  • 21. Data: 2010-02-19 22:48:19
    Temat: Re: Kupno w Niemczech - co z pieniędzmi?
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    news:slrnhntbln.ed0.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > Rany, cieżko mi to sobie wyobrazić. Sto tysięcy peelenów (albo więcej,
    > wszak VW potrafią być drogie) to już chyba walizka? ;)

    Znajomy nowe X5 kupował za gotówkę bo musiał zdążyć przed jakąś zmianą
    akcyzy podczas przełomu 2008/2009 inaczej w 2009 byłoby już drożej. 26
    grudnia wylatywaliśmy na urlop a on zdecydował się 23go. Przelew by już mógł
    nie dojść. Do banku, 2xx tysięcy w gotóweczce w reklamówkach i do salonu.
    Kasjerka powiedziała, że był drugim tego dnia.

  • 22. Data: 2010-02-19 22:56:06
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Macios" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    W Citi jak masz subkonto w euro to wyjeżdżając możesz wydać dyspozycję, że
    teraz twoja karta debetowa ma być podłączona do tego subkonta czyli na
    przewalutowaniach nie tracisz tylko na ew. prowizjach od wypłat. Jak masz
    Citigold to prowizji i tak nie ma.

    Jak kupowałem Ferrari w UK to płaciłem osobie fizycznej przelewem po
    oględzinach i przez 4 dni nie miałem ani kasy na koncie ani Ferrari w
    garażu... Opinię o tym czy można mu zaufać wyrobiłem sobie na bazie
    pierwszego spotkania podczas oględzin u niego w domu oraz jego postach na
    forach i guglu. Do tej pory się przyjaźnimy i raz na rok / dwa lata
    spotykamy tyle, że on już ma trzecią Ferrarkę od tamtego czasu.

  • 23. Data: 2010-02-19 23:31:04
    Temat: Re: Kupno w Niemczech - co z pieni?dzmi?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010 20:54:49 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >To jest co najmniej 500 banknotów. Walizka to to nie jest[1], ale
    >zwykła koperta też nie.

    Zwykla mala nie, ale taka zwykla biurowa A5 to sie 5cm plik banknotow
    zmiesci, albo dwa pliki po 2.5cm ..

    >1 - jak wszyscy z filmów powinni kojarzyć, walizka to milion dolców w
    >studolarówkach - czyli 10'000 banknotów.

    Powiedzmy ze filmowcy nie musza sie takimi szczegolami przejmowac :-)

    Tych 10 tys banknotow bedzie wazylo ok 10kg. Niby nic .. ale jak
    odebrac wiekszy okup ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2010-02-19 23:39:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010 20:13:01 +0100, jarek wrote:

    >Jak juz koledzy napisali za przewalutowanie zaplacisz jak za zboze. W
    >kantorze kupisz po srednim kursie.

    No coz, moze przy takich kwotach mozna liczyc na kurs sredni, ale
    kantor tez chce z czegos zyc.
    Z praktyki to mi to jakos podobnie wychodzilo, mozna sprawdzic kurs
    NBP i kantorowe widelki - czy sa po srodku, czy blizej ktorejs
    granicy.

    J.

  • 25. Data: 2010-02-20 01:02:04
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > Przyzwyczajony jestem do obrotu bezgotówkowego i jeśli posiadam przy sobie
    > więcej niż 1000zł w gotówce, to czuję się niekomfortowo. :)
    > Jakie są inne opcje? Takie salony przyjmą przelew z Polski? A może wyjąć z
    > bankomatu? mBank ma darmowe bankomaty za granicą, ale nie wiem, jak to w
    > praktyce wygląda - ile mi bankomat wypłaci i czy dam radę tyle wyjąć w
    > jeden dzień - nie ma jakichś ograniczeń? Najchętniej bym zrobił przelew z
    > polskiego rachunku na rachunek komisu i tyle. Czy ktoś ma jakieś
    > doświadczenia z takim kupowaniem samochodu?

    Pacz Pan... a ja sie czuje nieswojo kiedy nie mam tysiaca w portfelu...
    Szczegolnie kiedy jakis terminal nie chce czytac mojej karty!

    Kurs bedzie dupowaty - przy kilkunastu tys eur mozesz byc w plecy nawet i
    tys zl...
    Euro w 500 zmiescisz w portfelu... tylko to nieswoje uczucie kiedy
    wychodzisz z kantoru a ktos przed nim rozmawia prze komorke ;)
    Najkorzystniej wymienic w kantorze na granicy, ale jesli planujesz leciec,
    to znajdz najtanszy kantor w miescie i po sprawie.

    Na przelwewy z PL wszyscy krzywo patrza a taki przelew potrafi i 3 dni
    robocze isc. Nikt nie da samochodu dopoki nie zobaczy pieniedzy na koncie.
    A jesli nie chcesz stracic na bankowym kursie, to i tak czeka Ciebie zakup w
    kantorze i wplata na konto walutowe - jak nie patrzec - dupa z tylu!

    Zaplac PayPalem ;) moze nie zblokuja platnosci na 180 dni...

    --
    Picasso

  • 26. Data: 2010-02-20 09:16:45
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

> [...]
    > Z praktyki to mi to jakos podobnie wychodzilo, mozna sprawdzic kurs
    > NBP i kantorowe widelki - czy sa po srodku, czy blizej ktorejs

    Moze to tez zalezy od regionu kraju, ja mieszkam na zachodzie Polski, bez
    problemu kupisz w kazdym kantorze po srednim kursie z Forexa.

    Jarek

  • 27. Data: 2010-02-20 10:30:35
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "jarek" <j...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Moze to tez zalezy od regionu kraju, ja mieszkam na zachodzie Polski, bez
    > problemu kupisz w kazdym kantorze po srednim kursie z Forexa.

    Oczywiscie...
    ...przy hurtowym zakupie 500 tys euro...

    --
    Picasso

  • 28. Data: 2010-02-20 10:36:41
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    Macios pisze:
> [...]
    > używkom. Tym razem plan obejmuje sprowadzenie (samodzielne, mam tam
    > rodzinę) z Niemiec 2-4 letniego samochodu kupionego w komisie
    > przysalonowym. To wg rodziny najpewniejsze źródło, zdarzają sie tam
    > naprawdę bardzo dobre samochody, tylko ceny są adekwatne. Ale mam takie
    > założenie, żeby tym razem wydać relatywnie dużo na używkę i potem najwyżej
    > serwisować ją u droższych mechaników, którzy (naiwnie zakładając) będą to
    > robić szybciej i lepiej. Ot, taki mój naiwny plan, ale wydaje mi się, że
    > zanim wejdę w kupowanie nowego w salonie, to muszę przetestować takie

    Cieszy mnie ze postanowiles zrobic jak mowilem, mam nadzieje ze
    znajdziesz fajne auto jakie sobie wymysliles i bedzie bezawaryjne.

    CO do placenia, zakladasz w PL konto w EUR i wplacasz tam ta kase, jak
    znajdziesz auto robisz przelew do DE idzie 1-3dni i odbierasz auto.
    Kase na konto wplacisz sobie po zakupie EURO w najlepszym kantorze.
    Przy 15-20k euro roznica 2-5gr to juz sie robi pokazna sumka :)
    Przelew kosztuje 20-40zl wiec spoko

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 29. Data: 2010-02-20 17:02:46
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie...
    > ...przy hurtowym zakupie 500 tys euro...

    Prosze, pomoc Ci w kupnie? Kurs sredni bez problemu uzyskasz w kazdym
    kantorze w okolicy. Widzisz wynika to pewnie z tego, ze wiecej ludzi
    sprzedaje EUR niz je kupuje, przynajmniej w moim rejonie, po prostu wszyscy
    jezdza pracowac do Niemiec.

    Jarek

  • 30. Data: 2010-02-20 17:49:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > male pudeleczko. Na dobra sprawe nawet gruba koperta.

    Wy to tak powaznie z ta gotowka po samochod? :-)