  • 1. Data: 2010-02-11 15:00:48
    Temat: Odp: LV z zewn. lampą blyskową w 500D
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4b754911$...@n...home.net.pl...

    > Tu (chyba) nie powinno być problemu - mi chodzi o pracę ekranika w trybie
    > LV Manual po podpięciu zewnętrznej lampy i ustawieniu ekspozycji na
    > docelowe światło błyskowe a nie zastane.
    --------------------
    Jeśli aparat wykryje obecność lampy, wtedy rozjaśni ekran,
    w przeciwnym wypadku symuluje wynik zastosowanych nastaw.
    Chyba można też w funkcjach indywidualnych wyłączyć symulację
    naświetlenia i wtedy będzie rozjaśniał tak samo jak z lampą.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 2. Data: 2010-02-12 10:50:41
    Temat: LV z zewn. lampą blyskową w 500D
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    Mam pytanko do pracujących z Canonem 500D w studio w trybie LV z błyskami
    zewnętrznymi - czy ten
    tryb działa tak jak w np. G10, gdzie w trybie M po podpięciu zewnętrznej lampy do
    stopki, czas jest
    fixowany na 1/200 s, lecz na ekraniku obraz wciąż jest jasny (czas jest dobierany
    tak, by obraz był
    naturalny) i niezależny od ustawień przysłony?

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 3. Data: 2010-02-12 12:21:33
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4b753289$...@n...home.net.pl...
    -----------------------

  • 4. Data: 2010-02-12 12:26:48
    Temat: Re: LV z zewn. lampą blyskową w 500D
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

  • 5. Data: 2010-02-12 12:29:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Feb., 11:50, Tomasz Jakubowski <t...@s...cc> wrote:
> [...]
    tak, by obraz był
    > naturalny) i niezależny od ustawień przysłony?

    w menue aparatu nastawisz czy obraz na LV ma byc zawsze jasny , czy
    tez zmieniac swa jasnosc w zaleznosci od expozycji ( stopnia
    niedoswietlenia /przeswietlnia . ale to dotyczy swiatla istniejacego w
    trakcie nastawy )

    i nastawiasz czy lampa ma pracowac zawsze na 1/200 sek czy tez
    system moze wybrac inny czas. - ale to nie dotczyczy M.
    W M o ile sobie przypomianam czas jest taki jaki nastawiles ale nie
    dluzszy od 1/200

  • 6. Data: 2010-02-12 17:01:48
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    OK, dzięki, trochę mi się rozjaśniło.

    PS.
    http://www.youtube.com/watch?v=8AMKGHN8kPk

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 7. Data: 2010-02-12 20:39:51
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 12 Lut, 13:29, XX YY <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > system moze wybrac inny czas. - ale to nie dotczyczy M.
    > W M o ile sobie przypomianam czas jest taki jaki nastawiles ale nie

    Co masz na mysli piszac, ze lampa pracuje na 1/200s?
    Nie pomylilo Ci sie przypadkiem z czasem naswietlania przy wlaczonej
    lampie w Av?

  • 8. Data: 2010-02-12 21:00:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Feb., 21:39, thearti <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Co masz na mysli piszac, ze lampa pracuje na 1/200s?
    > Nie pomylilo Ci sie przypadkiem z czasem naswietlania przy wlaczonej
    > lampie w Av?

    masz racje troche niejasno i nieszczesliwie sformulowalem. mam na
    mysli czasy otwarcia migawki w trybach automatycznych lub
    polautomatycznych , w trybie M wystepuje czas nastawiony ale nie
    krotszy niz 1/200 sek .

    nie mailem na mysli czasu blysku lampy.