  • Data: 2013-08-29 23:19:08
    Temat: Lament
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Skarżę się się na życie. Chcę bezlusterkowca z ergonomią i funkcjami
    Panasonika G6 (od biedy G5) i z matrycą Olka E-PM2/E-PL5. Chcę mieć
    dynamikę i szumy Olka (nawet z jego zawyżeniem czułości wygląda na
    bezkonkurencyjne), ekran obrotowy i wbudowany wizjer Panasa (wiem, że
    można do Olków dokupić dopinany wizjer za grubą forsę, ale
    odchylano-obrotowy ekran już nie) oraz całą jego klawiszologię, funkcje
    w rodzaju focus peaking, wskaźnika horyzontu itp., jakość stabilizacji
    (no, tu załóżmy do Olka można podpiąć obiektywy Panasa), jakość video
    też może się przydać (chociaż jest to sprawa dla mnie na razie
    drugorzędna). Ergonomia Olków mnie nie przekonała - zdecydowanie bliższa
    mi jest "lusterkowatość" Panasonika, chociaż ostatnio korzystam głównie
    z Canona S90 :)

    Sony NEX-6 jest trochę za duży z obiektywami, ekran tylko odchylany, ma
    zauważalne opóźnienie wyświetlania, ograniczoną szklarnię. Klawiszologia
    trochę dziwna, ale być może da się przyzwyczaić. I nie potrzebuję
    mniejszej, niż osiągalna w 4/3, głębi ostrości.

    Olympusa OM-D z wielu względów nie chcę.

    Jak żyć?

    Piotr

    P.S. Na ile kiedyś łatwiej się żyło - miało się Zenita E, a do niego 4
    obiektywy, i pełnia szczęścia (nawet z samym Industarem 50 dało się
    przeżyć).