    From: JK <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: L~adowanie baterii e-papierosa
    Date: Mon, 03 Aug 2015 13:31:12 +0200

    W dniu 2015-08-02 o 22:57, (c)RaSz pisze:

    > Ja byłem nastawiony na to, by wyszukać gdzieś e-zestaw ze standardowymi ogniwami
    > typu AAA, lecz nie ma takich nigdzie! (A może ktoś-coś słyszał? Niech da znać!).

    Są takie przystosowane do ogniw wymiennych, ale nie AAA tylko 18650 albo
    18350.
    http://www.ecygaretka.pl/pl/p/E-PAPIEROS-MOD-VAMO-V5
    -18650-BODY/490

    > Co i rusz słychać doniesienia, jakie to one są szkodliwe. Usłyszałem np. że
    > olejki zawierają metale - tylko (drobiazg!) nie podano: jakie?!

    Zawierają np. arsen, kadm, etc., tyle, że w śladowych ilościach. Jestem
    przekonany, że spacer wzdłuż ruchliwej ulicy truje bardziej niż e-papieros.

    A że jestem
> [...]
    > nawet połowy tej temperatury, co żar zwykłego papierosa. W stanie "idle" ma on
    > circa 700 o (sic!), a gdy bierzemy głębokie sztachnięcie, to możemy osiągnąć ca
    > stopni... 900! No i przy takich temperaturach "prężność par" niektórych metali
    > może już być znaczna. Ale w e-papierosie? Nie wierzę! Myślę, iż "ekspertyzę"
    > krojono na zamówienie koncernów tytoniowych. I aby koniecznie "coś" znaleźć
    > podano, że te metale "są". Tyle, że ja przypuszczam, iż jeśli nawet występują w
    > samym olejku, to nie mogą zostać odparowane, bo e-grzałka jest na to ewidentnie

    Raczej nie chodzi tu o odparowanie. Aerozol, który wdychasz powstaje
    częściowo na skutek mechanicznego rozpraszania olejku.

    > :
    > : Grzałki degradują się bardzo szybko. Doszedłem do tego że sam robię grzałki.
    > :
    >

    > A czy trudno tę sztukę opanować? Z czego te grzałki robisz?

    Potrzebny jest drut oporowy (ja używam takiego o średnicy 0,2 mm),
    sznurek z włókna szklanego albo bawełniany (2 mm) oraz niebyt gruba igła
    do szycia.
    Igłę wkłuwam w sznurek, tak żeby był sztywny, i na tym nawijam jakieś 5
    zwojów drutu. Przycinam drut, wyciągam igłę i gotowe.
    Używam dolno-grzałkowca (
    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcTICzdwGWED-9Rq7isjvRyRz5asyXCY53tf_yLOe9-WaC0tr8av
    ).
    Wyciągam końcówkę, która styka się z baterią, potem silikonową
    uszczelkę-izolator. Potem od drugiej strony, po zdjęciu takiej
    rureczki-kapturka, wyciągam starą grzałkę i zamieniam na świeżą.
    Całość zajmuje jakieś 5 minut.

    JK