  • 31. Data: 2012-04-23 09:11:17
    Temat: Re: Łapówki za sygnalizację
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-23 07:08, J.F. pisze:
    > Nie, czerwona i zolta. Moze z herbem. A i czcionka ma swojego autora.

    Z cały szacunkiem dla "autorów" ale w realnym świecie takie projekty nie
    kosztują kilka tysięcy tylko kilkaset zł. Jeśli w ogóle są fakturowane.
    Tutaj raczej nad artyzmem bierze górę rzemiosło operatora.
    Potem jedzie się automatem i koszty drastycznie maleją.
    Przecież tych tablic nie było kilka tylko kilkaset.
    Taki poprawny technicznie projekt wizytówki pojechany szablonem.
    Powinienem chyba 1000 zł dziennie zarabiać i z dumą kazać się nazywać
    "artystą"

    To wszystko w kontekście:
    "Płyta ze spienionego PCV z naklejoną wyciętą na ploterze folią."

  • 32. Data: 2012-04-23 11:01:29
    Temat: Re: Łapówki za sygnalizacj
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Z cały szacunkiem dla "autorów" ale w realnym świecie takie projekty
    >nie kosztują kilka tysięcy tylko kilkaset zł. Jeśli w ogóle są
    >fakturowane.

    Obawiam sie ze sie mylisz ... na swiecie tez artysci zarabiaja, i to
    wiecej :-)

> [...]
    >Taki poprawny technicznie projekt wizytówki pojechany szablonem.
    >Powinienem chyba 1000 zł dziennie zarabiać i z dumą kazać się nazywać

    Oczywiscie mozna zamowic "tabliczki 10x50 z nazwa "ul. Sienkiewicza"
    sztuk 20", i wyspecjalizowane firmy dostarcza przyzwoity produkt, ale
    jesli w takim Londynie wszystkie sa takie same, to musial byc projekt.
    A jak byl projekt, to moze urzednik w ramach swojego czasu pracy, moze
    "inzynier miejski", moze "plastyk miejski", a moze jednak tez konkurs
    oglosili, za grube pieniadze.

    Co do "realnego" swiata, to znam przypadek gdy niemiecka firma
    zamowila sobie rysunek reklamowy, z takim komiksowym "dymkiem", i jak
    przyszlo do reklamowania sie za granica, to sie okazalo ze tlumaczenie
    tekstu w dymku to jest modyfikacja Dziela, a w zasadzie nowe Dzielo. A
    za nowe Dzielo to Artysta chce nowe Honorarium.
    No i nie ma tego rysunku w zagranicznych materialach.

    A teraz w ogole zmienili koncepcje, tylko nie wiem - prezes
    zaprojektowal, sekretarka, czy zaplacili pare tysiecy euro ..

    J.

  • 33. Data: 2012-04-23 11:45:48
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Obawiam sie ze sie mylisz ... na swiecie tez artysci zarabiaja, i to
    > wiecej :-)

    Ile byś był skłonny zapłacić ze swoich pieniędzy za projekt tabliczki
    informacyjnej mało czytelnej po zmroku?

  • 34. Data: 2012-04-23 12:07:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Ile byś był skłonny zapłacić ze swoich pieniędzy za projekt tabliczki
    >informacyjnej mało czytelnej po zmroku?

    Osobiscie nic, ale nie ja dziele pieniedzmi.
    Znam zas takich, ktorzy sporo placa za "piekne", nie patrzac na
    potrzeby i funkcjonalnosc.

    Ot chocby nabywcy Ferrari :-)

    J.