  • 1. Data: 2014-11-14 16:11:36
    Temat: LTE a IP
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Witam. Jak to jest z internetem LTE np. u Play?
    Czy IP przydzielane jest dla danego urządzenia (routera) jako stałe IP czy
    zmienne? Jest możliwość połączenia sie do komputera korzystającego z
    routera z modemem LTE poprzez sieć VPN?
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    - Wy się, Stirlitz, jeszcze doigracie przez te odciski palców! -

  • 2. Data: 2014-11-14 18:24:37
    Temat: Re: LTE a IP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy
    > zmienne? Jest możliwość połączenia sie do komputera korzystającego z

    O ile sie orientuję IP jest przydzielane na czas danej sesji. Jeśli
    wyłączysz i włączysz urządzenie, zwłaszcza przy innym BTS-ie, to nie ma
    gwarancji zachowania adresu IP. Co więcej na jednym adresie BTS pracuje
    więcej, niż jedno urządzenie.

  • 3. Data: 2014-11-14 18:49:42
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Robert Tomasik
    naskrobał(a):

> [...]
    > wyłączysz i włączysz urządzenie, zwłaszcza przy innym BTS-ie, to nie ma
    > gwarancji zachowania adresu IP. Co więcej na jednym adresie BTS pracuje

    Czyli dupa zbladła, nie da się zalogowac po VPN na taki komp nie znając
    jego IP rzeczywistego.
    A juz tak pięknie wyglądało, 15 MB/s...
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Przemęczony pracą wywiadowczą Stirlitz miał koszmary senne. Śniło mu

  • 4. Data: 2014-11-14 18:56:17
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    sprawdź np. http://www.noip.com/

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 5. Data: 2014-11-14 19:54:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ...:::WISKOLER:::... j...@b...rh ...

> [...]
    > czy zmienne? Jest możliwość połączenia sie do komputera korzystającego
    > z routera z modemem LTE poprzez sieć VPN?

    Mozesz sie zalogowac przez takiego team viewera na ten przykład.

  • 6. Data: 2014-11-14 20:33:04
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Budzik
    naskrobał(a):

    > Mozesz sie zalogowac przez takiego team viewera na ten przykład.

    To troche nie do końca spełnia moje warunki, mam skonfigurowac program na
    dwóch komputerach, serwer ma podobno stac na komputerze z netem od LTE,
    drugi to jeszcze nie mam pojęcia. Wedle mojej wiedzy by logować się z tego
    programu do serwera na zdalnym kompie potrzebne bedzie zestawienie
    połączenia VPn i dopiero zdalna praca na nim. Dlatego moje pytanie jak to
    wygląda przy uzyskiwaniu adresu IP w LTE, nie miałem do tej pory tego cuda
    w rekach i nawet nie wiem jak modem wygląda, a co dopiero mówić o
    jajiejkolwiek konfiguracji czy np. przekierowaniu portów i tworzeniu VPN.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz na ulicach berlina dokarmiał ukradkiem niemieckie dzieci.

  • 7. Data: 2014-11-14 20:40:44
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-14 o 20:33, ...:::WISKOLER:::... pisze:

> [...]
    > w rekach i nawet nie wiem jak modem wygląda, a co dopiero mówić o
    > jajiejkolwiek konfiguracji czy np. przekierowaniu portów i tworzeniu VPN.

    W polkomtelu, z którego między innymi korzysta Play dostajesz IP
    publiczne ale niestety nie routowalne. Zatem nie ma innej drogi jak
    nawiązanie połączenia od sieci podłączonej przez LTE (węzeł A) do innego
    koncentratora. Masz następujące opcje:

    1.Tunel VPN zestawiany z A do innego koncentratora do którego masz pełen
    dostęp (np. do firmy, albo do logmein (aka hamachi)

    2. Rozwiązania typu Remote Desktop (np. Teamviewer Host)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2014-11-14 22:40:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ...:::WISKOLER:::... j...@b...rh ...

> [...]
    > tej pory tego cuda w rekach i nawet nie wiem jak modem wygląda, a co
    > dopiero mówić o jajiejkolwiek konfiguracji czy np. przekierowaniu

    Ale to bedzieo kazyjne czy wielorazowe?
    Bo jezeli okazyjne to przez teamviewera mozesz podejrzec jakie IP zostało
    akurat przydzielone.

  • 9. Data: 2014-11-15 08:05:17
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

> [...]

    > Ale to bedzieo kazyjne czy wielorazowe?
    > Bo jezeli okazyjne to przez teamviewera mozesz podejrzec jakie IP zostało

    Wielorazowe, na dodatek zarówno użyszkodnik kompa z baza danych jak i
    klienta to nie sa informatycy żeby wiedzieli czego szukac po stronie
    serwera. Jak zadaje pytanie dotyczace np. aktualnego IP to po drugiej
    stronie słuchawki słysze olbrzymi "znak zapytania" :)))

  • 10. Data: 2014-11-15 13:24:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Nathan wrote:

    > sprawdź np. http://www.noip.com/

    Moim zdaniem noip tu nie pomoże, ponieważ w sieciach 3-4G jest blokada
    na połączenia przychodzące. Osobiście testowałem to na Aero2, Plusie 3G
    oraz T-Mobile 3G i faktycznie mimo wpisania aktualnego IP, nie dało się
    połączyć z zewnątrz. Być może na LTE jest inaczej.