  • 21. Data: 2012-04-20 18:18:13
    Temat: Re: Łapówki za sygnalizacj
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-20 15:15, J.F pisze:

    > A to akurat proceder stary jak urzednicy, i za wszystkich opcji
    > politycznych aktualny :-)

    Chciało Ci się robić taki "dogłębny" wywód? :-)
    Przecież już nie miło być procederów :-)

    Ale w sumie afery hazardowej też nie było, Rywina nigdy nie istniała a
    stan wojenny to tylko plotka. Ekran wszystko przyjmie.

  • 22. Data: 2012-04-22 15:01:39
    Temat: Re: Odp: Łapówki za sygnalizację
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2012 17:56:27 +0200, Cavallino napisał(a):
> [...]
    69516,Aresztuja_naczelnika_z_ZDM__Lapowki_za_sygnali
    zacje.html

    > A jeszcze prędzej kosztowały 3 razy tyle ile powinny.

    Troche watpie, bo jesli sie oplacalo lapowke dac, to chyba juz pod przetarg
    podpadalo. A wtedy wygrala najtansza oferta.

    J.

  • 23. Data: 2012-04-22 17:16:36
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Troche watpie, bo jesli sie oplacalo lapowke dac, to chyba juz pod przetarg
    > podpadalo. A wtedy wygrala najtansza oferta.

    Niekoniecznie najtańsza. Musiała oprócz zbliżonej ceny zawierającej wziątkowe
    , coś jeszcze mieć takiego czego nie miały inne. Dłuższą gwarancję na
    przykład, albo najkrótszy czas od zgłoszenia do usunięcia awarii. Cena mogła
    być trochę ale nie dużo wyższa. A może taka sama jak w innych ofertach. Inna
    sprawa że ceny za takie urządzenia czy znaki są z księżyca wzięte. 50 tysięcy
    licznik liczący rowery. Ok jak by z satelity liczył. Ale to prosta bramka czy
    coś w tym stylu zainstalowane na dróżce rowerowej. W Łodzi jakiś czas temu
    przetarg na tabliczki z nazwami ulic wygrała szkołą plastyczna. jako sukces
    podali że 120 złotych jedna tabliczka. W tym czasie w dowolnej firmie
    reklamowej zrobili by taką tabliczkę za 10-15 złotych. W tym przypadku nie ma
    mowy o łapówce bo niby jak by szkołą miała ją dać urzędnikowi.

  • 24. Data: 2012-04-22 17:51:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2012 15:16:36 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

> [...]
    > przykład, albo najkrótszy czas od zgłoszenia do usunięcia awarii. Cena mogła

    Widziales gdzies taki przetarg publiczny ?
    Zamawiajacy podaje swoje wymogi, gwarancje, czasy, oferty musza je zawierac
    i spelniac, a dalej "cena 100%".

    Predzej bedzie tak ze ktos wyskoczy z nierealna cena, wygra, a potem
    urzednicy pokaza co potrafia. "tu nie ma pieczatki", "brak poswiadczenia
    uprawnionej osoby poswiadczajacej uprawnienia osoby", "wniosek
    niekompletny", "mamy miesiac na odpowiedz".
    Termin wykonania minie, a on nadal nie dostanie zezwolenia na rozpoczecie
    :-) Wadium straci, kare umowna zaplaci, az sie w koncu dowie ile trzeba
    doliczyc do oferty.

> [...]
    > licznik liczący rowery. Ok jak by z satelity liczył. Ale to prosta bramka czy
    > coś w tym stylu zainstalowane na dróżce rowerowej.

    Niby prosta, ale to jednak produkcja jednostkowa. Nad projektem trzeba sie
    zastanowic zeby dobrze liczyla, przetestowac, a potem zrobic klimato i
    wandaloodpornie ... zrobisz za 20 tys ? Jedna, dwie , wiecej ?
    Jaki odczyt ?

> [...]
    > podali że 120 złotych jedna tabliczka. W tym czasie w dowolnej firmie
    > reklamowej zrobili by taką tabliczkę za 10-15 złotych.

    Ale nie takie piekne :-)

    > W tym przypadku nie ma
    > mowy o łapówce bo niby jak by szkołą miała ją dać urzędnikowi.

    Szkola panstwowa czy prywatna ?
    A w panstwowej ... sprawdzales ile dostanie autor za prawa autorskie ?

    J.

  • 25. Data: 2012-04-22 17:55:31
    Temat: Re: Łapówki za sygnalizację
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-22 17:51, J.F. pisze:

    > Widziales gdzies taki przetarg publiczny ?
    > Zamawiajacy podaje swoje wymogi, gwarancje, czasy, oferty musza je zawierac
    > i spelniac, a dalej "cena 100%".

    Przetarg ustawia się w ten sposób, aby tylko 1 firma mogła spełnić 100%
    wymogów.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2012-04-22 19:01:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2012 17:55:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Przetarg ustawia się w ten sposób, aby tylko 1 firma mogła spełnić 100%
    > wymogów.

    Chyba nie kazdy. A juz na pewno nie na tym co kogutek proponuje - w koncu
    gwarancje oferent moze dac dowolna.

    Ba - wrecz zaden ? Bo wtedy bylaby tylko jedna oferta i przetarg nalezalo
    odwolac ?

    J.

  • 27. Data: 2012-04-22 19:30:36
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > gwarancje oferent moze dac dowolna.
    >
    > Ba - wrecz zaden ? Bo wtedy bylaby tylko jedna oferta i przetarg nalezalo

    Jasne że można dać dowolną gwarancje. Ale jak się wie ile inni dali to trochę
    łatwiej. Obyś w Swoim szczęśliwym śnie żył jak najdłużej. Bo jak kiedyś się
    obudzisz to możesz się zdziwić.

  • 28. Data: 2012-04-22 19:32:53
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-22 17:51, J.F. pisze:

    > Szkola panstwowa czy prywatna ?
    > A w panstwowej ... sprawdzales ile dostanie autor za prawa autorskie ?

    Szlag mnie trafia jak słyszę o prawach autorskich (a tu jeszcze na
    tabliczki zgroza) 120 zł? Tłoczona czy co?

  • 29. Data: 2012-04-22 21:35:09
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    z <z...@g...pl> napisał(a):

    > Szlag mnie trafia jak słyszę o prawach autorskich (a tu jeszcze na
    > tabliczki zgroza) 120 zł? Tłoczona czy co?

    Ta tłoczone. Tłoczone z blachy i emaliowane tak jak garnek to po wojnie
    założyli. Jak by takie były to bym słowa złego nie powiedział. Płyta ze
    spienionego PCV z naklejoną wyciętą na ploterze folią. Po ciemku nie widać co
    napisane bo w negatywie napisy zrobione. Ale jak się nie ze swoich płaci to
    żadna cena nie jest za wysoka.

  • 30. Data: 2012-04-23 07:08:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2012 19:32:53 +0200, z napisał(a):

    > Szlag mnie trafia jak słyszę o prawach autorskich (a tu jeszcze na
    > tabliczki zgroza) 120 zł? Tłoczona czy co?

    Nie, czerwona i zolta. Moze z herbem. A i czcionka ma swojego autora.

    http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,7963821,Rze
    szowskie_tabliczki_zmalpowane_z_warszawskich.html
    http://www.mmszczecin.pl/398751/2012/1/4/system-info
    rmacji-miejskiej-w-szczecinie-zaczna-od-tabliczek?ca
    tegory=news

    Oczywiscie nie widze powodu dla ktorych rada miejska mialaby nie zarzadzic
    ze tabliczki beda takie jak do tej pory - biale na niebieskim, bez placenia
    i wchodzenia w szczegoly :-)
    Ale jak sie chce miec ladnie to trzeba zaplacic. A plastyk to Artysta, a
    honorarium dla Artysty nie mozna sie wstydzic :-)

    http://www.skyscrapercity.com/archive/index.php/t-39
    3140.html
    http://www.mmwroclaw.pl/331312/2010/5/29/nie-ma-pien
    iedzy-na-znakowanie-ulic?category=news