04-01 20:46:29
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Gdybym miął położyć nacisk na wydajność to brałbym SSD. Jeśli pojemność
    > to szybki dysk HDD. SSHD to taki kompromis typu ni pies - ni wydra. Za
    > małe SSD i za wolne HDD.

    Też bym tak kładł nacisk, gdybym płacił nie swoimi pieniędzmi.

    Jak płacę swoimi, ciężko zarobionymi pieniędzmi, to wychodzi mi, że
    łapanie się lewą ręką za prawe ucho w celu zapakowania 2 dysków do
    jednego laptopa i wydawanie na to takiej kasy, jaką to kosztuje, to
    przerost formy nad treścią.
    SSHD - prostota, wygoda, responsywność w cenie, która nie doprowadza do
    bankructwa.

  • 52. Data: 2015-04-01 20:47:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

    > Bo to w sumie nie SSD tylko HDD + 8GB cache dla tego daje przyrost tylko
    > na małych plikach.

    Nadal nie zapoznałeś się z zasadą działania SSHD.

  • 53. Data: 2015-04-01 22:14:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 11:28, Chris pisze:

    > Sam nie kłam i nie wprowadzaj w błąd innych chyba że ufasz tylko marketing.

    Ale to ty a nie ja kłamałem w temacie cen dysków SSHD i SSD.

    > No i?

    wybrał inaczej niż ty piszesz.

    > Bo tyle kosztuje.

    Można linka ?
    Ja linka z ceną 360zł podałem.

    B_HDD-notebookowe-do-25?refId=ceneo

    > Zajebiście duży ten SSD :):):):)
    > pamięć NAND MLC 8 GB
    >
    > nawet systemu nie da się zainstalować, te NIBY SSHD to zwykłe HDD z
    > większym CACHE.

    Bo dyski SSHD tonie dwa dyski w jednym tylko zwykły dysk
    mechaniczny z cachem w SSD.

    > No i ?

    No i pokazuje to że zwyczajnie skłamałeś podając całkiem
    inne ceny.

    > Jedyny dysk SSHD produkuje WD i jest to SSD 120GB + 1TB HDD a ten
    > kosztuje ok 1000zł

    To nie jest dysk SSHD tylko hybryda dwa w jednym. :-)

    > SSHD WD BLACK 120GB SSD+1TB HDD 2,5" WD1001X06XDTL
    > http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1190
    >
    > Więc jak nie masz o czymś pojęcia to zamilcz i nie kompromituj się więcej.

    Na stronie do której byłeś łaskaw podać linka nie twierdzą że
    jest to dysk SSHD tylko że jest to "Dual Drives (SSD + HDD)".
    Wychodzi na to że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
    Więc może sam przestań się kompromitować a rozmówców przeproś
    za uporczywe wprowadzanie w błąd.

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2015-04-01 22:43:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Dokładnie. Jak ktoś ma miejsce na oba, niech się nie waha ani chwli. To
    > stwierdzenie jest ważnie jeszcze jakieś 5 lat, korzystajcie :)

    Zapomniałeś jeszcze napisać, że "jak ma miejsce i kasę na oba".
    Jeżeli ma miejsce i kasę na oba, to owszem.
    Będzie drożej, dużo drożej i nadal temat nie będzie załatwiony do końca,
    ponieważ pliki składowane na HDD nadal będą czytane i zapisywane w
    tempie właściwym dla HDD. Więc zaraz - właściwie, to jaka jest przewaga
    takiego rozwiązania nad SSHD?

  • 55. Data: 2015-04-01 22:44:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:
> [...]
    /seagate_sshd/charts/action_searchncq.png

    > Bo nikt nam nie powie że białe jest białe a czarne jest czarne ... już
    > gdzieś to słyszałem :)

    Sam siebie słyszałeś.

  • 56. Data: 2015-04-01 22:46:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

    > Kopa? chyba kopniaczka w porównaniu do SSD ale proponuję skończyć bo
    > przeskakujesz z tematów wydajności na ceny byle tylko coś napisać i nie
    > zgodzić się z tym że SSHD w wykonaniu Seagate to w 90% tylko bełkot
    > markengowy a nie prawdziwe rozwiązanie SSHD jaki ma np. WD.

    Od razu widać, że na temat SSHD wypowiadasz się na podstawie doświadczeń
    z tym typem dysku, którego nie posiadasz.

  • 57. Data: 2015-04-01 22:49:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Uściślając - nie daje kopa zbliżonego do SSD. Daje trochę lepszą
    > szybkość ale tylko dla danych które są często czytane. Nie przyśpieszy
    > operacji wykonywanych na większych plikach albo na często zmieniających
    > się plikach. To taka proteza dająca userom zwykłych HDD ciut prędkości.
    > Natomiast realnie jest sporo wolniejsza od SSD.

    Analogicznie kilkukrotnie droższe i o wiele bardziej upierdliwe dla
    użytkownika - szczególnie użytkownika laptopa - rozwiązanie z SSD + HDD
    również, a nawet bardziej nie przyspiesza czytania/pisania plików, które
    są na HDD. Przy stosowaniu SSHD po kilku razach nauczy się, co jest
    często czytane i będzie czytał szybko. Przy rozwiązaniu SSD + HDD nigdy
    się nie nauczy.

  • 58. Data: 2015-04-01 23:31:36
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-04-01 o 22:49, Poldek pisze:

> [...]
    > są na HDD. Przy stosowaniu SSHD po kilku razach nauczy się, co jest
    > często czytane i będzie czytał szybko. Przy rozwiązaniu SSD + HDD nigdy

    A nie prawda, ktoś nie wie i twierdzi, że nie ma i być nie może oraz, że
    się nie nauczy, polecam poczytać o: Intel(R) Smart Response Technology
    http://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-
    and-technology/smart-response-technology.html?wapkw=
    intel+smart+response+technology
    http://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-
    and-technology/smart-response-technology-brief.html?
    wapkw=intel+smart+response+technology

    Zdziwiony? W tym wypadku SSD może być wielkości, jakiej sobie wybierzesz
    i HDD też - nie wiem, czy już działa przy dyskach większych niż 2 TB.

  • 59. Data: 2015-04-01 23:42:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-04-01 20:46, Poldek wrote:
    [...]
    > SSHD - prostota, wygoda, responsywność w cenie, która nie doprowadza do
    > bankructwa.
    Nie twierdzę, że SSD są tanie, ale zdecydowanie powinieneś poszukać
    lepszej roboty skoro wydanie ~1 kzł na SSD 512 GB doprowadza cię do
    bankructwa. :-D

  • 60. Data: 2015-04-01 23:53:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    BQB wrote:

> [...]
    >

    > Zdziwiony? W tym wypadku SSD może być wielkości, jakiej sobie wybierzesz
    > i HDD też - nie wiem, czy już działa przy dyskach większych niż 2 TB.

    Przecież to jest to samo, co SSHD, więc o co chodzi?