  • 21. Data: 2010-05-24 14:12:43
    Temat: Re: Kurtka na upały - kolejny wydatek ;)
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    KLOSZ pisze:

    > Oczywiscie masz racje, ale... IMHO kurta z mesha zrobi dokladnie to samo
    > - rozpusci sie i podrze, a protektory sie rozfruna po okolicy. Nie wiem
    > jak w tym meshu sa one mocowane, ale mysle, ze nie jakos super trwale
    > (predzej jak zwykle kieszonki z cienkiej szmatki), a w buzerze
    > przynajmniej same protektory sa jeszcze mocowane na paskach do rak i
    > ramion, wiec moze te paski od biedy troche pomoga w utrzymaniu ich na
    > miejscu przez chwile dluzej.

    Niewazny jest material, albo upadamy ladnie na okraglo - jak w ju-jitsu
    i wtedy wszystko da rade, albo upadamy zaliczajac strzal pod katem i
    wtedy tez niewielkie ma znaczenie material ale ma znaczenie jak ciasno
    jestes zapiety. Jak jest ciasno i niewygodnie to znaczy ze kurtka
    przeniesie uderzenie z jego punktu na reszte ciucha. Energia uderzenia w
    pewnej czesci zostanie zuzyta na rozciaganie ciucha a nie na rozciaganie
    ciala.
    Dawno temu potwierdzilem to sobie osobiscie ;-), ale sadzac po
    cyborgowych ruchach zawodnikow zapietych w kombinezony tak naprawde jest.

    IMO nie da sie miec w lato komfortu i bezpieczenstwa na raz.
    Dla mnie perforowana skora jest OK jesli chodzi o bezpieczenstwo, a od
    strony komfortu to tylko tyle ze da sie jezdzic.
    W pelnej skorze sie nie da.
    :-)

    KJ

  • 22. Data: 2010-05-24 19:08:56
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości grup

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Chyba jednak coś trochę innego chciałeś powiedzieć...

    Nie. Buzer+bluza=~500zl

    Kurtke z gore-tex'em za 3,5k PLN nie kupisz? Ponizej 3k na allegro jest i
    Alpinestars i Dainese.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 23. Data: 2010-05-24 19:48:13
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    Ivam pisze:
    > Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie. Buzer+bluza=~500zl
    >
    > Kurtke z gore-tex'em za 3,5k PLN nie kupisz? Ponizej 3k na allegro jest
    > i Alpinestars i Dainese.

    Ekhm... 3 - 4 paczki to 300 - 400 pln... nie da rady...

    Zdrowko
    KLOSZ

    --
    FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

  • 24. Data: 2010-05-24 20:06:14
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "KLOSZ" <k...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Ekhm... 3 - 4 paczki to 300 - 400 pln...

    Aaaa... za moich czasow 300 - 400 to byly 3 - 4 banki, ew. stowki. A paczka
    to tysiaczek.

    > nie da rady...

    To tak naprawde nie da rady kupic jakiejkolwiek kurtki z sensowna membrana.
    Nie mowiac o kurtce motocyklowej.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 25. Data: 2010-05-24 20:11:08
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    > IMHO to słaby pomysł. Przy glebie siateczka ani bluza wierzchem nie
    > uchroni przed przetarciami, a w czasie szlifu potrafi się podrzeć (lub
    > wtopić w skórę), a ochraniacze odpaść. Znam takiego, co niestety sprawdził
    > na własnej skórze.

    To ja teraz (jak juz wiem ile to 3 - 4 paczki) smiem twierdzic, ze ochrona
    taka sama jak kazda inna kurtka za te 3, 4 stowki. Bez cordury/skory nie ma
    szans na bezpieczenstwo przy powaznym i dlugotrwalym szlifowaniu po
    asfalcie. A jak szukalem dla siebie kurtki to nic sensownego za 3 - 4 stowki
    nie mialo wstawek z tych ciezko przecieralnych materialow.

    A na miasto IMHO buzer wystarczy - tam nie poszlifujesz za dlugo, raczej
    jakies pacniecia i inne stukniecia. Chyba Magic niedawno wjechal w mustanga?
    Pisal ile metrow przezszlifowal po asfalcie? Cos mi sie zdaje, ze nie za
    wiele, a jednak pewnie z ochraniaczy by nie zrezygnowal i cos tam daly. Jak
    sie myle to niech Magic (czy kto tam tego mustanga trafil) mnie sprostuje.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 26. Data: 2010-05-24 20:17:01
    Od: falco <m...@w...pl>

    Ivam pisze:

    > Aaaa... za moich czasow 300 - 400 to byly 3 - 4 banki, ew. stowki. A
    > paczka to tysiaczek.

    E no, co Ty... bańka, to stary melon, czyli nowa stówka a paczka, to
    zawsze była alternatywna stówka, bo tysiaczek, to był (i jest) patyk... ;)

    Wiem, że budżet nie za ciekawy, ale już się ostro nagiąłem z innymi
    zakupami a sezon zlotowy (nie)tylko motocyklowy za pasem.
    Mam skórkę z jakimiś wstawkami, ale płynę w niej, więc szukam czegoś co
    mi nie zepsuje humoru na moto w upały a jednocześnie zapewni choć
    minimum ochrony...

    --
    Pozdr! falco
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 27. Data: 2010-05-24 20:28:33
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Wiem, że budżet nie za ciekawy, ale już się ostro nagiąłem z innymi

    Budzet bylby fajny jakbys kupowal zeszloroczny model w niemcowni. Tylko, ze
    to trzeba na wieksze zakupy sie wybrac.

    Ale z drugiej strony szukasz czegos przewiewnego, z ochraniaczami. Ja bym
    tutaj sie skoncentrowal i ew. wozil cos przeciwdeszczowego/skore w kuferku i
    po problemie.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 28. Data: 2010-05-24 20:36:07
    Od: falco <m...@w...pl>

    Ivam pisze:

    > Ale z drugiej strony szukasz czegos przewiewnego, z ochraniaczami. Ja
    > bym tutaj sie skoncentrowal i ew. wozil cos przeciwdeszczowego/skore w
    > kuferku i po problemie.

    Dokładnie jest tak jak mówisz. ;) "Gumki" w kuferku leżą a ja czekam, aż
    mi potwierdzą dostępność Adrenaline w rozmiarze L, by pomacać,
    przymierzyć i może kupić...

    --
    Pozdr! falco
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 29. Data: 2010-05-24 21:54:06
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    Ivam pisze:
    > Użytkownik "KLOSZ" <k...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Aaaa... za moich czasow 300 - 400 to byly 3 - 4 banki, ew. stowki. A
    > paczka to tysiaczek.

    Aha... no to zesmy do innego przedszkola chodzili. Jak pamietam paczka
    to byla zawsze stowka czerwona na ten przyklad z Warynskim), a na
    tysiaczka to sie patyk albo patol mowilo. Banka to byl melon, czyli
    milion starych peelenow.
    Nicto, grunt, ze sie wyjasnilo.

    Ptak czy psiak, IMHO w tym budzecie to albo wspomniany powyzej jakis
    mesh albo buzer na siatce i raczej nic wiecej.

    Mozna rozwazyc np tez MTTR Summer:
    http://mttr.pl/pl/kurtka-mttr-summer.html

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 30. Data: 2010-05-25 12:11:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-05-25, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Zresztą wystarczy przypomnieć wypadek opisywany przez AZ parę tygodni
    > temu, gdzie gość w centrum Wawy poszlifował conajmniej parędziesiąt
    > metrów (sorry Artur, w te 300 ciągle jakoś nie mogę uwierzyć).

    Gosc duzo nie poszlifowal, wlasciwie lezal w poblizu miejsca w ktorym
    spadl - moze pare metrow. Motocykl natomiast lezal (tak jak wspomniales
    Ty albo ktos inny - nie pamietam) na wysokosci wjazdu na parking po
    drugiej stronie.

    --
    Artur
    ZZR 1200